Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان صبح یکشنبه در آئین روز روستا و عشایر به میزبانی مسجد امام حسین (ع) روستای فولاد محله مهدی‌شهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های روستایی در سطح استان، تاکید کرد: ۸۰ درصد روستاهای ما از پوشش اینترنت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ۴۱۵ آبادی و روستا در استان از تلفن همراه بهره مند هستند، افزود: ۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان با بیان اینکه ۹۳ درصد روستاهای استان از نعمت خدادادی گاز طبیعی برخوردار هستند، ابراز کرد: ۹۹.۹ درصد روستاهای استان از نعمت برق نیز برخوردار هستند.

صمیمیان با بیان اینکه ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می‌کنند، بیان کرد: ۳۲۲ روستای ما از نعمت آب شرب روستایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان، طرح هادی اجرایی شده است، افزود: بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و ۲۵ میلیارد تومان هم برای راه روستایی استان در نظر گرفته شده است از سوی دیگر باید گفت ۱۹۷ ماشین آلات روستایی در اختیار روستاهای ما قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه این استان در بحث اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی روستایی در کشور، در سال گذشته رتبه سوم را به دست آورده است، تاکید کرد: روستای دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان هستند.

صمیمیان با بیان اینکه در نظر داریم از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع)، ۱۳ روستای بیکار دیگر را در استان معرفی کنیم، افزود: قرار است ۵۸ طرح روستایی با مشارکت هشت دستگاه اجرایی از امروز به بهره برداری برسد که توسعه روستایی و ارتقای کیفیت خدمات به روستاهای استان سمنان از جمله اهداف این طرح‌ها است.

کد خبر 5323844

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی صمیمیان توسعه روستاها استانداری سمنان اینترنت گازرسانی روستایی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری هفته ناجا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا عزاداری 28 صفر امام رضا ع عکس استانها مشهد نیروی انتظامی برخوردار هستند روستاهای استان درصد روستاهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: طرح‌های آبرسانی خراسان رضوی ویژه محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی به ۱۲۱ روستا از دی ماه ۱۴۰۰ با اعتبار پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال و جمعیت ۱۰۶ هزار و ۴۵۰ نفر با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: هم اینک این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است و تاکنون ۴۳ روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی گفت: اجرای خط انتقال به طول ۲۶۶ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۸۱ کیلومتر، احداث مخازن به حجم ۱۰ هزار و ۳۶۰ متر مکعب و حفر ۳۱ حلقه چاه ماشینی و دستی از اقدامات انجام شده است.

به گفته امامی، راه اندازی سه هزار و ۴۱۴ فقره انشعابات خانگی، احداث حوضچه‌های خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به تعداد ۴۸۵ باب، ۱۷ مورد حصارکشی و ایجاد ۱۴ باب اتاقک پمپاژ و کلرزنی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: امیدواریم روستاهای استان خراسان رضوی با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال جدید برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای تأمین پایدار آب شرب در سال جاری نیز پروژه‌هایی نظیر حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۵ درصد در دست اجرا است.

امامی افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی