Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:42:49 GMT

حرکت پربرکت بنیاد برکت در کوه‌چنار

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۹۸۶۴

حرکت پربرکت بنیاد برکت در کوه‌چنار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بنیاد برکت با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان در حوزه‌ اقتصاد و اشتغال، تمرکز خود را روی این حوزه قرار داده تا نتیجه‌ این تلاش‌ها به اشتغال پایدار در مناطق روستاهای محروم منجر شود.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از چندسال گذشته تا کنون در کنار الگوهای مشارکتی در بنیاد، عملیاتی شدن اجرای طرح‌های مختلف در جوامع محلی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم را در زمینه‌ ایجاد اشتغال پایدار به‌ صورت ضربتی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد فرصت‌های اشتغال در جوامع روستایی کوه‌چنار و بازگرداندن رونق ازدست‌رفته به این مناطق از سوی بنیاد برکت در این چند  سال به  کمک خانوارهای روستایی کوه‌ چنار شتافت و باعث شد که طرح اشتغال روستایی جانی دوباره بگیرد.

جهت‌دهی مناطق روستایی  از انزوای سنتی به سمت رونق و پویایی 

یونس دهداری مجری طرح‌های اشتغال روستایی بنیاد برکت در شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه در مناطق محروم باید بتوانیم با اجرای طرح‌های بنیاد برکت به  توانمندی اقتصادی و اجتماعی دست یابیم، گفت: به منظور تحقق اهداف بنیاد برکت تسهیلات اشتغال در آسان‌ترین شرایط در اختیار کارآفرینان و متقاضیان قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: توانمندسازی روستاها، ایجاد اشتغال با هدف تقویت زمینه‌های کسب‌وکارهای روستایی، رفع بیکاری و تامین معیشت پایدار مردم با هدایت، برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد برکت  بر اساس الگوهای کارآفرینی این بنیاد در اختیار روستاییانی که واجد شرایط هستند قرار می‌گیرد.

دهداری با بیان اینکه روستاها کانون تولید کشور هستند، تصریح کرد: اقتصاد جامعه ما از دستاوردهای روستاییان و تولیدات آن ها که نقش استراتژیک دارند شروع می‌شود.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت شهرستان کوه‌ چنار ادامه داد: راه‌اندازی کسب‌ وکارهای گروهی و فردی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در روستا که بتواند این تولیدات را با توجه به ظرفیت و مزیت مناطق برند سازی کند نقش مهمی در توسعه و صادرات محصولات آن ها دارد.

او با تاکید بر اینکه حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اشتغال‌زایی اجتماع‌ محور روستایی سرعت استقرار کسب‌ وکارهای روستایی را فراهم کرده است، افزود: رویکرد بنیاد برکت در توانمندسازی اقتصادی و حوزه‌ اشتغال نگاهی سیستماتیک به‌ خصوص در مناطق کمتر توسعه‌ یافته محروم و روستایی دارد تا منابع، منجر به ایجاد اشتغال، تولید و درآمد پایدار شود.

دهداری با اشاره به اینکه کارآفرینی در قالب کسب‌ وکارهای خرد، مناطق روستایی را از انزوای سنتی به سمت رونق و پویایی سوق می‌دهد، اضافه کرد: بنیاد برکت برای توانمندسازی جوامع روستایی در سال‌های گذشته بسیاری از جوانان این را به ماندن در روستا تشویق کرده است.

 

ارزیابی مطلوب مردم روستا از عملکرد بنیاد برکت در رونق کسب‌ وکار 

سجاد امیر زاده، دهیار روستاهای هدف اشتغال بنیاد برکت نیز با تاکید بر اینکه  مهمترین مشکل امروز کشور و شهرستان کوه‌چنار بیکاری به خصوص در مناطق روستایی محروم بوده اظهار کرد: توجه به استعدادها و ‌قابلیت‌های جوانان روستا برای پویایی روستاها از سوی تیم بنیاد برکت یک حرکت قابل‌ تحسین است.

او گفت: ایجاد اشتغال و کسب‌ وکارهای پررونق در نهایت به فعال شدن ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی منجر می‌شود که در روستاهای هدف مشخص شده و لبخند رضایت را بر لب این منطق نشانده است.

حسین پور کارآفرین جوان نیز به تسهیلات بنیاد برکت برای توسعه کسب و کارخود اشاره و بیان کرد: با حمایت‌های بنیاد برکت از مهاجرت به شهرهای بزرگتر منصرف شدم و توانستم با اضافه کردن تجهیزات فعالیت خود را توسعه دهم.

دهیار روستاهای هدف اشتغال بنیاد برکت تصریح کرد: داشتن انگیزه و توانایی لازم برای شروع کار مهم است که با بازاریابی مناسب، توسعه کسب کار و حمایت بنیاد برکت چهار نفر را به مجموعه خود برای کار اضافه کردم.

رئیسی، دیگر کارآفرین جوان نیز با بیان اینکه با حمایت بنیاد برکت توانستم کارگاه تولید کفش خود را از ورشکستگی نجات دهم، عنوان کرد: با دریافت این تسهیلات کارگاه خود را توسعه و دونفر دیگر را نیز در اینجا مشغول به کار کنم.

این تولید کننده موفق توسعه کارگاهش را  از برنامه‌های آتی خود عنوان کرد و افزود: در صورت دریافت تسهیلات بیشتر امکان توسعه کارگاه و تولیدات متنوع‌تر را دارم و می‌توانم تعداد  بیشتری را مشغول به کار کنم.

ایجاد اشتغال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از سوی بنیاد برکت در کوه‌ چنار

رئیسی، دیگر کارآفرین جوان نیز با بیان اینکه با حمایت بنیاد برکت توانسته کارگاه تولید کفش خود را از ورشکستگی نجات دهد، اضافه کرد: با دریافت این تسهیلات کارگاه خود را توسعه و دو نفر دیگر را نیز در اینجا مشغول به کار می کنم.

این تولید کننده موفق توسعه کارگاه خود را  از برنامه‌های آینده اش دانست و اظهار کرد: در صورت دریافت تسهیلات بیشتر امکان توسعه کارگاه و تولیدات متنوع‌ تر را دارم و می‌توانم تعداد  بیشتری را مشغول به کار کنم.

 دهداری نیز با اشاره به حمایت‌های بنیادبرکت از اشتغالزایی در شهرستان کوه چنار گفت:  این نهاد با هدف حمایت از اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی در شهرستان کوه‌چنار توانسته ۵۵۰ طرح را اجرا کند.

او بیان کرد:  از طرح‌های اجرا شده  ۶۰ طرح به صورت کارگاهی بوده است.

دیگر کار آفرین جوان  با بیان اینکه بنیاد برکت به ۱۶ روستا در شهرستان کوه‌چنار به طور مستقیم وارد شده است، تصریح کرد: بنیاد برکت با ورود به شهرستان کوه‌چنار تا امروز توانسته برای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

دهداری به تفاوت حمایت‌های بنیاد برکت با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نه تنها بنیاد برکت به یک بار حمایت اکتفا نمی‌کند بلکه با حمایت از متقاضی تا تبدیل آن به کارگاه بزرگ ادامه می‌دهد.

یکی از مهمترین روش‌های کاهش مهاجرت از روستاها به شهر و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از جوانان علاقمند به کارآفرینی و اشتعالزایی در روستاها است.

اجرای طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات  علاوه بر اینکه تحولی در بخش توسعه اشتغال به همراه دارد، به جلوگیری از افزایش مهاجرت‌ها و تشویق و ماندگاری بیشتر روستاییان می‌انجامد و افراد زیادی به‌واسطه اجرای طرح‌های اشتغال از شهرها به روستاها بازمی‌گردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارآفرینی اشتغالزایی شهرستان کوه چنار حمایت بنیاد برکت طرح های اشتغال مناطق روستایی اجرای طرح بنیاد برکت ایجاد اشتغال توسعه کارگاه مشغول به کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نهاد بسیج پربرکت‌‌ترین نهاد انقلابی است که در این ۴۵ سال خدمات مستمری را به نفع مردم انجام داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در جمع تعدادی از جهادگران و مسئولان بسیج سازندگی در اردبیل، اظهار داشت: شاکله بسیج، شاکله خدمت‌رسانی به آحاد مردم است چرا که این نهاد با نفس پاک امام و هدایت‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توانسته در عرصه‌های مختلف به ویژه رفع محرومیت گام‌های جدی و عملی را بردارند.

وی تصریح کرد: خدمات جهادگران در این سنگر، خدمات برگرفته از روحیه ارزشی و متعالی است و این خدمات با نیت خالص نوعی عبادت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز به تبع برنامه‌‌های کشوری جهادگران و گروه‌های مردمی با حضور در مناطق محروم و روستایی تلاش کردند تا دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی، عمرانی و خدماتی را به حداقل رسانده و برای گروه‌های مختلف جامعه پیام‌آور پیشرفت و توسعه باشند.

عاملی افزود: باید قدر این مجموعه بالنده را با حضور با نشاط جوانان و نوجوانان بیشتر بدانیم چرا که از اقشار مختلف اعم از طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان و گروه‌های دیگر پای کار آمدند تا کاستی‌های نظام اجرایی را رفع کرده و به نوعی همراه مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی فعالیت‌های عمرانی متعددی در شهرها و روستاها انجام شد اما خلأ به وجود آمده را به دنبال حذف جهاد سازندگی این مجموعه با جهادگرانی بی‌ادعا و پرتلاش پر کرده و امروز بسیج سازندگی به یک نهاد امیدآفرین در جامعه تبدیل شده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: فعالیت‌های متنوعی را به همت بسیج شاهد بودیم که شاخصه و با برکت ترین این خدمات در حوزه عمرانی و کارهای عام‌المنفعه عمومی است که نتایج و ثمرات آن به عینه قابل لمس و مشاهده است.

عاملی بیان کرد: قطعا حضور این نیروها و گستردگی فعالیت آنها در سنگر محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی بی‌منت ثمرات و نتایجی خوشایند به دنبال داشته و به امیدبخشی و اعتمادآفرینی کمک مؤثر خواهد کرد.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود