Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، گاردین با کمک گرفتن از گزارش‌های آژانس فرانس-پرس و رویترز درباره محتوای گفته‌های محمد اسلامی در برنامه شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه در شبکه یک نوشت: «رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد این کشور به بیش از ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصدی دست یافته که بسیار بیش از میزان توافق‌شده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران با غرب موسوم به برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اسلامی در این برنامه گفت: «میزان اورانیوم ۲۰ درصد ما از ۱۲۰ کیلو فراتر رفته است. ما بیش از این مقدار داریم. مردم ما خوب می‌دانند که قدرت‌های غربی قرار بود به ما اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد بدهند تا در راکتور تهران استفاده کنیم اما ندادند. اگر همکاران ما این کار را نکنند، طبعا برای تامین اورانیوم غنی‌شده برای راکتور تهران مشکل خواهیم داشت.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته میلادی در گزارش خود اعلام کرده بود ایران در تولید اورانیوم ۲۰ درصد از میزان توافق‌شده در سال ۲۰۱۵ بر اساس سند برنامه جامع اقدام مشترک - برجام فراتر رفته است. میزان اورانیوم ۲۰ درصد ایران در ماه می گذشته ۶۲.۸ کیلو و حدود یک ماه پیش ۸۴.۳ کیلو بود. بر اساس برجام، ایران نمی‌تواند و نباید اورانیوم را بالاتر از ۳.۶۷ درصد غنی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگر گفتگو در برنامه زنده نگاه یک تلویزیون درباره خرابکاری اخیر در سایت هسته‌ای کرج گفت: «دوربین‌های سایت کرج در عملیات تروریستی آسیب دیده بود و آژانس می‌خواست دوربین جدید نصب کند. ما به آنها گفتیم این موضوع ضرورت ندارد، چرا که برجام معامله دوطرفه میان ایران و ۱+۵ بود که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تعهدهای خود را انجام ندادند.»

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه ابراز امیدواری کرد گفتگوهای ایران و غرب برای زنده کردن توافق هسته‌ای به زودی آغاز شود، البته به این شرط که آمریکا تعهدهای برجامی خود را کامل انجام دهد. او به رسانه‌های سوری گفت: «البته ما به زودی به گفتگوهای وین بازمی‌گردیم اما طرف غربی باید تضمین لازم را برای انجام شدن تعهدهای پیشین به ما بدهد.»

کد خبر 631282 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی امیر عبداللهیان سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امیر عبداللهیان سید ابراهیم رئیسی اورانیوم غنی شده انرژی اتمی هسته ای ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا