Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه صنعت ساختمان یکی از مهمترین نمایشگاه های مرتبط با حوزه ساختمان است که هر ساله در ایران و در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. علاوه بر شرکت های داخلی  بسیاری از شرکت های مرتبط با صنعت ساختمان از کشورهای دیگر نیز در این نمایشگاه مشارکت دارند

با توجه به بیماری کرونا که در چند سال اخیر جهان را درگیر کرده است، برگزاری این نمایشگاه دستخوش تغییراتی شد و در اولین سال ظهور کرونا اجرای آن منتفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز نمایشگاه با کمی تاخیر کار خود را آغاز کرد ، با این حال همانند سال های قبل با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور جناب آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح روز دوشنبه 22 شهریور ماه ، در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. جناب قاسمی با حضور در سالن های مختلف از غرفه های شرکت کننده بازدید کردند و بدین صورت نمایشگاه صنعت ساختمان روز اول خود را آغاز کرد.

سومین فستیوال معماران و کارفرمایان نیز همزمان با این نمایشگاه و در سالن 35 برگزار شد و مجموعه طرح پرداز پایا یکی از حامیان این فستیوال بود. در روز اول داوران و حامیان این جشنواره سخنرانی کوتاهی داشتند و در 4 روز پیش رو به بررسی و داوری آثار برگزیده پرداختند.

غرفه مجموعه طرح پرداز پایا در 4 روز برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، میزبان هنرمندان ، معماران ، ستاره های ورزشی، سازندگان و مدیران بسیاری بود که به بازدید از غرفه و دستاوردهای این مجموعه پرداختند.

   

غرفه مجموعه ،در چند بخش مجزا که هرکدام دکوراسیونی متفاوت داشتند ، طراحی و هر بخش با محصولات تولید شده شرکت از قبیل مبلمان منزل ، تجهیزات روشنایی و ... دکور شده بود. این مجموعه در طراحی و تولید محصولات مرتبط با طراحی دکوراسیون داخلی چه برای منزل و چه برای محیط های اداری و بازسازی دفتر کار و همچنین بازسازی منزل بسیار موفق عمل کرده است.

مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور رئیس اتاق تعاون ایران، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مشارکت کنندگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، همزمان با سومین فستیوال معماران جوان برگزار و از غرفه های برتر تقدیر شد.

بواسطه همزمانی این نمایشگاه و سومین فستیوال معماران و کارفرمایان فرصت های بسیاری برای شرکت کنندگان و صاحبان مشاغل پدید آمد.

مجموعه طرح پرداز پایا در این نمایشگاه دستاوردهای بسیاری داشت که همگی آنها به گونه های مختلف منجر به همکاری با مجموعه ها و کارفرمایان متعددی شد.

ارتباط با کارفرمایان

صاحبان و شرکت‌های سازنده پروژه‌های ساختمانی در دونقش حامی و مهمان در فستیوال حضور داشتند . بازدید از پروژه‌ها در نقش کمیته داوران و کارفرمایان بزرگ امکان آشنایی با معماران صاحب ایده را فراهم آورد. این آشنایی منجر به همکاری با این معماران جوان خوش ذوق می شود و فرصت شناساندن این معماران را به جامعه معماری داده است.

 

ارتباط با معماران

معماران از سراسر ایران پروژه‌های خود را در این نمایشگاه ارائه دادند که امکان برقراری ارتباط با تعداد زیادی از معماران و اساتید این حوزه برای بازدیدکنندگان و حامیان رویداد فراهم آورد و در همین راستا طرح پرداز پایا بسیاری از مشتریان خود در حوزه معماری داخلی را در همین رویداد شناخت و همکاری های متعددی از طریق نمایشگاه صورت گرفت

گردهمایی اعضای اکوسیستم معماری

فستیوال با بخش‌های گوناگون و متمایز خود بخش عمده‌ای از فعالان و اعضای حوزه معماری را طی مدت زمان برگزاری رویداد گردهم ‌آورد. این فرصت برای تمامی ذی‌نفعان رویداد امکان تبادلات تجاری را به نحو شایسته فراهم نموده است. طرح پرداز پایا به عنوان یک شرکت کارآفرین که صفر تا صد بازسازی داخلی را خود به عهده دارد و با داشتن کارخانه تولید محصولات متعدد مورد نیاز در دکوراسیون داخلی ، توان بالایی در حوزه تبادلات تجاری معماری دارد و از طریق این گردهمایی توان خود را به خوبی به نمایش درآورد.

دکوراسیون داخلی :
http://tarhpardaz.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C

 

بازسازی منزل:

http://tarhpardaz.com

 

بازسازی دفتر کار:
http://tarhpardaz.com

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش بنی صدر ربیع الاول صنعت ساختمان نمایشگاه صنعت ساختمان فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش بنی صدر ربیع الاول نمایشگاه صنعت ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است

مسئولان اصرار دارند به جای لباسشویی ۱۵ میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد در داخل کشور شبیه آن را با ۲۵میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شاید مقایسه دو صنعت لوازم خانگی و خودرو به مذاق تولیدکنندگان لوازم خانگی خوش نیاید، اما هر چه می‌گذرد به عمق فاجعه تولید داخلی این دو کالا (لوازم خانگی برقی و خودرو) پی می‌بریم. کالایی که فناوری آن وارداتی است، با کیفیت بسیار پایین مونتاژ می‌کنیم، اما قیمت آن از قیمت جهانی آن کالا بالاتر است. این اتفاق در فضای انحصاری که در این سال‌ها در کشور حاکم است، برای لوازم خانگی و خودرو به وقوع پیوسته است. اکنون بعد از پنج دهه دولت و مجلس با تصویب قانون به دنبال واردات خودروی اقتصادی هستند تا رضایت مردم را جلب کنند، اما کارشناسان معتقدند باید مانع تکرار این تجربه برای صنعت لوازم خانگی شوند چراکه مردم ما محکوم به خرید لوازم خانگی گران‌تر نیستند، چون تولیدکنندگان با واردات قطعات و مونتاژ آن‌ها می‌خواهند ژست تولید ملی بگیرند.
 
داستان قیمت بالای خودرو، پایین‌بودن کیفیت آن و مقایسه‌اش با برند‌های کیفی و ارزان خارجی در کشور‌های همسایه همواره نقل محافل است. به عنوان مثال در کشورمان خودروی ال 90 با سال ساخت 1397، 870 میلیون تومان و نیسان آلتیما 2020 در دوبی 14هزار دلار (850میلیون تومان) است. اینکه چرا در این سال‌ها خودرو گران، بی‌کیفیت و مونتاژی به مردم تحمیل شده، موضوعی است نخ‌نما و تکراری که هر شهروند ایرانی از آن خبر دارد، اما نکته تلخ ماجرا این است که همین داستان نیز برای صنعت لوازم خانگی ایرانی در حال تکرار است و هیچ دولتمردی به ادامه این روند و تضییع حقوق مصرف‌کننده واکنشی نشان نمی‌دهد. شاید خرید خودرو برای هر خانواده ایرانی کالای ضروری نباشد، اما خرید لوازم خانگی برقی مانند یخچال، لباسشویی، اجاق‌گاز و تلویزیون جزو ضروری‌ترین کالای مورد نیاز در یک خانواده است که باید هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم اینکه از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. آنچه در پنج سال اخیر برای این صنعت رقم زده‌اند، چیزی جز نادیده‌گرفتن حقوق مصرف‌کننده نبوده است. 

به عنوان مثال به گزارش دنیای لوازم خانگی، قیمت یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید ساخت ایران 64‌میلیون (4‌هزارو 400 درهم) و 89‌میلیون تومان (6‌هزار درهم) است که قیمت‌ها برحسب نوع برند متغیر است، اما همین یخچال سایدبای‌ساید در کشور امارات (با در نظر گرفتن نرخ درهم حدود 15‌هزار تومان)، برند بوش و زیمنس تولید آلمان کمتر از 5‌هزار درهم به فروش می‌رسد. همچنین گزارش خبرگزاری تسنیم که در اردیبهشت سال گذشته قیمت این کالا‌ها را در ایران و امارات مقایسه کرده بود، حاکی است قیمت ماشین لباسشویی هفت‌کیلویی سامسونگ در ایران 28‌میلیون تومان و در امارات 16‌میلیون تومان (محاسبه قیمت‌ها در امارات با درهم 14‌هزار تومان) بود. همین ماشین لباسشویی با نشان داخلی بین 19 تا 30‌میلیون تومان فروخته می‌شد. علاوه بر این ماشین لباسشویی هشت‌کیلویی ال‌جی در امارات 19‌میلیون تومان و ایران 35‌میلیون تومان فروخته می‌شد. همچنین یخچال سایدبای‌ساید سامسونگ در امارات 51‌میلیون تومان و در ایران 101‌میلیون تومان عرضه می‌شد. نشان ال‌جی این یخچال‌ها نیز در امارات 63‌میلیون تومان و در ایران 121‌میلیون تومان فروخته می‌شد. این مقایسه قیمت‌ها در حالی است که لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی موجود در بازار ایران قاچاق است و هیچ حقوق گمرکی به دولت پرداخت نمی‌شود. 

کالا‌های ایرانی قابل رقابت با خارجی‌ها نیستند 

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با تأکید بر اینکه انحصار و مونتاژکاری با کمترین کیفیت ممکن، صنعت لوازم خانگی را ارتقا نمی‌دهد، در گفتگو با نبض‌صنعت می‌گوید: واقعیت این است که ما واردکننده تکنولوژی هستیم و قطعات را با توجه به آن مونتاژ می‌کنیم و جالب اینکه می‌خواهیم همان محصولات را صادر کنیم، بنابراین باید ببینیم کالای مونتاژشده ما در بازار داخلی تا چه میزان مورد استقبال قرار می‌گیرد تا در مرحله بعد انتظار داشته باشیم کشور‌های خارجی، کالای ما را به سایر برند‌ها ترجیح دهند. 

محمدحسین اسلامیان می‌افزاید: ما امروز لباسشویی‌ای را که تکنولوژی آن وارداتی است، با کیفیت به مراتب پایین‌تری از نمونه اصلی مونتاژ می‌کنیم، اما قیمت آن از قیمت جهانی کالای مورد نظر بالاتر است. امروزه قیمت لباسشویی‌ای که بالاترین سطح جهانی را از نظر کیفی دارد و در بسیاری از کشور‌های دنیا از آن استقبال می‌شود، 200دلار است، در حالی که لباسشویی‌های ایرانی با کیفیت به مراتب پایین‌تر، کمتر از 20میلیون تومان به مردم فروخته نمی‌شود. 

وی تأکید می‌کند: تهیه زیرساخت‌ها از سوی دولت مسئله دوم است و مسئله اول این است که چگونه تکنولوژی وارداتی را دوباره صادر می‌کنیم. امروزه تنها به معدود کشور‌هایی می‌توانیم محصولاتی همچون لباسشویی را صادر کنیم که بعد مسافتی بالایی از کشور اصلی دارند یا مانند لباسشویی دوقلو و کولرآبی صرفه اقتصادی برای ایجاد خط تولید آن‌ها وجود ندارد. 

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تصریح می‌کند: مشتری در هر صورت نیاز خود را به صورت واردات غیرقانونی با برند اصلی وارداتی تأمین می‌کند، اما مسئولان اصرار دارند به جای این لباسشویی 15میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد، در داخل کشور شبیه آن را با 25میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند. طبیعی است وقتی در یک کشور، برند ایرانی را با کیفیت پایین‌تر و قیمت دوبرابری در کنار برند کره‌ای و آلمانی قرار دهیم، موفق نمی‌شویم. 

گلایه از وضعیت تولید لوازم خانگی  و خودرو در بهمن 1400

بهمن سال 1400 رهبر حکیم انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، گلایه‌هایی را در مورد وضعیت کیفیت و قیمت برخی محصولات داخلی از جمله لوازم خانگی و خودرو فرمودند. نکته قابل تأمل در سخنان ایشان اشاره مصداقی به نزول کیفیت در تولید برخی محصولات داخلی بود. بنا به تأکید رهبری «حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری منجر شود، اما متأسفانه در برخی صنایع به ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آن‌ها اعتراض دارند. اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مسئله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً به بالا رفتن قیمت منجر شده است.» رهبر معظم انقلاب با گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی فرمودند: «با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد، اما گفته می‌شود برخی محصولات آن‌ها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید اینگونه باشد.»

از منویات رهبر معظم انقلاب دوسال‌وچهار ماه می‌گذرد. در این مدت لوازم خانگی که کمترین تلاش را در داخلی‌سازی قطعات داشته‌اند، به مونتاژکاری و واردات قطعات مشغولند و به بهانه افزایش نرخ ارز و دستمزد کارگر قیمت را ماهانه یا فصلی گران می‌کنند. خودروسان نیز در این مدت با ده‌ها ترفند و راه‌اندازی سامانه یکپارچه و واردات خودروی اقتصادی قیمت‌ها را گران کرده‌اند و همچنان مشتریان از کیفیت پایین و بالابودن قیمت آن ناراضی هستند. خبر‌های رسیده به «جوان» نیز حاکی است هر دو صنعت در انتظار دریافت مجوز افزایش قیمت هستند و عرضه خود را به شدت کاهش داده و قطره‌چکانی کرده‌اند. افکار عمومی همچنان انتظار دارند روزی برسد این دو کالای گران، ارزان و در فضای رقابتی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرند، نه اینکه با شعار تولید داخل قیمت را نجومی گران کنند.

منبع: جوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • آجر قزاقی چیست؟ 5 کاربرد آجر سنتی+ عکس نمای آجر قزاقی
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران