Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران در مراسم اختتامیه چهارمین دوره اشکواره حسینی، که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‏مازندران، بازیگران سینما و تلویزیون مجید شهریاری، حسین عابدینی و علیرضا ابراهیمی حضور داشتند، ‏تندیس ویژه چهارمین دوره اشکواره حسینی به بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ‏ایران اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین جوادی دبیر چهارمین دوره اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در این مراسم با اشاره به اینکه  ‏امسال از ۲۷ استان در این اشکواره شرکت کننده حضور داشتند و از ۶ کشور فرانسه، ایتالیا، آفریقا ‏جنوبی، ترکیه و یمن نیز هنرمندانی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند، بیان کرد: بیش از ۳ هزار ‏هنرمند در ۶ هزار ۷۰۰ اثر در شش بخش فیلم، رسانه، ادبیات، شعر، تئاتر، سرود آثار خود را به این ‏اشکواره ارسال کرده اند.‏
وی با بزرگداشت نام و یاد شخصیت برجسته آملی، علامه ذوالفنون و علامه دهر آیت‌الله حسن‌زاده آملی ‏که برای جهان اسلام ارزشمند بودند، بیان کرد: در جامعه ما هنرمندان حتی آن سلبریتی نسبت به افرادی ‏در این نظام متعهدتر هستند و به کشور و مهین و مهم تر شهدای صادق جامعه ادای دین کرده و آن را ‏ارزشمند می دانند.‏
جوادی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت مردمی و با بهره گیری از ظرفیت های هنرمندان استان ‏مازندران و شهرستان آمل بیان کرد: این ظرفیت عظیم فرهنگی در این استان و شهرستان نیازمند توجه ‏ویژه است و دریافت این حجم از آثار و تدارک آن در یک جشنواره در استان های شمالی بی نظیر است.‏
عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به جایگاه مناسب این اشکواره در ‏استان های شمالی تاکید کرد: امسال بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ اثر فرستاده شد این امر نشان می دهد که ‏این جشنواره، جایگاه ملی دارد.‏
وی با بیان اینکه، گستره ملی و بین المللی این اشکواره و تلاش بدون چشمداشت عوامل این برنامه ‏نشان می دهد که تاثیرگذاری عاشورا و فرهنگ حسینی در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل انکار است، یادآور ‏شد: ترویج فرهنگ عاشورا در شعر به مانند آثار محتشم کاشانی و فیلم روز واقعه، سمفونی انتطامی در ‏جهت فرهنگ عاشورایی در این راستا جلوه گر است.

زارع گفت: امیدواریم این اشکواره مصادقی شاخص برای کشور ‏شود و آثاری که به دبیرخانه ارسال شد از دل آن چند اثر تأثیرگذار انتخاب و به جهت انتقال مفاهیم عاشورا ‏مورد استفاده بهینه قرار گیرد.‏

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بهروز عطایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات