Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار روز یک شنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: هیچ کمبودی از حیث تامین واکسن در استان قزوین وجود ندارد.

نامدار با بیان اینکه درصد پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال استان قزوین به عدد ۷۶ درصد در نوبت اول و ۳۶ درصد در نوبت دوم رسیده است؛ تصریح کرد: درصد پوشش واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نیز در نوبت اول به ۴۶ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسوول گفت: افرادی که ۲ دز واکسن خود را دریافت نکرده اند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و بیشترین فوتی های ناشی از ویروس کرونا، مربوط به افرادی است که هنوز واکسینه نشدند.

وی اظهار داشت: کرونا در قزوین با روند کاهشی مواجه است و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در این استان به  زیر ۴۰۰ بیمار رسیده است. 

دکتر نامدار با بیان اینکه تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا در قزوین تک رقمی شده است؛ تصریح کرد: میزان فوتی ها در افرادی که ۲ دز واکسن زده اند، بسیار پایین است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود نسبت به عادی انگاری ها هشدار داد و گفت: متاسفانه پیک سفرها در چند روز گذشته، بسیار بالا بوده و این موضوع سبب شده تا نگرانی هایی در خصوص شیوع مجدد بیماری و آغاز خیز ششم به وجود آید. 

دکتر نامدار با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زیر ۴۵ درصد رسیده است،افزود: واکسینه شدن افراد خطر ابتلا را کاهش می دهد اما این خطر را از بین نمی برد و ممکن است این افراد دیگران را مبتلا کنند.

وی افزود: افراد واکسینه علاوه بر اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال ابتلا به ویروس کرونا را دارند؛ می توانند ناقلان خاموش و بی علامت این بیماری باشند بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی امری ضروری و مهم برای تمام افراد جامعه است. 

دکتر نامدار همجنین در خصوص طرح مدیریت هوشمند ویروس کرونا افزود: ظرفیت خوبی برای استان قزوین به وجود آمده و اجرای این طرح در حال انجام است و به محض اتصال سامانه طرح،  دانشگاه علوم پزشکی قزوین آمادگی نظارت عالیه آنرا را به جهت کاهش سیر بیماری دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در پایان گفت: همچنان ۱۶ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت در حال درمان هستند و مشکلات و کمبودهای دارویی این بیماران مرتفع شده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین