Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه متقاضیان رشته‌های جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای خود ابهتی داشتند به کمتر از یک سوم ظرفیت کاهش یافته و این زنگ خطری در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهادات نمایندگان در رابطه با طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: براساس این ماده حفظ شان و منزلت مجلس برعهده هیات رئیسه است این در شأن مجلس نیست که به مسائل جزئی و سلیقه‌ای ورود کند که ممکن است در طول زمان تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون زمان برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی و پی اچ دی است و در برخی از رشته‌های جراحی نظیر جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای حضور در آن سر و دست می‌شکستند کمتر از یک سوم ظرفیت ثبت‌نام داشتند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در برخی از رشته‌های تخصصی پزشکی و پی اچ دی به شدت کاهش یافته است در حالی که زمانی این رشته‌ها برای خود ابهتی داشتند و حتی از سردفتری و وکالت جایگاهی بالاتری دارند. براین اساس در برخی از رشته‌های تخصصی پزشکی هر تعدادی که ثبت‌نام داشته‌اند قطعا قبول خواهند شد ما باید به فکر آینده کشور باشیم.

نماینده تهران در مجلس در پایان تصریح کرد: این در شأن مقام قانونگذاری نیست که به مسائل جزئی و نحوه سوالات آزمون و نمرات آزمون ورود داشته باشد بلکه مجلس باید به دنبال شکستن انحصارات باشد. باید کمیسیون مربوطه به این موضوع توجه داشته باشد و براین اساس قانونگذاری در مجلس صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالحسین روح الامینی وزارت بهداشت مجلس شورای اسلامی تخصصی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6088939

دیگر خبرها

  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه