Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:13:43 GMT

واکنش دانشگاه تهران به کاهش کیفیت غذای دانشجویی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۰۵۵۵

واکنش دانشگاه تهران به کاهش کیفیت غذای دانشجویی

سعید حبیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اعتراض برخی دانشجویان خوابگاهی نسبت به پایین آمدن کیفیت غذا، حذف برخی اقلام از صبحانه و همچنین کاهش حجم غذا اظهار داشت: دانشجویان بعضا درست می گویند؛ به جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجبور هستیم غذا را به صورت بسته بندی از یکی دو ساعت قبل آماده و به دانشجویان تحویل دهیم و به همین خاطر در این شرایط تا اندازه ای از کیفیت غذا کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: ما از شورای صنفی خواسته ایم تا یک نماینده را مشخص کند تا ضمن حضور در آشپزخانه هنگام طبخ، تهیه و توزیع غذا، از نزدیک شاهد این روند باشد و اگر در مواردی اعتراضی وجود دارد به ما منعکس کند.

وی ادامه داد: همچنین هفته ای یکبار جلسه شورای مدیران در کوی برگزار می شود و مدیران را موظف کرده ام که از غذای سلف سرویس استفاده کنند؛ خود من هم از این همین غذا استفاده کردم؛ اینکه می گویند غذا خیلی بد است واقعا اینطور نیست اما اینکه مزه غذا نسبت به قبل تفاوت پیدا کرده است را قبول دارم.

حببیا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دلیل گران شدن قیمت برخی مواد اولیه ما مجبور شده ایم برخی اقلام را جابجا کنیم و از مواد اولیه ارزان تر در بازار استفاده کنیم؛ به طور مثال به دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی، از برنج پاکستانی استفاده می کنیم که خب ما می دانیم طعم برنج ایرانی بهتر است اما فعلا چاره ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه نه تنها دانشگاه تهران بلکه سایر دانشگاه ها درباره بودجه تغذیه و گران شدن مواد اولیه با وزارت علوم نامه نگاری کرده اند، گفت: با بودجه های موجود چاره ای نداریم و اکثر دانشگاه ها از همین برنج استفاده می کنند. اگر دانشجویان اعتراضی دارند به حق است، ما نامه نگاری های لازم را در این خصوص انجام داده ایم و خواهش هم کردیم بودجه مورد نیاز اختصاص یابد ولی همچنان منتظر هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره هزینه تمام شده غذای دانشجویی برای دانشگاه و همینطور برای دانشجویان گفت: هزینه تمام شده غذا به طور میانگین برای دانشگاه ۳۴ هزار تومان است این در حالی است که ما از دانشجویان بابت هر ناهار و هر شام در مدل کم هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ تومان، مدل متوسط هزینه ۳ هزار تومان و مدل پرهزینه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می کنیم و مابقی را دانشگاه پرداخت می دهد.

حبیبا افزود: به این ترتیب باید در نظر گرفت که اگر بخواهیم از برنج ایرانی استفاده کنیم، هزینه تمام شده هر پرس غذا برای دانشگاه حدود ۴۰ یا ۴۵ هزار تومان می شود.

کد خبر 5323820 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم غذای دانشجویی دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه خوارزمی سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جذب هیات علمی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

منابع خبری از تداوم تظاهرات و خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و آغاز تحصن‌های باز و فراگیر در برخی از دانشگاه های این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند.

بازداشت 900 نفر از زمان آغاز خیزش دانشجویی در آمریکاخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسیخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کردخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند