Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ۴۷ درصد از جمعیت جهان دستکم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‎اند، اما روند واکسیناسیون در کشور‌های کم درآمد همچنان بسیار پایین است.

خبرگزاری میزان – اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه «آمار جهان ما» نشان می‌دهد که در حال حاضر ۴۷.۶ درصد از جمعیت جهان دستکم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‎اند که این رقم معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۵ میلیارد نفر است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در حال حاضر روزانه ۲۳.۰۶ میلیون نفر در سطح جهان واکسن تزریق می‌کنند.

با این وجود روند واکسیناسیون در کشور‌های کم درآمد همچنان پایین است و تاکنون ۲.۵ درصد از جمعیت این کشور‌ها موفق به تزریق واکسن کرونا شده‎اند.

در حال حاضر میزان واکسن‌های موجود در سطح جهان کم است و انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۲۱ همچنان تقاضا برای واکسن از عرضه آن پیشی بگیرد.

نگرانی درباره کاهش مصونیت در برابر کرونا موجب شده تا بسیاری از کشور‌ها روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا یا دوز تقویتی را آغاز کنند.

در حال حاضر حدود ۳۷ میلیون نفر در سطح جهان دوز تقویتی را دریافت کرده‎اند و انتظار می‌رود که کشور‌های بیشتری تزریق آن را آغاز کنند.

در حال حاضر شیوع سویه «دلتا» در جهان که در حدود ۱۹۰ کشور شناسایی شده و دارای قابلیت انتقال بسیار بالایی است، نگرانی‌ها را درباره ادامه شیوع کرونا افزایش داده است.

شیوع سویه دلتای کرونا موجب ایجاد پرسش‎های بسیاری درباره تزریق دوز سوم کرونا شده است؛ آیا تزریق ۳ دوز واکسن از ۲ دوز بهتر است؟

پیش از این کشور‌هایی مانند فرانسه طرح تزریق دوز سوم را برای گروه‌های با ایمنی کمتر و افراد مسن برنامه ریزی کرده‎اند.

با این وجود بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که هنوز برای اطمینان حاصل کردن درباره این موضوع که آیا کشور‌ها به دوز سوم واکسن کرونا نیاز دارند یا خیر، بسیار زود است.

بیشتر بخوانید: چگونه غرب باعث نابرابری جهانی در توزیع واکسن کرونا شد؟ کرونا مرگبارترین همه گیری در تاریخ آمریکا شد

بسیاری از متخصصان نیز می‌گویند اولویت با افرادی است که هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکرده‎اند.

اوایل ماه جاری شرکت «فایزر-بیون‌تک» اعلام کرد که از آمریکا و کشور‌های اروپایی درخواست خواهد کرد تا مجوز تهیه دوز سوم از این واکسن را صادر کنند.

این شرکت می‌گوید که هدف از دوز سوم ایجاد ایمنی قوی‌تر در برابر ویروس کروناست.

تولید کنندگان واکسن کرونا در جهان می‌گویند که ۲ دوز واکسن تا ۶ ماه در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد می‌کند، اما با توجه به شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا، پیش بینی شده که این اثربخشی در طول زمان کاهش یابد.

«آنتونی فائوچی»، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید درباره تصمیم فایزر برای تولید دوز سوم می‌گوید که برنامه دوز سوم این شرکت، آمادگی احتمالی برای موقعیتی است که نیاز به دوز سوم وجود داشته باشد، اما این موضوع دقیق نیست.

به گفته «فائوچی»، «با این وجود دقیق نیست که بگوییم همه افراد به دوز تقویت کننده نیاز دارند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا واکسن کرونا تزریق دوز سوم واکسن کرونا حال حاضر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، بر اساس این بیانیه، سیل‌های یک ماهه اخیر در کنیا باعث تخریب خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌های زیادی در این کشور شده و بیش از ۲۱۰ هزار نفر را آواره کرده است.

همچنین منطقه حفاظت شده ملی «ماسای مارا» که یک جاذبه گردشگری در غرب کنیا است و سالانه ده‌ها هزار نفر از گردشگران خارجی را راهی این کشور می‌کند به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه تلک دچار آب گرفتگی شده و در پی آن گردشگران در هتل‌های خود محبوس و ارتباط‌ آنها با دیگر مناطق قطع شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، پدیده اقلیمی ال نینو که کارشناسان از آن به عنوان عامل بارش‌های شدید اخیر در شرق قاره آفریقا نام می‌برند، سایر کشورهای آفریقای شرقی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در کشور تانزانیا ۱۵۵ نفر بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند و در کشورهای اوگاندا و بوروندی هم تلفات و ویرانی قابل توجهی رخ داده است.

دیگر خبرها

  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی