Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبین‌علی میر در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین درخصوص بازگشایی مرز میلک گفت: پس از هفته‌ها تلاش و اختیاراتی که  استانداری دراین بار تفویض کرد، توانستیم با مقامات محلی کشور افغانستان توافق دو جانبه‌ای داشته باشیم که این توافقات موجب بازگشایی و شروع داد و ستد در دو طرف مرز شد.

وی افزود: در نتیجه این توافق در مستقل بازارچه مرزی میلک بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون مردم ما پس از ۱۶سال می‌توانند به مانند سایر نقاط کشور از عواید مرز تا شعاع ۵۰ کیلومتری بهره‌مند شوند.

میر در ادامه درخصوص وضعیت بازارچه مرزی گمشاد و بش دلبر نیز گفت: خوشبختانه روز گذشته گفت و گوها درخصوص بازگشایی بازارچه مرزی گمشاد هم مثبت بود و این بازارچه هم فعالیتش را آغاز خواهد کرد، اما درخصوص مرز بش دلبر برخی ملاحظات محیط زیستی وجود دارد که بازگشایی را در حال حاضر غیرممکن کرده است که درصورت حل و موافقت سازمان محیط زیست این مرز هم امکان بازگشاییش فراهم است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بازگشایی مرز سیستان به روش کوله‌بری فرصت اشتغال بیش از ۲۰۰۰سیستانی را به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند، افزود:
در طرح کوله‌بری ساکنین مرز سیستان تا شعاع ۵۰ کیلومتری می‌توانند به مانند غرب کشور از امتیازات دیده شده در قانون استفاده کنند، به این صورت که ابتدا یک نفر به‌صورت تجمیعی کالاهای خاصی را که تنها با رویه کوله‌بری اجازه ورود دارند، از مرز سیستان بدون اخذ عوارض وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در مرز این کالاها از طریق کارت‌های مرزنشینی به‌صورت جزئی وارد کشور می‌شود و هر خانواده ۴ نفره مرزنشین روستایی می‌تواند در ماه ۲ونیم میلیون تومان با کارت خود از این راه کسب درآمد کند.

میر افزود: بر همین اساس می‌توانیم امیدوار باشیم که به مانند مرزهای غربی کشور مجددا رونق کسب و کار و مهاجرت معکوس مردم در این منطقه انجام پذیرد.

 وی با تاکید بر اینکه پس از احداث جاده از بازارچه تا بندرک کشور افغانستان شروع رسمی فعالیت‌هارا خواهیم داشت، گفت: کشور افغانستان پای کار آمده است و دیگر هیچ مشکلی در میان راه نیست و طی روزهای آینده پس از تکمیل جاده، مردم سیستان می‌توانند پس از سال‌ها مجددا از مرز سود ببرند.

میر در پایان درخصوص وضعیت بازارچه‌های جنوب استان نیز گفت:‌ بازارچه کوله‌بری میرجاوه به صورت محدود فعالیتش را شروع کرده که با تکمیل زیر ساخت‌ها شاهد رونق و شکوفایی این مرز خواهیم بود، همچنین به‌زودی علاوه بر حوزه سیستان و میرجاوه در حوزه شهرستان گلشن و جالق در حوزه شهرستان سراوان رویه کوله‌بری، بازارچه مرزی کوهک روش کوله‌بری و خرده فروشی، همچنین در حوزه شهرستان راسک بازارچه مرزی پیشین رویه خرده فروشی، بازارچه مرزی ریمدان در حوزه شهرستان دشتیاری رویه خرده فروشی، و با تکمیل زیر ساخت‌ها دربازارچه مرزی پسابندر ورود کالا با روش ملوانی انجام خواهد شد.

کد خبر 631142 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان بازارچه مرزي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان بازارچه مرزي حوزه شهرستان بازارچه مرزی کوله بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، خسروی بنجار مدیر کل فرودگاه بین المللی استان گفت: پرواز کاروان حاج استان با ۲۵۶ سرنشین در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز جمعه به زمین می‌نشیند.
وی ازخانواده خواست به دلیل همزمانی با پرواز داخلی از اجتماع در فرودگاه خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان