Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "ابوذر عباسی" روز یکشنبه به مناسبت دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای بازار مبل و منبت ملایر با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که با صدور نقشه پروانه آن، بزودی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اجرای هایپرمارکت مسکن با زیربنای پنج هزار مترمربع ۲۵ میلیارد تومان و برای احداث جایگاه سوخت نیز با زیربنای ۶ هزار مترمربع اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها اشتغال خوبی در ملایر ایجاد می‌شود و بدون نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی شهرستان ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی درآمد موقوفات این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را بیش از ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته میزان درآمد موقوفات این شهرستان ۱۳ میلیارد تومان بود که بیش از هفت میلیارد تومان آن در راستای اجرای نیت واقف و بیشتر در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی هزینه شد.

وی موقوفات شادروان سیف‌الدوله را بزرگترین موقوفات این شهرستان عنوان و بیان کرد: بیشتر موقوفات سیف‌الدوله در زمینه درمانی‌، علمی، آموزشی، فرهنگی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی است که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از افراد کم‌برخوردار و نیازمند اطعام‌دهی شدند.

تجهیز ۲۵ تخت بیمارستانی موقوفه در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۳ هزار سبد کالا بین گروه‌های هدف و مناطق حاشیه شهر در قالب طرح "شمیم حسینی" توزیع شد که ارزش هر بسته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود.

حجت الاسلام عباسی مساعدت به دانش‌آموزان در ۶۶ مدرسه و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توزیع بیش از سه هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند و پرداخت ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به طلاب پنج حوزه علمیه این شهرستان را از دیگر اقدامات در سال‌جاری برشمرد.

وی با ببان اینکه در راستای اجرای نیت واقف در حوزه درمانی، یک بخش مجزا با ۲۵ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) در اختیار بیماران نیازمند و صعب‌العلاج قرار گرفته است، ادامه داد: در زمان همه‌گیری کرونا این بخش در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شد و از یک تا سه میلیون تومان به بیماران سخت درمان کرونایی مساعدت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به اهدای تجهیزات اتاق عمل بخش موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار، پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارویی به بیماران بی‌بضاعت و صعب‌العلاج، توزیع بیش از ۱۰ هزار ماسک رایگان بین مراکز درمانی، بیماران بستری و کادر درمان، تجلیل از کادر درمان طی چندین مرحله، توزیع ۱۰ هزار عدد ماسک و پد بهداشتی همزمان با ماه محرم و صفر از دیگر اقدامات در راستای اجرای نیت واقف اشاره کرد.

هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز پارک بانوان ملایر

حجت الاسلام عباسی به مرمت و نگهداری بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این شهرستان اشاره و اظهار داشت: امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نمای بقعه متبرکه آستان امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن، ۵۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی امامزاده اکبر روستای کرکان، بیش از ۱۰ میلیون تومان برای نگهداری بقعه امامزاده سعید و عبدالله(ع) روستای آورزمان و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت و طراحی سر درب امامزاده روستای زمان‌آباد هزینه شد.

وی همچنین به هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیون تومان برای طراحی ورودی امامزاده عبدالله(ع) ملایر، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی و دیوارکشی استخر سیفیه، بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۰ سوئیت خوابگاه دانشکده علوم قرآنی، ۴۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و نگهداری فضای سبز مقبره سیف‌الدوله، ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری پارک بانوان و ۲۵۰ میلیون تومان برای تعمیر مدرسه نمونه سیفیه اشاره کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه امسال چهار وقف جدید انتفاعی در این شهرستان ثبت شد، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه این شهرستان یک پروژه مشارکتی با موقوفه همدان شامل یک مجتمع در چهار راه فرهنگ با ۱۷ واحد تجاری و اداری امسال احداث کرد که بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز آن هزینه شد.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه حتی یک ریال از درآمد موقوفات ملایر در راستای اجرای نیت واقف در خارج از شهرستان هزینه نمی‌شود، عدم پرداخت حقوق موقوفات از سوی متصرفان و مستاجران را یکی از عمده‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: برخی در پرداخت حق موقوفات کم لطفی می‌کنند، در حالی‌که استطاعت مالی دارند و از طرفی املاک مسکونی خود را به تجاری تبدیل کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و دارای ۱۹۵ موقوفه است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه همدان طرح های عمرانی ملایر سرمایه گذاری وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه همدان طرح های عمرانی سازمان اوقاف و امور خیریه همدان طرح های عمرانی ملایر سرمایه گذاری وقف اداره اوقاف و امور خیریه ملایر راستای اجرای نیت واقف میلیون تومان حجت الاسلام عباسی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار باستانی، دفینه‌ها و گنجینه‌های مادی و معنوی هر ملت و میراث‌فرهنگی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: اشیا و آثار باستانی بیان کننده پیشینه تاریخی و تمدن هر کشور و سرزمین است. قدمت تاریخی این اشیا سبب ارزشمند بودن آن‌ها و اعتبار تاریخی ملت‌ها می‌شود، به نحوی که برای نگهداری و مراقبت از این هویت‌های تاریخی هر ملت باید همه احساس مسئولیت کند و هزینه‌های هنگفتی در سال از سوی دولت‌ها برای این موضوع پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در هر خانه‌ای کتابی، نوشته‌ای، فرشی، گلدانی، تابلو و میراثی از پدران و مادران و گذشتگان وجود دارد که با حساسیت خاصی نگهداری می‌شود و برای اعضای آن خانه از ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است، چراکه نشان‌دهنده هویت فرهنگی، میراث خانوادگی و ارزش‌های یک خاندان است.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در یک منطقه نیز همین جایگاه را میان اعضای یک جامعه دارد و نشان‌دهنده هویت و تمدن یک ملت است، به ویژه ملتی همچون ایران که تمدنی بسیار قدیمی و درخشان دارد و زمانی که بسیاری از جوامع غربی و شرقی هنوز به وجود نیامده بود، ایران از تمدن غنی و پیشرفته برخوردار بود.

وی اضافه کرد: این اشیا و آثار تاریخی و فرهنگی همچون اجداد ما هستند و به دلیل اینکه حاصل هنر و نبوغ پیشینیان ما است، باید در حفاظت و حراست از این میراث نهایت دقت و کوشش را به عمل آوریم و چه خوب است که برای ماندگاری بهتر آثار تاریخی در اختیار موزه‌ها و مخازن امن قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد: اهدای آثار تاریخی یکی از راه‌های حفظ اشیا، اموال فرهنگی و غنی‌سازی موزه‌ها به لحاظ داشته‌های فرهنگی و آثار است که در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد که امیدواریم این کار پسندیده در جامعه ما ادامه‌دار باشد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: با توجه به رویه موجود در قوانین و ضوابط موزه‌های دنیا مبنی بر اینکه اگر فرد یا سازمانی آثار تاریخی خود را به مرجع و منبع اصلی بازگردانند، آثار اهدایی به نام آن‌ها در تاریخ کشور ثبت و بر همین اساس اشیا به نام خانواده محبی ثبت خواهد شد.

وی گفت: این اشیا توسط مسعود محبی از ایرانیان ساکن آمریکا و بعد از فوت پدرشان به موزه لطفعلیان ملایر اهدا شد که شامل ۵۹ شیء تاریخی با قدمت‌های مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: این اشیا برای دوران مختلف پیش از تاریخ، دوران تاریخی اسلامی و معاصر از جمله پیه‌سوز، پیکرک‌های کوچک، انگشتر، باروت‌دان، ابریق و ظروف مختلف کاربردی است که پس از کارشناسی به منظور طی فرآیندهای قانونی تحویل امین اموال استان شد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه اصالت و هویت بیش از نیمی از این مجموعه به صورت قطعی تأیید شده است، افزود: تعیین اصالت تعدادی دیگر از این آثار به پژوهش و مطالعات دقیق‌تری نیاز دارد.

کد خبر 749012

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات