Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اولین بخش از اجلاس تنوع زیستی COP۱۵ روز دوشنبه در  شهر کونمینگ چین با هدف دادن شتاب به توافقی به منظور جلوگیری از چند دهه تخریب زیستگاه های طبیعی ناشی از تجاوزگری انسان و تغییرات آب و هوایی آغاز می شود.

در همین حال، «دیوید کوپر» معاون دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل متحد در نشستی تاکید کرد که وزرای شرکت کننده در اجلاس های مجازی هفته جاری باید آرمان های والاتری را نشان دهند و به مذاکره کنندگان که توافقی نهایی را ماه می سال آینده در شهر کونمینگ چین منعقد می کنند، جهت مشخص سیاسی بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه های مدافع محیط زیست می گویند هیچ زمانی برای از دست دادن در زمینه محافظت از زیست گاه ها و کاهش سرعت انقراض گونه ها وجود ندارد، به ویژه پس از آنکه دولت ها نتوانستند به اهداف تنوع زیستی سال ۲۰۲۰ که یک دهه پیش در ژاپن حاصل شد، دست یابند.

با این حال، کوپر با اشاره به اینکه سطح فوریت بخشی به این موضوع هنوز کافی نیست، افزود: در حال حاضر، اکثر کشورها مبالغ بیشتری را برای فعالیت های مخرب برای تنوع زیستی هزینه می کنند به جای آنکه هزینه های بیشتری را به محافظت از آن اختصاص دهند که این رویه باید تغییر کند.

سازمان ملل می خواهد کشورها تا سال ۲۰۳۰ از ۳۰ درصد از سرزمین های خود محافظت کنند، تعهدی که قبلا به توافق آمریکا و سایرین رسیده است.

چین هنوز در این زمینه تعهد نکرده، به رغم اجرای یک سیستم «خط قرمز محافظت از محیط زیست» که ۲۵ درصد از قلمرواش را از دسترس توسعه دهندگان خارج کرده است.

کوپر به خبرنگاران گفت مهم است که همه کشورها اقدامات بیشتری برای محافظت از اکوسیستم خود انجام دهند، اما این به نوبه خود برای جلوگیری از زیان تنوع زیستی کافی نیست و تعهدات بیشتری برای مدیریت ۷۰ درصد باقی مانده مورد نیاز است.

وی تاکید کرد باید مطمئن شویم که بسته های محرک مالی باعث تقویت تنوع زیستی شود و به این مشکل دامن نزند، در حالی که اگر دقت کنیم، متوجه می شویم که این بسته های محرک، وضعیت را بدتر از بهتر می کند.

در آستانه بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل، یک نشست جهانی دیگر به همت این سازمان این هفته با هدف جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست در چین برگزار می شود.

این اجلاس موسوم به COP۱۵ که بر تنوع زیستی متمرکز است، هرچند به اندازه بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل معروف و شناخته شده نیست، اما به دلیل پرداختن به موضوعات حیاتی برای سلامت کره زمین همچون مبارزه با آلودگی هوا، محافظت از اکوسیستم ها و جلوگیری از انقراض جمعی، کم از آن اجلاس ندارد.

این نشست آنلاین که روز دوشنبه آغاز می شود، اواخر آوریل (اردیبهشت ۱۴۰۱) رنگ و بوی حضوری به خود می گیرد که در آن زمان، توافقی نهایی برای طبیعت حاصل می شود.

مباحث گنجانده شده در اجلاس COP۱۵ برپایه کنوانسیون تنوع زیستی است؛ پیمانی که ۱۹۵ کشور و اتحادیه اروپا آن را تائید کرده اند.

کنوانسیون تنوع زیستی در سال ۱۹۹۲ در اجلاس زمین در ریو تصویب شد. اهداف بیان شده آن عبارت از محافظت از تنوع گونه های روی زمین و تعیین دستورالعمل هایی در مورد نحوه بهره برداری از  منابع طبیعی به نحوی پایدار و عادلانه است.

در اجلاس تنوع زیستی ۲۰۱۰ که در ژاپن برگزار شد، کشورهای عضو کنوانسیون تنوع زیستی ۲۰ هدف را برای محافظت از تنوع زیستی و کاهش فشار انسان بر محیط زیست ترسیم و ضرب الاجل ۲۰۲۰ را برای دستیابی به آن تعیین کردند. هیچیک از آن اهداف در زمان تعیین شده تحقق نیافت و با اندک استثنائاتی، امروز شرایط در مجموع بدتر از زمانی است که این اهداف در وهله نخست تعیین شد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست سازمان ملل متحد چین انقراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست سازمان ملل متحد چین سازمان حفاظت محیط زیست سازمان ملل متحد چین انقراض کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند