Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رحیم غلامیان رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در نیمه نخست سال جاری نیز همانند سال قبل با توجه به محدودیت‌های کرونایی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان بصورت محدود و با شرایط خاص از جمله لزوم داشتن حق اقامت در کشور مقابل انجام می‌گرفت که البته میزان این تردد در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸۷ درصدی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد : بر اساس آمار تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مجموعا تعداد ورودی مسافرین ایرانی از پایانه‌های مرزی بالغ بر ۸۴ هزار نفر و تعداد خروجی مسافرین ایرانی نیز افزون بر ۷۳ هزار نفر بوده و این در حالی است که در این مدت تعداد ورودی مسافرین خارجی از پایانه‌های مرزی نزدیک به ۷۳ هزار نفر و تعداد خروجی مسافرین خارجی نیز بالغ بر ۷۵ هزار نفر بوده و در واقع جمعا در شش ماهه نخست امسال جمعا افزون بر ۳۰۶ هزار نفر مسافر از پایانه‌های مرزی استان آذربایجان‌غربی تردد نموده‌اند که در مقایسه با مجموع بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر تردد مسافر در شش ماهه اول سال قبل شاهد رشد افزون بر ۱۸۷ درصدی ترددهای مسافرین هستیم.

غلامیان اظهار کرد : بیشترین آمار تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان در نیمه نخست سال جاری متعلق به پایانه مرزی بازرگان با مجموع بالغ بر ۱۵۲ هزار تردد مسافر داخلی و خارجی بوده که این مقدار افزون بر ۱۱۸ درصد بیشتر از مقدار تردد مسافر در شش ماهه اول سال قبل است.

وی ادامه داد: همچنین در بین پایانه‌های مرزی استان بیشترین آمار درصد افزایش تردد مسافرین متعلق است به پایانه مرزی رازی شهرستان خوی با بالغ بر ۳۷۶۱ درصد افزایش بطوریکه در شش ماهه نخست سال قبل تعداد تردد مسافرین از این پایانه مرزی تنها ۹۰ نفر بوده که با افزایش چشمگیری در شش ماهه نخست سال جاری این تعداد به ۳۴۷۵ نفر رسیده است.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل این نکته مهم را یادآور شد که بنا به تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا استان و دستور استاندار استان و مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با توجه به بهبود شرایط و واکسیناسیون تمام مرزهای زمینی استان از روز جمعه ۱۶ مهر ماه سال جاری باز شده و مسافرین با ارائه تست منفی آزمایش PCR و کارت واکسن دو دوز کرونا می‌توانند از مرزها تردد کنند.

46

کد خبر 1562609

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی مسافر از پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی تردد مسافر شش ماهه نخست سال سال جاری هزار نفر سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود