Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه خدمات سرمایه گذاری مودیز می گوید صنایع نفت برای اینکه بتواند از بحران های عرضه در آینده جلوگیری کند باید 500 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، مودیز در گزارش جدید خود می نویسد که اکتشاف‌گران نفتی باید بودجه های حفاری خود را تا 54 درصد افزایش دهند تا به نیم تریلیون دلار برساند تا بتوانند بر بحران های انرژی در چند سال آینده پیش دستی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته تقاضا در بخش و نفت و گاز به دلیل شیوع کرونا به شدت کاهش یافت و از این رو سرمایه گذاری ها هم در این بخش با کاهش رو به رو بود. بنابراین امسال و با افزایش تقاضای جهانی نفت و گاز این صنعت نتوانسته به درستی پاسخگوی نیاز جهانی باشد.

این درحالی است که قیمت شاخص جهانی نفت بیش از 50 درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت بیش از 120 درصد افزایش یافته است. مودی در گزارش خود نوشته است حفاران نفت و گاز انتظار داشتند قیمت نفت تنها 8 درصد افزایش یابد.

سجاد عالم، تحلیلگر مودی در این گزارش نوشته است که آنچه که این شرکت ها حالا می توانند به بازار تزریق کنند بسیار کم است و از این رو کشورهای آسیایی و اروپایی که با مشکل کمبود سوخت در زمستان مواجه هستند مشکلات بیشتری خواهند داشت.

مودیز می نویسد این صنعت باید میزان سرمایه گذاری خود را به طور قابل توجهی بیشتر کند به ویژه که تقاضای جهانی نفت و گاز در پساپاندمی تا سال 2025 با افزایش همراه خواهد بود.

بر اساس گزارش این موسسه تحلیلی و بر پایه تخمین های آژانس بین المللی انرژی انتظار می رود امسال شرکت های نفت و گاز 352 میلیارد دلار در حفاری و فعالیت های مرتبط با آن سرمایه گذاری کنند.

اگر این شرکت ها بتوانند به رقم سرمایه گذاری توصیه شده 542 میلیارد دلار برسند در این صورت این میزان سرمایه گذاری از سال 2015 تا کنون بیشترین مقدار خواهد بود.

برچسب هاآژانس بین المللی انرژی (IEA) انرژی امروز بازار نفت حفاری نفت خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) مودیز (Moodys) نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی IEA انرژی امروز بازار نفت حفاری نفت خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg مودیز Moodys نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سرمایه گذاری جهانی نفت نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود منابع انرژی و احتمال تغییر ساعات کاری در فصل تابستان گفت: نیاز کشورمان به انرژی بیش از هشتاد هزار مگاوات است در حالی که امروز ظرفیت نیروگاه‌های ما کمتر از پنجاه هزار مگاوات است.

وی اظهار کرد: پیک مصرف در فصل تابستان به‌دلیل گرما بالا می‌رود بنابراین تا منابع انرژی تامین نشود مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت و ممکن است تغییراتی در ساعات کاری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با توجه به قانونی که محلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت برق تصویب کرد باید اجرای این قانون با جدیت دنبال شود و بخش خصوصی هم در اجرای آن شریک شود تا با سیاست‌های تشویقی و تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم بتوانیم کمبود منابع انرژی را جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تغییر ساعات کاری یک راهکار موقت برای تامین انرژی است و باید منابع انرژی را افزایش دهیم لذا تا این اتفاق نیفتد شاهد راهکار‌های موقت مثل تغییر ساعات کاری هستیم.

آصفری گفت: لازمه جلوگیری از تغییر ساعات کاری در تابستان افزایش منابع انرژی است، چون تغییر ساعات کاری برای دولت هزینه‌بر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر