Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن پاسداشت روز بزرگداشت وحشی بافقی شاعر پرآوازه‌ی این دیار می‌گوید: اشعار پراحساس وحشی بافقی از نظر فرم بر روانی کلام و از نظر محتوا و رویکرد معنایی بر هستی‌شناسی عشق‌محور استوار شده است.

«مجید جوادیان زاده» در پیامی که به مناسبت هیجدهم مهر «روز بزرگداشت وحشی بافقی» صادر کرد، آورده است: «بزرگان خرد و خداوندگاران سخن، بناکنندگان تمدن در هر سرزمینی هستند و آنان که زبان را با واسطه فن شعر و ادب به اوج بالندگی و تکامل می‌رسانند، سهمی عظیم در موجودیت فرهنگی ملت‌ها و کشورها به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داده است: «در سرزمین ما که ادبیات خصوصاً شعر، میراث مشترک تاریخی و ملی محسوب می‌شود، نقش شاعران، برجسته و قابل احترام است و وحشی بافقی از زمره این شاعران زبان‌آورست که با سادگی هنرمندانه خود، تجربه ماندگاری در ادبیات فارسی بر جای نهاده است.»

جوادیان زاده معتقد است که اشعار پراحساس وحشی بافقی از نظر فرم بر روانی کلام و از نظر محتوا و رویکرد معنایی بر هستی‌شناسی عشق‌محور استوار شده است.

وی با بیان این که در این سال‌ها پژوهشگران بسیاری به بازخوانی اشعار وحشی بافقی پرداخته‌اند و نکته‌های فراوانی از معدن کلام وی استخراج کرده‌اند، اظهار کرده است: «زندگی و بالندگی وحشی بافقی در شهرستان بافق و استان یزد، فراز بلند تاریخ ما محسوب می شود و شایسته است تا زمینه و زمانه زندگی وی و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی اشعارش بیشتر مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پایان با بیان این که اشعار وحشی بافقی باید در زندگی فردی و اجتماعی ما حضور پررنگتری بیاید و دستمایه هنرمندان و پژوهشگران قرار گیرد، ابراز امیدواری کرده است؛‌ «در قالب یک برنامه مبنایی و راهبردی و با به خدمت گرفت همه ظرفیت‌ها، جامعه خصوصاً مردمان سرزمین کویر شناخت عمیق‌تری از وحشی بافقی پیدا کنند و اشعار وی در گستره وسیع‌تری مورد توجه و تحسین قرار گیرد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد وحشي بافقي وحشی بافقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان

مدیر مرکز مدیریت بحران کاشان از حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در روستای سادیان خبر داد و گفت: ۸۰ راس دام سبک تلف شد. - اخبار استانها -

هادی کاشانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به حمله گرگ به گوسفندان در روستای سادیان، اظهار داشت: این اقدام طی دو مرحله انجام شد و 80 راس دام سبک مورد حمله حیوانات وحشی قرار گرفتند.

وی ضمن اشاره به اعزام اکیپ عملیاتی شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان به روستای سادیان افزود: اکیپ‌ اعزامی به روستای سادیان از توابع شهرستان کاشان با هماهنگی مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون، دفن بهداشتی و قرنطینه دام‌های موجود اقدام شد.

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به دامداران توسط محیط زیست ابراز داشت: مقرر شد محیط زیست با همکاری محیط بانان و عوامل بومی نسبت به رفع خطر و زنده‌گیری اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به علت وقوع این حادثه در روستای سادیان گفت: کمبود منابع آب و فقر پوشش گیاهی در منطقه حفاظت شده قمصر برزک علت وقوع چنین حادثه‌ای است چراکه حیوانات وحشی به دلیل این کمبودها به مناطق شهری و روستایی ورود می‌کنند.

6 نفر بر اثر حمله گرگ در اردستان مصدوم شدند

کاشانی‌نژاد با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های متولی تمهیدات لازم را بیندیشند، تصریح کرد: اداره محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان کاشان باید تمهیدات لازم را باید بیندیشند تا در این زمینه شاهد ووقوع چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • واکنش ال‌کاپیتانو به درخشش تونی کروس: همیشه در تیم من هستی، دون آنتونیو