Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@14:23:51 GMT

رسوایی سیاسی در اتریش؛ صدر اعظم استعفا داد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۱۷۲۵

رسوایی سیاسی در اتریش؛ صدر اعظم استعفا داد

آفتاب‌‌نیوز :

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش اعلام کرد برای حل بحران ناشی از تحقیقات دادستانی از او و اعضای دولتش، از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش یورونیوز، کورتس، شنبه ۹ اکتبر با اشاره به اینکه هدفش جلوگیری از هرج و مرج در کشور است، الکساندر شانلبرگ، وزیر خارجه را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

این سیاستمدار جوان اتریشی البته تاکید کرد که همچنان به عنوان رهبر حزب به کار خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر بحث‌های گسترده‌ای در خصوص تحقیقات دادستانی از آقای کورتس و بخش‌هایی از دولت او به اتهام سواستفاده از رسانه‌ها برای منافع شخصی و حزبی به راه افتاده بود. دادستان‌های اتریش روز چهارشنبه اعلام کرده بودند که تحقیقاتی را علیه سباستین کورتس به اتهام فساد و سوء استفاده از اعتماد آغاز کرد‌ه‌اند که در آن ۹ فرد و سه سازمان ناشناس دیگر نیز دخیل هستند.

کورتس در بیانیه تلویزیونی که در آن استعفای خود را مطرح کرد با اشاره به اینکه اتریش به آرامش احتیاج دارد افزود: «ما به ثبات نیاز داریم و من اجازه نخواهم داد دولت در ماه‌هایی که ما باید با بیماری کووید-۱۹ مبارزه می‌کنیم، سقوط و در آشوب و بلاتکلیفی فرو رود.»

استعفای کورتس در حالی انجام می‌شود که در روزهای گذشته اعضای کابینه او در اقدامی هماهنگ تاکید کرده بودند که از او حمایت می‌کنند و در صورتی برکناری او از قدرت، همگی با هم استعفا خواهند داد.

در جریان تحقیقات دادستانی اتریش مشخص شده است که وزارت دارایی این کشور بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۱۰۱۸ هزینه انجام و انتشار نظرسنجی‌هایی دستکاری شده به نفع سباستین کورتس را بدون آنکه در نشریات از آن به عنوان پیام‌های تبلیغی نام برده شود، برعهده داشته است.

این اقدام در واقع نوعی رشوه‌دادن به اصحاب رسانه برای تقویت جایگاه کورتس در افکار عمومی اتریش تلقی شده است.

کورتس در ابتدای این پوشش رسانه‌ای جهت دار به عنوان وزیر خارجه در دولت اتریش فعالیت داشت اما به نظر می‌آید که وی به موجب ادعای دادستان‌ها از منافع این جریان برای رسیدن به صدراعظمی بهره‌مند شده باشد.

این سیاستمدار ۳۵ ساله در بخش دیگری از اظهارات خود بار دیگر اتهامات وارد شده به خود را دروغ خواند و گفت: «من از اعضای حزب درخواست کردم که به کار خود ادامه دهند. من همچنین وزیر امور خارجه، الکساندر شالنبرگ را به عنوان جانشین خود در سمت صدر اعظمی اتریش معرفی می‌کنم. اقدامی که البته اصلا برای من ساده نبود.»

هرچند کورتس و حزب او اتهامات مربوط به فساد و سواستفاده را بی‌اساس خوانده‌اند اما در مقابل احزاب مخالف دولت خواستار برگزاری هرچه جلسه فوق‌العاده پارلمان برای بررسی این موضوع شده‌اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتریش رسوایی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • رسوایی جدید در آمریکا
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا