Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، کودکان محله سیدآباد گنبدکاووس به همراه خانواده‌های خود با شور و شوق فراوان در این جشنواره یک روزه شرکت کردند.

کودکان این محله که همانند سایر نقاط استان و کشور در شرایط کرونایی از انجام خیلی از فعالیت‌های گروهی محروم بودند، حضوری پرشور و انرژی در غرفه‌های مختلف نقاشی، کاردستی، داستان نویسی و برنامه‌های ورزشی این جشنواره داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسران بیشترین جمعیت حاضر در غرفه پرتاب دارت، تیراندازی و هفت سنگ را تشکیل داده بودند و دختران نیز با حجب و حیای ذاتی خود در کنار مربیان در غرفه‌های دیگر نقاشی‌های زیبا برگرفته از ذهن خلاق‌شان به تصویر کشیدند و کاردستی‌های زیبا ساختند.

عده‌ای دیگر از حاضران در برنامه امروز که بیشترشان در گروه سنی پنج تا ۱۰ سال بودند با علاقه‌ای خاص وقت خود را با شنیدن داستان‌های زیبا گذراندند و در ادامه داستان‌های برگرفته از آرزوهای خود را برای دیگر دوستانشان تعریف کردند.

عوامل دست‌اندرکار جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی امروز تمام تلاش خود را برای تحقق شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" به کار گرفتند و لبخند کودکان و نوجوانان حاضر نشان از رضایت آنان داشت.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس در حاشیه این مراسم با گرامیداشت هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر)، به خبرنگار ایرنا گفت: این هفته فرصت خوبی برای برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در یکی از محلات محروم این شهرستان بعد حدود یک سال و نیم درگیری با کرونا بود.

سمیه محمدی افزود: این جشنواره با هدف ارج نهادن به مقام کودک و کشف استعدادهای آنان با برپایی غرفه‌های مختلف نقاشی، کاردستی، داستان نویسی، پرتاب دارت، تیراندازی و بازی‌های بومی محلی در پارک بهمن گنبدکاووس برگزار شد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۷۰ کودک محله سیدآباد گنبدکاووس به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم، اظهارداشت: مربیان و عوامل دست اندرکار جشنواره امروز استعداد هرکدام از کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف را شناسایی کردند و قرار شد بر اساس علاقه به نهادهای مختلف معرفی شوند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس گفت: کودکان با استعداد در رشته‌های نقاشی، کاردستی و داستان نویسی به حضور در کانون پرورش فکری و همچنین علاقمندان به رشته‌های ورزشی به اداره ورزش و جوانان شهرستان هدایت خواهند شد.  

محمدی افزود: در مراسم اختتامیه جشنواره امروز بیانیه هفته ملی کودک توسط یکی دیگر از کودکان قرائت و جوایز برگزیدگان در هر بخش توسط مسوولان حاضر اهدا شد.

وی اظهارداشت: این جشنواره با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر تسهیلگری، اداره ورزش و جوانان، اداره پست، هنگ مرزی نیروی انتظامی و شهرداری گنبدکاووس برگزار شد.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت واقع در شرق استان گلستان دارای ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ۲ مرکز سیار مرزی و پستی بوده و سه هزار عضو فعال دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان هفته کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان هفته کودک گنبدکاووس گلستان هفته کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود

شاهرخ شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره گفت: بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایری استان آذربایجان شرقی با توجه با بارندگی‌های قابل توجه در محل برگزاری مسابقات و شرایط مطلوب منطقه، صبح روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دشت هارنا بخش آبش احمد شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.

رئیس گروه ورزش روستایی و عشایری اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان داشت: با برنامه ریزی دقیق و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم این دوره از جشنواره فرهنگی و ورزشی را هم بتوانیم به نحو شایسته برگزار نمائیم و جامعه سالم و با شور و نشاط در سطح استان داشته باشیم.

شفیعی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رویداد بزرگ اذعان کرد: قطعاً برگزاری چنین رویداد بزرگی که هزاران نفر را برای تماشا به این منطقه می‌کشاند، کار بسیاری سختی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها می‌باشد که در همین زمینه از دستگاه‌های مختلف استان بخصوص مسئولین شهرستان کلیبر که شرایط را برای برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی مهیا می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری چنین رویدادهایی، زنده نگه داشتن آداب و رسوم روستایی و عشایری بوده و در این جشنواره مردان و زنان عشایری در رشته‌های مختلف از جمله سوارکاری، طناب کشی، مچ اندازی، دوومیدانی و انواع بازی‌های بومی و محلی به رقابت پرداخته و در پایان از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

شفیعی با دعوت از عموم علاقه مندان به ورزش‌های بومی و محلی اظهار داشت: روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه منتظر حضور شما در دشت هارنا بخش آبش احمد، محل برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی هارنا هستیم.

کد خبر 6097130

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری