Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم علی آبادی دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به جوانگرایی خوبی که در تیم کشتی فرنگی صورت گرفت، عملکرد قابولی به دست آمد و اعتقاد دارم که همه برای کسب این نتیجه از جان و دل مایه گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به مربیان این کشتی گیران که صاحب مدال شده اند، شود و فدراسیون با ارائه مشوق هایی، به آن‌ها برای کار بیشتر سازندگی در باشگاه‌ها انگیزه دهد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی با تمجید از عملکرد محمد بنا گفت: محمد بنا به عنوان یک کوچ و سرمربی در کار خود خبره است و در این کار کارکشته شده، به هر رحال کسی که در کوچ کشتی گیران می‌نشیند باید تمامی جوانب را درنظر گرفته و این یکی از رموز موفقیت کار است.

این پیشکسوت گرانقدر کشتی با اشاره به پیشرفت کشتی در استان‌های مازندران و فارس اظهار داشت: خوشبختانه مدال‌هایی که کسب شده همه از استان‌های مازندران و فارس بود، اما ما در گذشته مدال آوران خوبی از استان خوزستان داشتیم که به نظرم کشتی در این استان کم رنگ شده است، ضمن اینکه تهران با ۱۱ میلیون جمعیت نباید حقش یک مدال برنز باشد.

وی اظهار داشت: جا دارد یک تبریک ویژه به دلیل کسب مدال طلا در سنگین وزن کشتی فرنگی که برای اولین بار در تاریخ ایران بدست آمد بگویم و کسب این مدال واقعاً ارزشمند است.

علی آبادی تصریح کرد: البته آقای دبیر پیشرفت کشتی در این استان‌ها را باید به فال نیک بگیرد و باید تلاش خود را انجام دهد تا کشتی در سایر استان‌ها نیز فعال شود.

وی ادامه داد: با این نتایجی که به دست آمد و افتخارآفرینی کشتی گیران، امیدوارم که پس از رفع کرونا ورودی خوبی به باشگاه‌های کشتی داشته باشیم.

علی آبادی با تقدیر از عملکرد فدراسیون کشتی در راه اندازی کمپ تیم‌های ملی گفت: فدراسیون در شرایط کرونا دو خانه کشتی مجهز را در اختیار ملی پوشان قرار داد و کشتی گیران توانستند در شرایط بسیار ایمن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با امکانات بسیار خوب و آرامش به کار خود ادامه دهند که این خود یکی از رموز موفقیت و بدست آوردن نتایج درخشان در رقابت‌های جهانی نروژ بود.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل نبود امکانات اردو‌ها در مقاطع بسیار کم برگزار می‌شد و کشتی گیران از لحاظ تغذیه نیز آنطور که باید امکانات لازم را نداشتند، اما در حال حاضر دکتر امیرساسان مانند پروانه گرد کشتی گیران می‌چرخد و همه چیز برای ملی پوشان مهیا است.

این پیشکسوت قدیمی کشتی فرنگی ایران در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً نتایج درخشان کشتی گیران در رقابت‌های جهانی نروژ باعث خوشحالی مردم و همچنین جامعه‌ی کشتی شد و جا دارد که مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه‌ای به این رشته ملی، مذهبی، سنتی که ورزش اول کشور و پرافتخارترین رشته ورزشی ایران در رقابت‌های المپیک، بازی‌های آسیایی و جهانی محسوب می‌شود داشته باشند.

بیشتر بخوانید

روایت سایت اتحادیه جهانی کشتی از روز طلایی ایران در کشتی فرنگی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی کشتی گیران کشتی فرنگی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود

دیوید تیلور رقیب اصلی حسن یزدانی بعداز دو شکست پیاپی مقابل هموطن خود در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا، از کشتی خداحافظی خواهد کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران حرفه‌ای کشتی این کشتی‌گیر پرافتخار باشد که پنج طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکرا‌‌ت‌شان را شروع کردند. این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی دیویدی تیلور باشد که اکنون روی به مربیگری آورده است.

با توجه به عدم تجربه تیلور در مربیگری، جذب تیلور با استانداردها در این ایالت همخوانی نخواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که این کشتی گیر سال‌ها کنار کایل ساندرسون (قهرمان المپیک 2004 آتن و مربی تیم ملی آمریکا) بوده و ممکن است توانایی انجام این کار را داشته باشد.

تیلور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم با شکست تاریخی حسن یزدانی به مدال طلا دست یافت. او همچنین سه بار قهرمان جهان شده است و مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را بعداز باخت به پادشاه ایرانی کسب کرده است.

تیلور تابستان امسال برای رفتن به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ رقابت داشت اما در مسابقات انتخابی المپیک مقابل آرون بروکس شکست خورد. او دو کشتی را ظرف پنج ساعت به بروکس باخت تا از رسیدن به المپیک پاریس بازماند. 

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد