Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@21:29:13 GMT

شرط جدید عربستان برای عمره گزاران در حرمین شریفین

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۲۹۷

شرط جدید عربستان برای عمره گزاران در حرمین شریفین

وزارت حج و عمره عربستان شنبه شب اعلام کرد که از روز یکشنبه مجوز ادای فریضه حج و عمره در حرمین شریفین تنها برای کسانی صادر خواهد شد که دو دٌز واکسن مورد تأیید سعودی را دریافت کرده باشند.

به گزارش ایمنا، شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: وزارت حج و عمره عربستان تصریح کرد که این تصمیم در راستای حفظ سلامتی عمره‌گزاران، نمازگزاران و زائران مسجدالحرام و مسجدالنبی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت عربستان و به منظور اجرای پروتکل‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون از روز یکشنبه -۱۹ مهمرماه- ساعت شش صبح به وقت محلی عربستان (۶.۳۰ به وقت تهران) اعمال خواهد شد.

وزارت حج و عمره عربستان افزود، میهمانان سرزمین وحی که مجوز ادای مناسک عمره، نماز یا زیارت را رزرو کرده‌اند اما دو دٌز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، برای جلوگیری از لغو مجوز ادای مناسک، باید دٌز دوم را ۴۸ ساعت پیش از صدور مجوز دریافت کنند.

عربستان پیش‌تر ادای مناسک عبادی در «مسجدالحرام» و «مسجدالنبی» را تنها مشروط به دریافت واکسن مورد تأیید این کشور کرده بود.

بر اساس گزارش برخی منابع خبری، مقامات سعودی روزانه ۶۰ هزار و ماهانه تقریباً دو میلیون عمره‌گزار را پذیرش خواهند کرد.

عربستان مردادماه گذشته از پذیرش زائران ۳۳ کشور جهان از جمله ایران برای ادای مناسک «حج عمره» خودداری کرده بود.

دولت ریاض اکتبر گذشته (مهر / آبان) انجام مناسک حج عمره را پس از تقریباً ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از سر گرفت و تقریباً روزانه به ۲۰ هزار عمره‌گزار یعنی ماهانه ۶۰۰ هزار نفر، اجازه ورود به مسجدالحرام را داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 527852

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عربستان عربستان سعودی وزارت حج و عمره عربستان مسجد الحرام مسجدالنبی مناسک عمره حج عمره حج عمره مفرده شروع حج عمره شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ادای مناسک حج و عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، تهمتن عبداللهی گفت: تا کنون از تعداد ۴۵هزار و ۴۵۵ مجوز معتبر کاغذی در استان تعداد ۹هزار و ۷۷۶ مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.  
وی افزود:بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
عبداللهی گفت:متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت ️از طریق گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی