Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقایانی که مدعی بودند زبان دنیا را بلدند باید می‌دانستند برای امضای قراردادی به نمایندگی از یک ملت، حتما آن را با دقت بخوانند. حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با اعتراف اخیر ظریف وزیر امور خارجه سابق مبنی بر بی اطلاعی اش از ذکر کلمه تعلیق در متن مذاکره برجام، اظهار داشت: با تمام احترامی که برای آقای ظریف و تقدیری که از زحمات ایشان داریم، اما اظهارات ایشان عجیب و مایه تعجب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چطور عزیزان متنی حدوداً ۱۰۰ صفحه‌ای همراه با ضمائم، مقدمه و … را بدون اینکه کامل و با دقت بخوانند امضا کردند؟

وی عنوان کرد: آنچه باعث تعجب می‌شود این است که چطور سندی با این اهمیت که حیات، کرامت، شرافت، عزت و مصلحت ملت را در گروی خود داشت و دولت قبل و اصلاح طلبان همه چیز را به آن گره زدند و مسائل کشور را بندِ به آن کردند و معطل آن گذاشتند، را کامل و با دقت نخواندند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برجام یک متن و قرارداد معمولی نبود، تصریح کرد: سند با این اهمیت لازم بود کلمه به کلمه و واژه به واژه مورد توجه و دقت قرار گیرد، تفسیر شود و احتمالات آن مورد بررسی قرار گیرد.

مجتهد شبستری با اشاره به انتقاد منتقدین به برجام و دلواپس خطاب شدن آن‌ها از طرف امضا کنندگان برجام گفت: اگر کسی کوچک‌ترین انتقادی به برجام می‌کرد، به جای آنکه آن را ناصحانه تلقی کنند و به انتقاد‌ها پاسخ منطقی بدهند؛ توهین کردند، در حق منتقدین اجحاف شد و با الفاظ ناروا به آن‌ها پاسخ دادند که این جای تأسف و تأثر است.

وی اضافه کرد: آقایانی که مدعی بودند زبان دنیا را بلدند و درسش را خواندند و معتقد بودند منتقدین زبان دیپلماتیک را نمی‌شناسند، باید می‌دانستند وقتی می‌خواهند به نمایندگی از یک ملتی قراردادی را امضا کنند حتماً آن را با دقت بخوانند. قطعاً آیندگان این اقدام و کسانی که چنین رفتار و عمل کردند را تحسین نخواهند کرد و قضاوت خوبی در مورد آن‌ها نخواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز هم ملت از مدعیان این روابط و مدعیان دیپلماسی خاطره خوشی ندارد. آیا کسانی که زبان دیپلماسی را بلد بودند باید یک متن را بدون دقت و بدون توجه در واژه به واژه آن، بخوانند و دیر هنگام اعتراف کنند؟

مجتهد شبستری بیان کرد: تضمین‌های لازم در برجام که از طرف مقابل اخذ نشد از جمله واقعیت‌هایی است که هنوز مورد اعتراف مذاکره کنندگان برجام قرار نگرفته است. اینکه یکی از طرفین برجام و مذاکره بتواند به راحتی از آن خارج شود به دلیل آن است که تضمین لازم گرفته نشد تا کسی نتواند به راحتی از آن تعهد خارج شود و به راحتی آن را به هم بزند.

وی در پایان تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان کاملاً در برنامه ملاحظه نشد و در نهایت آمریکا به راحتی از برجام خارج شد و آن را زیر پا گذاشت و دولت بعدی به تعهدات دولت قبلی عمل نکرد. وقتی ضمانت اجرای خروج از برجام در آن پیش‌بینی نشده بود بروز این مشکلات طبیعی بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری دیپلماسی ظریف برجام مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • بی‌دقتی کارگر کارواش، خسارتی سنگین به بار آورد (فیلم)
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند