Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار در کشور، اسیدکاری چاه‌های نفتی با اسید امولسیونی سه فازی و با همت کارشناسان واحد انگیزش اداره مهندسی بهره‌برداری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این عملیات بر روی چاه شماره-۳۲۵ مارون انجام شد  و در نتیجه آن، دبی چاه از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاه-‌۳۲۵ مارون تکمیلی درلایه-۲ مخزن آسماری مارون است که با دبی۵۰۰ بشکه در روز بهره‌برداری می شد. باتوجه به افت فشار زیاد ته چاهی و با هدف بهبود وضعیت تولیدی چاه، اسیدکاری گسترده چاه با اسید سه فازی انجام شد و سپس احیاء با تزریق نیتروژن توسط دستگاه لوله مغزی سیار و در حضور MOT صورت گرفت.

درنتیجه انجام اسیدکاری گسترده در این چاه، فشار جریانی ته چاهی و سر چاهی افزایش و دبی چاه از ۵۰۰ بشکه در روز به۱۰۰۰ بشکه در روز رسیده است.

شایان ذکر است اسید امولسیونی سه فازی برای اولین بار در کشور، در این چاه مورد استفاده قرار گرفته که با نتایج موثر آن امکان حل مشکلات افت فشارهای موجود در چاه‌ها میسر خواهد شد.

برچسب هاسید کاری چاه‌ های نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب (NISOC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب NISOC آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بشکه در روز سه فازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمد زاده دوشنبه شب در اجلاسیه شهدا و سرداران شهید کهگیلویه، افزود: ۵۶ حلقه چاه نفت در بهمئی فعال است و روزانه ۱۸۳ هزار بشکه از این منطقه استخراج می شود.

وی با بیان اینکه میدان گازی مختار بویراحمد برای جبران ناترازی گاز کشور کلنگ زنی شد، اظهار کرد: ظرفیت های مطلوب نفت و گاز در استان داریم و نباید استان در وضعیت محرومیت باشد.

احمد زاده افزود: باید کمک شود که از این ظرفیت های عظیم استفاده شود.

استاندار از کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت توسط معاون اجرایی رییس جمهوری خبر داد و گفت: توسعه ظرفیت های پتروشیمی و پالایشگاهی در منطقه هدفگذاری شد.

احمد زاده به ظرفیت های آبی استان اشاره کرد و بیان داشت: استان ما ۱٠ درصد روان آب های کشور را دارا است، اما سد آبریز یک آرزوی بر دل مانده است و ساخت آن سبب اشتغال زایی و بیش از ۱٠ هزار میلیارد تومان درآمد می شود.

احمد زاده افزود: سالانه زنان و دختران این دیار برای گوجه چینی به استان های همجوار می روند که اجرای سد آبریز توسعه کشاورزی و پایان این موضوع را سبب خواهد شد.

احمد زاده خاطرنشان کرد: پل شهید طیب پس از سال ها ساخته شد و شاهد تحقق یک ارزو و پایان تلفات انسانی هستیم.

کد خبر 6092562

دیگر خبرها

  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • برای اولین بار: صلاح به یورگن کلوپ چه گفت!‏
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا