Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:53:47 GMT

۸۷۳ واحد صنفی متخلف در دزفول پلمب شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۶۱۸

۸۷۳ واحد صنفی متخلف در دزفول پلمب شدند

محمدعلی شفیعی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تا پایان شهریورماه، تعداد ۴۷ هزار و ۶۷۷ بازدید توسط بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه این بازدیدها منجر به پلمب ۸۷۳ واحد صنفی متخلف شده است، افزود: ۷ هزار و ۴۶۸ بازدید از این تعداد (معادل ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۶ درصد) به‌صورت مشترک با سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط ازجمله فرمانداری، صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن، بسیج و هلال احمر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: این بازدیدها منجر به صدور ۹ هزار و ۵۱۴ اخطاریه (معادل ۱۹.۹۵ درصد) برای اصناف متخلف شد، همچنین ۸۷۳ مورد از این اخطاریه‌ها (معادل ۹.۱۷ درصد) نیز منجر به پلمب اصناف متخلفی شده که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بوده‌اند.

شفیعی نیا اضافه کرد: همچنین در طول این مدت بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول تعداد ۵۴۵ نمونه مواد غذایی گرفته‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۱ کیلوگرم (حدود ۱۱ تن) انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شد.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت همچنین به‌منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی، تعداد یک هزار و ۱۳۵ نمونه‌برداری آب و ۳۵ هزار و ۱۶۳ مورد کلرسنجی را نیز انجام داده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه خواستار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان و تزریق به‌موقع واکسن کرونا شد و گفت: همگان باید نقش خود را در کنترل همه‌گیری کرونا و تأمین سلامت جامعه به‌خوبی ایفا کنند. ضمن اینکه بازرسی‌های بهداشتی ویژه همه‌گیری بیماری کرونا در دزفول همچنان با جدیت ادامه دارد و با اصناف متخلف نیز مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

شفیعی نیا از عملکرد، اقدامات و تلاش‌های مستمر بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول قدردانی کرد.

به گزارش مهر، دزفول در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

کد خبر 5324072

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول پلمب واحد صنفی پروتکل های بهداشتی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه هفته ناجا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری مشهد امام رضا ع عکس استانها شیوع کرونا نیروی انتظامی مرکز بهداشت دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون