Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از فضای امن حاکم بر انتخابات خبر دادند و به بروز برخی مشکلات فنی دستگاه‌ها در مراکز رای گیری اشاره کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری واع عراق، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که هیچ مورد منع آمد و شد در عراق در روز انتخابات وجود ندارد و مردم به صورت طبیعی تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در کنفرانسی مطبوعاتی همزمان با اجرای انتخابات در عراق تأکید کرد که نیروی هوایی عراق در روند تأمین امنیت کشور مشارکت دارد.

ببینید: عکس/ مشارکت سالمندان در انتخابات عراق

وی افزود که نیروهای مسلح کشور به صورت بی طرفانه در حال تلاش برای تأمین امنیت انتخابات هستند و با هر گونه ناامنی و تخلف با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

سخنگوی پلیس فدرال عراق نیز تأکید کرد که روند انتخابات در وضعیتی کاملا روان انجام می‌شود و نقشه امنیتی انتخابات بدون هیچ گونه مشکلی در حال اجراست.

از سوی دیگر، «حمید الشطری»، معاون دستگاه امنیت ملی عراق، خبر داد که وضعیت امنیتی بسیار خوب پیش می‌رود و افزود که شاهد تخلفات بزرگی در روند اجرای انتخابات نیستیم.

وی افزود که در چند مورد، چند شهروند که در کنار مرکز رأی‌گیری دست به تبلیغات برای یک نامزد زدند، بازداشت و به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند.

او گفت که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داده که نیروهای امنیتی در هشیاری کامل به فعالیت خود برای تأمین امنیت انتخابات ادامه دهند.

همزمان «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با حضور در ستاد عملیات مشترک عراق بر روند امنیتی اجرای انتخابات نظارت کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، وی روند امنیتی اجرای انتخابات در عراق و استان‌ها را زیر نظر دارد و دستوراتی نیز در این باره صادر کرده است.

«عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، نیز پس از انداختن رأی خود در صندوق، به خبرنگاران گفت که روند اجرای انتخابات بدون مشکل جریان دارد و افزود که نیروهای سیاسی به قوانین مربوط به تبلیغات انتخابات پایبند هستند.

او گفت که در برخی نقاط مواردی از ایجاد محدودیت برای رسیدن شهروندان به مراکز رأی‌گیری گزارش شده بود که فورا دستورات لازم صادر و موانع برطرف شد.

همزمان جنگنده های اف۱۶ عراق برای پوشش امن انتخابات به گشت زنی در آسمان بغداد پرداختند.

این اولین انتخابات عراق است که در آن منع آمدوشد در زمان رأی گیری برقرار نشده است.

وزیر کشور عراق افزود که نقشه امنیتی انتخابات به نحوی تنظیم شده که ضامن آزادی رأی و جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی باشد.

از سوی دیگر «جلیل عدنان» رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که مشارکت مردمی با افزایش همراه خواهد بود.

وی افزود: روند انتخابات طبق برنامه پیش می‌رود و امیدواریم که مشارکت مردمی گسترده و پرشوری را شاهد باشیم. نتایج انتخابات عادلانه و شفاف است و طی ۲۴ ساعت اعلام خواهد شد.

رئیس شورای کمیساریا تاکید کرد: همه دستگاه‌ها فعال هستند وهرگونه مشکل فنی را رفع می‌کنیم.

این درحالی است که برخی رای دهندگان در استان الانبار نسبت به از کار افتادن دستگاه‌ها شاکی هستند.

«محمد الدلیمی» یکی از رای دهندگان گفت: ده‌ها رای دهنده از رای دادن به علت کارنکردن دستگاه‌ها محروم شده‌اند. طرف‌های مربوطه هم توان درست کردن و راه انداختن دستگاه را ندارند و این افراد با وجود اینکه مدتها در صف رای گیری بودند از رای دادن منصرف شدند.

در «المسیب» در استان بابل هم نارضایتی از بابت عدم تاخیر مراکز رای گیری وجود داشت.

این در حالی است که در کرکوک استقبال خوبی از انتخابات شد و روند رای گیری بدون مشکل ادامه دارد.

در دیالی استقبال متوسط گزارش شده است و میزان حضور در مناطق روستایی از شهرها بیشتر است.

در سلیمانیه مشکلات فنی و تاخیر در فعالیت مراکز رای گیری طی ساعات اولیه گزارش شده است.

جشن و نور افشانی در بغداد پس از پایان انتخابات

شهرداری بغداد از مراسم جشن و نورافشاانی به محض پایان زمان رای گیری خبر داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دستگاه امنیت ملی عراق استان بابل مصطفی الکاظمی پلیس فدرال عراق ستاد عملیات مشترک عراق نیروهای مسلح عراق دستگاه قضایی بغداد عراق اجرای انتخابات نیروهای مسلح دستگاه ها رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد