Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:59:59 GMT

حافظ نمود هنر ایرانی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۳۱۱۷

حافظ نمود هنر ایرانی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله رنجبری مدیر گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سومین روز از هفته بزرگداشت حافظ بیان کرد: هنر، بزرگ‌ترین ابزار یا در واقع تنها ابزار فرهنگ‌سازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان هر کشور هستند، است.

این مقام مسئول گفت: یکی از هنرهای نو و بسیار تأثیرگذار این روزهای جهان را باید سینما دانست که در همه زوایای زندگی انسان امروزی، دارای تاثیرگذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبری با اشاره به اینکه کودکان را باید برای سازندگی، پیشرفت، آبادانی، سرافرازی و سربلندی ایران و ایرانی در جهان آماده کرد، گفت: هنر و به ویژه سینما، ابزاری برای این فرهنگ‌سازی، باروری و توانمندسازی است.

او خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با ۷ استان دیگر کشور و ۹ شهر تهران، اصفهان، گرگان، مشهد، همدان، آبادان، بردسیر، رفسنجان و قم برای سومین بار جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان را در شیراز نیز پخش خواهد کرد.

مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: همه‌گیری بیماری کرونا از زمستان ۱۳۹۸، زمینه‌ای شد تا این جشنواره در سال ۱۳۹۹ برگزار نشود اما امسال که با کاهش همه‌گیری و واکسیناسیون همگانی، این جشنواره بار دیگر برگزار شده است، ما نیز توانستیم با پیگیری‌های بسیار، بار دیگر فیلم‌های این جشنواره را در شیراز برگزار کنیم.

رنجبری با اشاره به اینکه ویژگی بارز این جشنواره، داوری فیلم‌های از سوی کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: امسال ثبت‌نام داوران به صورت اینترتی بود که ۳۳ کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال فارسی برای داوری فیلم‌ها ثبت‌نام کردند.

او همچنین با بیان اینکه تماشای این فیلم‌ها رایگان است، گفت: از آن جا که فیلم‌ها تنها در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پخش می‌شود، در راستای پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تنها می‌توانیم از یک دهم گنجایش سالن سبز بهره گیریم. کودکان و خانواده‌هایی که می‌خواهند به تماشای این فیلم‌ها بنشینند می‌توانند هر روز از ساعت ۸ بامداد تا ۱۴، به بخش سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه یا تماس بگیرند.

این جشنواره از روز ۱۶ مهرماه تا ۲۰ مهرماه، هر روز با پخش دو فیلم در ساعت‌های ۱۵ و ۱۷، در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پذیرای کودکان و نوجوانان دوست‌دار سینما خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان