Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار سمنان گفت: دهیاران برای توسعه روستاها طرح نو ارائه کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، روستاها باید مرکز اصلی تولید محصولات، ثروت و اشتغال و تکمیل کننده چرخه اقتصاد کشور باشند.

وی با بیان اینکه باید دهیاران ایده و طرح نو برای توسعه روستاها ارائه کنند افزود: دهیاران باید توجه داشته باشند که امروز، فرصت تولید ثروت در روستاها مهیا بوده و نیاز است تا از این مهم برای توسعه اشتغال در روستا و ارتقاء اقتصاد روستاییان بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان افزود: امروز 3 روستای بدون بیکار در استان داریم اما زیباتر خواهد بود تا با اقدامات مناسب و کار جهادی، روزی شاهد تعداد بیشتری روستای بدون بیکار در استان باشیم.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه اشرافیت بسیار خوبی از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان بر مسائل روستاها وجود دارد.

وی افزود: دهیاران باید محور وحدت و انسجام در روستاها باشند و از توجه به مسائل و امورات خانواده‌های محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاها غافل نشوند و همانند دولت مردمی و انقلابی، مردم‌دار بوده و گِره از کار مردم باز کنند.

استاندار سمنان گفت: دغدغه امنیت شغلی دهیاران به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود؛ چرا که باعث افزایش روحیه و ایجاد انگیزه و قوت قلب بیشتری برای دهیاران به‌منظور ارائه خدمت بهتر و مطلوب‌تر به روستاییان خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه امروز روز پشت‌میزنشینی و تصمیم‌گیری پشت درب‌های بسته نیست افزود: لازم است تا مدیران کل استان برنامه‌ی ماهانه بازدید از روستاها و شهرستان‌ها را به‌صورت میدانی و جهادی در دستور کار قرار داده و طی یک جدول زمان‌بندی‌شده اجرایی کنند.

روستاها نباید به مناطق خوش‌نشینی، ییلاق و قشلاق تبدیل شود

استاندار سمنان گفت: روستاها مرکز تولید و چرخه اقتصاد کشور هستد و لازم است تا به این امر توجه جدی شود.

هاشمی گفت: موارد و مسائلی که از سوی دهیاران مطرح و قابل‌پیگیری در استان است، مدنظر قرار خواهد گرفت.

سند توسعه روستاها در زمان‌بندی مشخص تدوین و نهایی شود

استاندار سمنان با بیان آنکه باید سند توسعه روستاها در زمان‌بندی مشخص تدوین و نهایی شود افزود: بازنگری طرح هادی روستاها در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی افزود: پروژه‌ها از طریق راهکارهای قانونی به‌صورت امانی به پیمانکار واگذار شود و به بحث محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیل کشاورزی توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: در طی سال با حضور نماینده دهیاران هر شهرستان در فصول مختلف، نشست‌های رودررو برگزار خواهد شد تا مباحث و مسائل روستاها را به‌صورت ویژه پیگیری کنیم.

جانشین فرمانده سپاه گیلان: ظرفیت بسیج در آموزش و توانمندسازی روستائیان به‌کارگیری می‌شودطرح هادی تعدادی از روستاهای استان گیلان بازنگری می‌شودائمه‌جمعه آذربایجان‌غربی مسائل و مشکلات شهر و روستاهای خود را احصا کنندخسارت زلزله به 223 روستا در چلگرد / ‌50 خانوار اسکان اضطراری شدند

استاندار سمنان گفت: هم‌زمان با این برنامه 58 طرح خدماتی و عمرانی روستایی بااعتباری بالغ‌بر 42 میلیارد تومان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در استان افتتاح خواهد شد که 6 طرح در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 3 طرح متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه، 15 طرح در حوزه امور عشایری، 9 طرح متعلق به جهاد کشاورزی، 14 طرح در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و 4 طرح مرتبط با بحث نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و 7 طرح در مابقی حوزه‌هاست.

انتهای پیام/363/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار سمنان گفت توسعه روستاها برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است

استاندار سمنان گفت: حج، رزمایش قدرت سیاسی و معنوی جهان اسلام در برابر زیاده‌خواهان است.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، مدیران کاروان‌های زیارتی حج تمتع ۱۴۰۳ و جمعی از کارگزاران زیارتی به همراه پیشکسوتان حج و زیارت استان سمنان، اظهار کرد: خداوند متعال، کارگزاران زیارتی را برای خدمت‌گذاری به زائران خانه خود و عتبات عالیات دست‌چین کرده است.

وی افزود: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، حج نمایش بندگی و خشوع در برابر خداوند متعال است و لازم است تا در حج امسال مسئله غزه و برائت از مشرکان به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حج، رزمایش قدرت سیاسی و معنوی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است.‌

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت کارگزاران زیارتی، تواضع و صبر و فروتنی در مقابل زائران است، خاطرنشان کرد: زائران و کارگزاران زیارتی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی محسوب گردیده و لذا لازم است تا در این زمینه نهایت دقت را به انجام رسانند.

وی ادامه داد: مردم استان سمنان، قدرشناس و کم‌توقع بوده و خدمت به این مردم توفیقی بزرگ برای کارگزاران زیارتی است.‌

در این دیدار بالغ بر ۳۰ نفر از مدیران کاروان‌های زیارتی حج تمتع ۱۴۰۳ و جمعی از کارگزاران زیارتی استان به همراه پیشکسوتان حج و زیارت استان سمنان نیز حضور دارند.‌

کد خبر 751789

دیگر خبرها

  • جلسه بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب پست بانک استان‌‌های تهران، البرز و قم و سمنان به میزبانی مدیریت شعب شرق تهران
  • حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است