Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: انقلاب اسلامی باید به وسیله اقتدار بین المللی، مبانی والای اسلام را به گوش مردم جهان برساند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویی ۱۴۰۰ با حضور سردار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در این دانشگاه و تنی چند از معاونین و دانشجویان صبح روز شنبه (۱۷ مهرماه) در این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این مراسم حسنی آهنگر، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، شعاع تمدن اسلامی را روز به روز در حال افزایش و شعاع تمدن غرب را رو به افول دانست و تحقق یافتن بیانیه گام دوم انقلاب را، «نسخه و نقشه راه» جهانی شدن انقلاب اسلامی بیان کرد.

وی تاکید کرد: در مرحله بیانیه گام دوم، اگر کشور قرار باشد به یک اسقلال و اقتدار سیاسی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی برسد، پایه و مایه اصلی این اقتدار، «علمی و پژوهشی» است و با داشتن اقتدار علمی، به اقتدار ملی و استقلال کامل و قدرت بین المللی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا انقلاب اسلامی به دنبال اقتدار بین المللی است، اظهار داشت: مبانی و مواضع بحق اسلام، باعث شیفتگی و استقبال جهانیان از دیدگاه‌های بشر دوستانه و توأم با عدالت این دین میبن شده و تشنه شنیدن این مبانی ارزشمند هستند. هر چند جهان غرب پیشرفت‌هایی هم در زمینه علم و فناوری داشته است، ولی نتوانسته آرامش و معنویت و در نهایت، قرب الهی را به عالمیان هدیه کند و ما شاهد هستیم که تمدن غرب از ابعاد فوق، روبه افول است و انقلاب اسلامی باید به وسیله اقتدار بین المللی، مبانی والای اسلام را به گوش مردم جهان برساند تا انشاالله سعادت جامعه بشری، به بهتری شکل ممکن، رقم بخورد و «انسان و انسانیت» به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

حسنی آهنگر خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر، دو کار اساسی باید در چله‌ی دوم انقلاب اسلامی انجام شود، گفت: نهادینه شدن گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح کشور، منطقه و جهان که باید به صورت گفتمان غالب در آید و همچنین تقسیم کار ملی بین همه نهاد‌ها و سازمان‌ها صورت گرفته و هرکس با توجه به موقعیت و تناسب کاری خویش در این زمینه ایفای نقش نماید که بحمدالله دانشگاه جامع امام حسین (ع) علاوه بر اینکه در هر دو حوزه مذکور فعال است، در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی مأموریتی ویژه داشته و دارد. پس تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بیانیه گام دوم انقلاب نیز، یکی دیگر از مأموریت‌های اصلی دانشگاه جامع امام حسین (ع) شمرده می‌شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) همچنین یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مهم این دانشگاه را تولید فکر، دانش و فناوری‌های نوظهور، اقتدار آفرین و مرجع ساز بر شمرد و تأکید کرد: انجام این دو کار مهم می‌تواند این دانشگاه را به مرتبه «مرجعیت علمی» ارتقاء دهد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه امام حسین (ع) با سایر دانشگاه‌ها وجه تمایزی دارد و آن «پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی» است. پس پاسداری از انقلاب، سومین کار و مأموریت مهم این دانشگاه است که برای اجرای این ماموریت بزرگ، دو نکته مهم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مطلوب و مورد نیاز به دانشجویان دوره‌های ارشد تا دکترا و مهم دانستن موضوع خودسازی را باید مد نظر قرار داد.

وی با اهمیت دادن به بحث «خودسازی» خاطر نشان کرد که دانشجویان عزیز بایستی «تهذیب نفس» را سرلوحه کار خویش قرار دهند و سطح اعتقادی و شایستگی‌های خودشان را نسبت به قبل از ورود به دانشگاه جامع امام حسین (ع) ارتقاء دهند و در ادامه با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری، «شرط اصلی اثر گذاری جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب را خودسازی» بازگو کردند.

حسنی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: شما باید جای خود را در موضوع مهم خودسازی پیدا کنید و نسبت خود با خدا، نسبت به خودتان، نسبت به خانواده، محیط و جامعه را بشناسید و وظایفتان در قبال آن‌ها را بدانید و بدان عمل کنید. اگر شما دانشجویان عزیز این «پنجگانه‌ی اثرگذار» را خوب آموزش ببینید و مطالعه و برنامه‌ریزی کنید قطعا به جایگاه مطلوب خواهید رسید.

سردار حسنی آهنگر در پایان صحبت‌های خود سفارش دیگری را نیز به دانشجویان داشت و آن برنامه و انضباط فردی و اجتماعی بود؛ و همچنین انضباط در فکر کردن و در عمل کردن که همان انضباط نظری و عملی است و مرور دروس و جزوات در همان روز را در یادگیری بلند مدت دانشجویان موثر دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار حسنی فرمانده دانشگاه جامع امام حسین دانشگاه جامع امام حسین بیانیه گام دوم انقلاب اقتدار بین المللی انقلاب اسلامی حسنی آهنگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد