Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ورود مقادیر زیادی مواد هیدروکربنی پالایشگاه نفت آبادان به اروندرود خبرداد.

به گزارش «انرژی امروز» محمد جواد اشرفی در گفتگو با مانا افزود: در چند روز اخیر، پالایشگاه آبادان حجم قابل توجهی از مواد هیدروکربنی را وارد آبراه اروندرود کرد که تبعات زیست محیطی زیادی به هماره داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به قدیمی بودن فاز یک پالایشگاه آبادان، امکان مدیریت صحیح پساب‌ها در این مجتمع صنعتی وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه افزود: فاز ۲ پالایشگاه آبادان در حال اجرا است که انتظار داریم با تکمیل شدن این فاز، تخلیه مواد هیدروکربنی به اروندرود و بهمنشیر به حداقل برسد.

اشرفی افزود: به علت ورود مقادیر زیادی مواد نفتی آلوده به اروندرود، اخطار زیست محیطی به پالایشگاه نفت آبادان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود پساب نفتی به اروندرود آسیب‌های زیادی به آبزیان و محیط زیست وارد می‌کند، افزود: در صورت تکرار چنین تخلف زیست محیطی مراتب به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

به گفته اشرفی، در سال‌های گذشته مواردی از ورود پساب‌های نفتی به اروندرود توسط پالایشگاه نفت آبادان گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بخشی از فاضلاب شهری خرمشهر، آبادان و بندر بصره و فاو نیز وارد اروندرود می‌شود خواستار احداث تصفیه فاضلاب در جوار اروندرود شد.

اروندرود از تلاقی رودخانه‌های دجله، فرات و کارون شکل می‌گیرد و پس از مسافت ۸۰ کیلومتری به خلیج فارس می‌ریزد.

آبراه اروندرود در دهه‌های اخیر به علت عدم لایروبی، آلودگی‌های زیست محیطی و وجود تعداد زیادی مغروقه، با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده است.

برچسب هاآبادان اروند رود شرکت پالایش نفت آبادان (پالایشگاه آبادان)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آبادان اروند رود شرکت پالایش نفت آبادان پالایشگاه آبادان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پالایشگاه آبادان نفت آبادان زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • مدارس اروند مجازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه