Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید داعی روز یکشنبه در سومین نشست شورای مسکن استان در سال جاری که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در قانون جهش تولید مسکن سالانه تولید و ساخت یک میلیون مسکن در کشور پیش‌بینی شده که سهمیه استان خراسان جنوبی ۶ هزار و ۴۵۰ واحد در سال است.

وی گفت: همچنین در این قانون موضوع انتقال اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به راه و شهرسازی پیش‌بینی شده و دستگاه‌های دولتی ملکف به اخذ سند تک برگی برای ثبت در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خدمات زیربنایی اعم از آب، برق و گاز هستند و بانک‌ها باید اعتبار مورد نیاز برای تسهیلات این طرح را براساس نرخ سود اعلام شده از سوی بانک مرکزی تامین کنند.

وی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد و افزود: تاکنون ۴ هزار و ۹۹۴ نفر در استان واجد شرایط طرح اقدام مسکن شناخته شده‌اند که برای تعداد ۴ هزار و ۸۸۰ نفر زمین اختصاص یافته و ۲ هزار و ۳۸۱ نفر عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

داعی گفت: علاوه بر این اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برای هزار و ۸۹۵ واحد در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با اقشار ویژه از جمله نیروهای مسلح، فرهنگیان، ایثارگران و کمیته امداد، زمین تامین کرده است.

وی ادامه داد: طرح آماده‌سازی سایت طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند با پیشرفت حدود ۴۵ درصد در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین قرارداد آماده‌سازی اراضی ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری طبس با شهرداری طبس به عنوان پیمانکار مبادله شده و هزینه آماده‌سازی در هر ۲ سایت ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری شهر طبس یکسان است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، سومین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار و بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای رونق تولید مسکن در استان تاکید شد.

چهار موضوع "گزارش آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان"، "گزارش دستگاه‌های خدمات‌رسان درخصوص برنامه زمان‌بندی و اقدامات اجرایی عملیات زیربنایی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در سایت‌های اقدام ملی مسکن در سطح استان"، "بررسی اهم مفاد قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی" و "گزارش وضعیت اراضی راه و شهرسازی و برنامه مسکن استان" در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی خراسان جنوبی مسکن مسکن ملی پروندهٔ خبری الزامات ساخت مسکن و تحقق برنامه‌ های دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی خراسان جنوبی مسکن تسهیلات بانکی خراسان جنوبی مسکن مسکن ملی راه و شهرسازی خراسان جنوبی طرح اقدام ملی مسکن تولید مسکن مسکن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن