Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل دومین جشنواره سراسری «رشد» ویژه کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان ها ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل، ساختار جشنواره رشد شامل شورای سیاست گذاری، دبیرخانه دائمی جشنواره، دبیرخانه مرکزی، دبیرخانه اجرایی، دبیرخانه های استانی و دبیرخانه های واحدی جشنواره رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تبیین و تحقق اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در لزوم توجه به فعالیت های خودجوش فرهنگی دانشجویی، شناسایی ظرفیت و توانمندی کانون های فرهنگی دانشجویی، شناسایی و ارج نهادن به تولید آثار برتر، هویت بخشی به نهادهای دانشجویی، گسترش کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی گروهی و تشویق فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... در بستر کانون های فرهنگی دانشجویی از مهمترین اهداف جشنواره سراسری کانون های فرهنگی دانشجویی است.

شورای سیاست گذاری جشنواره متشکل از معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (رئیس شورا)، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی (دبیرشورا)، رئیس اداره کانون های فرهنگی و اجتماعی، سه نفر از صاحب نظران فرهنگی به انتخاب معاون فرهنگی و دانشجویی و دو نفر از معاونان فرهنگی دانشجویی به انتخاب معاون فرهنگی و دانشجویی است که وظیفه بررسی و تصویب سیاست ها، راهبردها و شاخص های ارزیابی جشنواره و نظارت بر حسن اجرای جشنواره را برعهده دارند.

براساس بندهایی از این دستورالعمل، جشنواره در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اجرا و نتایج آن به دبیرخانه استان ارسال می شود. سپس جشنواره در دبیرخانه استانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و نتایج آن به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می شود. نمایشگاه ها، کارگاه ها و نشست ها نیز در استان برگزار می شود. بررسی نهایی و اعلام نتایج و برگزاری نمایشگاه ها، کارگاه ها و نشست ها در سطح کشور توسط دبیرخانه مرکزی جشنواره انجام می شود.

در جشنواره، آثار و تولیدات دانشجویان عضو کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مورد داوری قرار می گیرد و اثر ارائه شده باید حتماً در خصوص زمینه فعالیت تخصصی کانون باشد.

جدول زمان بندی جشنواره

برنامه

زمان پیشنهادی

مدت/روز

توضیحات

ابلاغ دستورالعمل

تا 15 مهر ماه 1400

--

اجرای بخش های جشنواره در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

اززمان ابلاغ

تا پایان آبان ماه1400

45

اطلاع رسانی به کانون ها

انتخاب برترین ها بر اساس شاخص های اعلامی

ارسال نتایج داوری اولیه به مراکز استان

از ابتدای آذر ماه

تا 15آذرماه 1400

15

اجرای بخش های جشنواره در مراکز استانی دانشگاه آزاد اسلامی

از 15 آذرماه

تا پایان دیماه1400

45

جمع آوری نتایج از واحدها

جمع آوری اطلاعات آثار برتر

ارسال نتایج به دبیرخانه مرکزی جشنواره

از ابتدای بهمن ماه

تا  پایان بهمن ماه1400

30

ارسال گزارشات و مستندات  برگزاری دوره های توانمندسازی

از زمان ابلاغ تا پایان فروردین ماه

195

فرمهای ارزیابی دوره متعاقبا ارسال میگردد.

بررسی نهایی آثار و برگزاری مجازی نمایشگاه توسط دبیرخانه مرکزی جشنواره

تا15 اردیبهشت ماه 1401

65

اختتامیه و اعلام نتایج جشنواره

خرداد ماه 1401

-

زمینه های جشنواره سراسری «رشد» دانشگاه آزاد اسلامی شامل «فرهنگ و تمدن» (معرفتی، مطالعات فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت، تمدن نوین اسلامی، صنایع خلاق فرهنگی، کتاب خوانی)، «انقلاب اسلامی» (اندیشه های امامین انقلاب اسلامی، شهید مطهری، شهید آوینی و ...)، «دینی ـ مذهبی» (اسلام شناسی، نماز و نیایش، مهارت های زندگی، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و تقریب مذاهب و ...)، «اجتماعی» (هلال احمر، ایران شناسی، گردشگری، مقابله با آسیب های اجتماعی، محیط زیست، کارآفرینی، خیریه، حقوق شهروندی و ...)، «هنر و ادبیات» (هنر انقلابی شهید آوینی، شعر و ادبیات، نمایشنامه نویسی، نویسندگی، فیلم و عکس، تئاتر، مستندسازی، دوبلاژ، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و ...) و «رسانه و فضای مجازی» (تولیدات مجازی، رسانه، رادیو، سواد رسانه ای و ...) است.

همچنین در این آیین نامه به مواردی از جمله وظایف دبیرخانه دائمی جشنواره، دبیرخانه اجرایی، دبیرخانه مرکزی، دبیرخانه های استانی، دبیرخانه های واحد دانشگاهی، بخشهای جشنواره، شیوه سنجش در بخشهای جشنواره، شرایط و ضوابط، شاخص های انتخاب کانون برگزیده، آثار و دستاوردهای برگزیده فردی، آثار و دستاوردهای برگزیده گروهی، ایده و طرح های برگزیده کانون ها، شناسایی و معرفی ظرفیت ها، توانمند سازی و آموزش، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و ... اشاره شده است.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1114367 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کانون های فرهنگی دانشجویی معاون فرهنگی و دانشجویی دبیرخانه مرکزی جشنواره کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری