Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه بر خلاف تصور موجود کودکان هم در معرض درگیری با ویروس کرونا قرار دارند و اتفاقا از نگرانی‌ها محسوب می‌شود چرا که این درگیری اغلب بدون علامت است که از عوامل شیوع محسوب می‌شود، اظهار کرد: موضوع مهم این است که علائم این بیماری در بچه‌ها نسبت به بالغین متفاوت است که باید مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مطرح شدن موضوع بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: اگر این مهم اتفاق بیفتد، به واسطه حضور دانش‌آموزان در مدارس از طریق در کنار هم بودن آن‌ها، موضوع واکسیناسیون این قشر مطرح می‌شود که در کشورهای دیگر هم انجام شده است که در حال حاضر در ایران هم واکسن سینوفارم برای افراد بالای ۱۲ سال در نظر گرفته شده است و همچنین واکسن کنژوکه هم مورد تایید قرار گرفته که اگر تاییدیه نهایی را بگیرد این نوع واکسن هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: یکی از شرایط لازم برای بازگشایی مدارس این است که درصد قابل توجهی از افراد درگیر با دانش‌آموزان و همچنین خود آن‌ها واکسن تزریق شده مورد تایید انجام داده باشند.

قزلباش از تزریق ۹۸۰ هزار و ۸۳۲ دز واکسن کرونا در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد تزریق ۶۷۴ هزار دز نوبت نخست و بیش از ۳۰۷ هزار دز نوبت دوم بوده است که بیانگر واکسینه شدن ۷۷ درصد جمعیت آزاد بالای ۱۸ سال در استان است.

واکسیناسیون ۴۹.۵ درصد از جمعیت استان کامل شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: بدون در نظر گرفتن جمعیت آزاد که شامل ساکنان داخل استان می‌شود، ۸۱.۵ درصد جمعیت استان زنجان واکسن گرفته‌اند که  افراد مشمول دو دز واکسن، ۴۹.۵ درصد هستند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به معنای عدم ابتلا و همچنین وقوع فوت ناشی از ویروس کرونا نیست، تصریح کرد: واکسیناسیون به معنای افزایش ایمنی در سطح جامعه است، ضمن اینکه باید متوجه باشیم که اکثریت مردم در یک ماه اخیر واکسن تزریق کرده‌اند که ایمنی مورد نظر ناشی از تزریق واکسن در بین این افراد هنوز ایجاد نشده است.

قزلباش تعداد واکسن‌های برکت تزریق شده در استان زنجان را بیش از ۱۱۲ هزار دز اعلام کرد و گفت: بیش از ۶۳ هزار دز این تعداد واکسن نوبت اول و بیش از ۴۸ هزار دز نوبت دوم بوده است، که همین آمار بیانگر استقبال قابل توجه مردم از این نوع واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: درخواست تزریق واکسن برکت در سطح جامعه وجود دارد، ولی این نوع واکسن به تعداد درخواست‌های اعلامی ارائه نمی‌شود.

وی کاهش آمار ابتلا، در صورت ابتلا بستری و در صورت بستری شدن فوت ناشی از شیوع ویروس کرونا را قطعی دانست و تاکید کرد: باید متوجه بود که اگر ۹۰ درصد از مردم مشمول واکسیناسیون، واکسینه شوند، آمار در همه ابعاد، ابتلا، بستری و فوتی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

قزلباش با بیان اینکه همه واکسن‌های ضد کرونا ایمنی ۶ تا ۹ ماه ایجاد می‌کنند، افزود: تزریق دز یادآور نیازمند تدوین پروتکل‌های بهداشتی است که باید منتظر ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از احتمال وقوع پیک دیگری از شیوع ویروس کرونا به دلیل رفتارهای اجتماعی با توجه به شواهد موجود خبر داد و گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 45 درصد رسیده، از طرفی انجام حجم عظیمی از مسافرت‌ها به اضافه کامل نبودن واکسیناسیون، وقوع این پیک را بسیار محتمل کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسنی برای کودکان دو تا 12 سال اعلام نشده و بسیاری از کشورها اصلا چنین برنامه‌ای ندارند، افزود: واکسیناسیون این گروه سنی در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‎‌‌ها نیازمند تصمیم ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان زنجان دانش آموزان دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ویروس کرونا هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود