Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از تک‌اکسپلور، "هیدیوکی ساکاموتو"، معاون اجرایی نیسان در طول بازدید از خط تولید خودروهای اسپرت آریا(Ariya) در روز جمعه در کارخانه "توچیگی" گفت: پیش از این، افراد براساس تجربه تولید را انجام می‌دادند اما اکنون ربات‌ها با کمک هوش مصنوعی و بررسی داده‌های جمع‌آوری شده می‌توانند این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شرکت نیسان، این کارخانه که در حومه شهر توکیو قرار دارد قرار است پیش از ماه آوریل آغاز به کار کند. خط مونتاژ این کارخانه به گونه‌ای است که هر سه مدل خودروی برقی، بنزینی و "ای‌پاور"(e-Power) که ترکیبی از این دو است را تولید می‌کند.

کارگران این کارخانه می‌توانند بر کارهای ماهرانه‌تری مثل تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از ربات‌ها و نگهداری از تجهیزات تمرکز کنند.

همه‌ی شرکت‌های خودروسازی در حال کار بر روی فناوری رباتیک هستند که می‌تواند به آن‌ها در پاسخگویی سریع به تقاضای بازار کمک کند.

رباتی که اشیای پنهان را پیدا می‌کند!

در این کارخانه، بازوهای مکانیکی غول‌پیکر با نمایشگرهای بزرگ از زوایای مختلف روی سطح خودروها نور می‌تابانند تا دوربین‌ها کوچک‌ترین عیب و ایراد را تشخیص دهند.

دستگاهی دیگر نیز به سرعت سیم‌هایی به دور یک شی فلزی می‌پیچد. چیزی شبیه به یک قرقره بزرگ که بخشی از موتور نیسان و جایگزینی برای آهن‌رباهای خودروهای برقی امروزی است. به گفته‌ی شرکت نیسان این نوآوری نیاز به مواد نادر را برطرف کرده و باعث کاهش هزینه‌ها شده است.

نیسان می‌گوید که فناوری‌های استفاده شده در کارخانه "توچیگی" به تدریج در سایر کارخانه‌های جهان از جمله شرکت‌ رنو که شریک آن‌ها است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

"ساکاموتو" می‌گوید، تخمین هزینه‌های صرفه‌جویی شده کار دشواری است اما تولیدات باید با کمبود نیروی کار، همه‌گیری کووید-۱۹ و کاهش انتشار کربن سازگار باشد تا بتوان به کاهش تغییرات جوی کمک کرد.

شرکت نیسان امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن دست یابد.

به گفته‌ی این شرکت، نوع جدیدی از فرآیند رنگ‌آمیزی با انجام همزمان رنگ‌آمیزی و پخت رنگ، باعث کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی می‌شود. پیش از این بدنه آلمینیومی ماشین باید جدا از سپرهای پلاستیکی آن در دمای متفاوت پخته می‌شد.

کد خبر 631214 برچسب‌ها هوش‌ مصنوعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین