Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد قربانی روز یکشنبه در جلسه برنامه ‌ریزی برگزاری هفته پدافند غیر عامل در گناباد افزود: مصون و مقاوم سازی آحاد مردم در برابر تهدیدها به عنوان اهداف مهم پدافند غیر عامل باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و از همه ظرفیتهای موجود در این ارتباط بهره گرفت.

وی ادامه داد: امروز پدافند غیر عامل و افزایش آمادگی و مقاومت برابر تهدیدها در بخشهای مختلف باید سرلوحه همه بخشها و فعالیتها قرار بگیرد و ساز و کار متناسب با آن تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد گفت: در کارکردهای پدافند غیر عامل برای هر بخشی متناسب با توان و ظرفیت آن بخش، وظیفه خاصی مشخص شده است و باید متناسب با آن برنامه ریزی و اجرا شود.

قربانی افزود: ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاههای اجرایی کشور و عینیت بخشی به عبارت کلیدی "ما می توانیم" و ایجاد حس توانایی و کارآیی در انجام ماموریتها در مقابله با تهدیدهای دشمنان از دیگر ضرورتها و اهداف پدافند غیر عامل به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تحقق اهداف پدافند غیر عامل موجب ارتقای اعتماد به نفس ملی نسبت به امنیت مطلوب در جامعه و توانمندی ارایه ظرفیتهای آمادگی ملی در پاسخ به تهدیدها و ایجاد حس مقاومت و ارایه تصویر شکست ناپذیری از مقاومت در باور ملی می شود.

فرماندار گناباد گفت: کاهش مجموعه آسیب پذیری های جامعه و نمایان کردن اقتدار ملی ناشی از آن به عنوان یکی از مولفه های بازدارندگی برابر تهدیدها از دیگر اهداف مهم  پدافند غیر عامل است.
قربانی افزود: باید در طول سال و از جمله فرصت مغتنم هفته پدافند غیر عامل برای بررسی کارکردها و تبیین این امر مهم در بین آحاد جامعه و ادارات، سازمانها و نهادها بهره گرفت.

پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسوولیت دارند. در حالی که در پدافند غیرعامل تمامی نهادها، نیروها، سازمانها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری بر عهده گیرند.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده و از جمله عناوین این هفته "ایران پایدار، پدافند زیستی، مدافع حریم سلامت، پدافند سایبری، حکمرانی در قلمرو ملی، پدافند مردم محور، ایران قوی و آماده، پدافند شهری، شهر آماده و پایدار، پدافند اقتصادی، صنعت پایدار، تولید ملی و پدافند پرتوی و مصون سازی فناوری پیشران" است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل سازمان پدافند غیرعامل کشور گناباد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل سازمان پدافند غیرعامل کشور گناباد پدافند غیر عامل سازمان پدافند غیرعامل کشور گناباد ایران پدافند غیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند

آلمان، یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که قصد دارد با ارسال سامانه راداری پیشرفته بیشتری به اوکراین، سیستم پدافند هوایی آن را تقویت کند، این در حالی است که ناظران بین‌المللی و برخی سیاستمداران اروپایی نسبت به مداخله هرچه بیشتر نظامی کشورهای ناتو در این جنگ ابراز نگرانی کرده و نسبت به آن بشدت هشدار می‌دهند.

به گزارش ایرنا از تارنمای هفته نامه نیوزویک، آلمان برای تقویت توانایی پدافند هوایی اوکراین که با حملات مکرر موشکی و پهپادی روسیه مواجه است، سامانه (هشدار) راداری «‌TRML-۴D‌» را به آن کشور ارسال می‌کند.

بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت آلمانی «‌هِنزهلدت» (HENSOLDT) دراین باره به نیوزویک گفت که قرار است این شرکت تا پایان سال جاری میلادی برای تقویت سامانه پدافند هوایی اوکراین بعنوان بخشی از کمک های ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۰۷ میلیون دلاری) برلین به کی یف، شش دستگاه رادار TRML-۴D به آن کشور ارسال کند.

وی گفت که این رادارها توانایی شناسایی و رهگیری پهپادها، موشک ها و هواپیماهایی که در سطح پایین پرواز می کنند از جمله بالگردها را تا شعاع ۱۶۰ مایلی را دارند.

نیوزویک در ادامه افزود: بنابر آمارهای دولتی، آلمان تاکنون هشت دستگاه از این نوع رادارها را به اوکراین ارسال کرده و علاوه بر آن یک دستگاه دیگر نیز در مورخ ۲۹ آوریل در قالب بخشی از کمک های نظامی برلین به کی‌یف فرستاده است، این درحالی است که دولت این کشور اعلام کرده که به زودی سامانه پدافند هوایی پاتریوت دیگری را به اوکراین خواهد فرستاد.
طبق این گزارش، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان با وجود کمک های کشورش به اوکراین از دادن موشک های تاروس به این کشور خودداری می کند این درحالی است که دولت اوکراین به شدت نیازمند آنها است. شولتس معتقد است که تحویل تاروس به اوکراین موجب می شود کشورش به نوعی بیشتر درگیر این جنگ شود.
سامانه راداری آلمانی TRML-۴D که یک سامانه هشدار پدافندی هوایی است قادر است هر شئی پرنده‌ای از کف (صفر) تا ارتفاع ۴۰ کیلومتری را در میدان دیدی به شعاع ۴۰ تا ۲۵۰ کیلومتر شناسایی و رهگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای اوکراین : ۱۵ پهپاد «شاهد» ساخت ایران را منهدم کردیم سرنگونی 4 جنگنده اوکراینی توسط روسیه اوکراین : ۱۵ پهپاد « شاهد » ساخت ایران را منهدم کردیم

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • عزاداری شهادت صادق آل محمد در گناباد
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است