Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس‌جمهوری صربستان اعلام کرد که دلیل اصلی بحران گازی اروپا بازماندن کشورهای اروپایی از دستیابی به توافقی بلندمدت با روسیه است.
به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر ووچیچ روز شنبه (17 مهرماه) اعلام کرد که دلیل اصلی بحران گاز این است که کشورهای اروپایی در زمانی که باید قراردادی بلندمدت برای تأمین گاز از روسیه امضا نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آنچه سبب افزایش قیمت‌ها شده، ابتدا عوارض جدید کربن، سپس کمبود گاز (زیرا چینی‌ها همه محموله‌های ال‌ان‌جی را می‌خرند) و در آخر این است که بیشتر کشورها هم‌زمان با رهایی از بحران ویروس عالم‌گیر کرونا، سعی می‌کنند برای بهبود رشد اقتصادی، گاز را با کمترین قیمت ممکن برای صنایع خود تهیه کنند.
رئیس‌جمهوری صربستان افزود: چینی‌ها در آن زمان گاز وارد می‌کردند، اما با روس‌ها قرارداد بلندمدت امضا نمی‌کردند، زیرا عرضه کننده دیگری وجود نداشت و تنها گزینه روسیه بود. 10 سال است که این حرف‌ها را می‌شنوم، اما خوشبختانه هرگز به آنها گوش نداده‌ام.
ووچیچ گفت: اروپایی‌ها نتوانستند قراردادهای بلندمدت با روس‌ها امضا کنند و در حالی که قیمت گاز از 400 دلار به 1800 دلار رسید، بدون گاز ماندند، سپس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بیانیه‌ای صادر کرد و قیمت به 800 دلار رسید، اما یک روز بعد دوباره افزایش یافت و به 1200 دلار به ازای هزار مترمکعب رسید.
وی افزود: این قیمت‌ها معمول نیستند، صربستان در حال مذاکره با روسیه برای خرید گاز با قیمت پایین‌تر است.
یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه روز پنجشنبه (15 مهرماه) در صربستان گفته بود مسکو امیدوار است تا پایان سال 2021 به توافقی بلندمدت در زمینه تأمین گاز با صربستان برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست