Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@13:21:07 GMT

کمیته‌های نظارتی شورا نیاز به تجدیدنظر دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۴۳۹۸

کمیته‌های نظارتی شورا نیاز به تجدیدنظر دارد

رئیس کمیسیون حنل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است در وظایف و روند تشکیل کمیته‌های نظارتی تجدیدنظر شده یا عملکرد آن‌ها در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز (یکشنبه) در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعتماد در یک سازمان خوب اما نظارت لازم است و این دو تضاد و منافاتی با یکدیگر ندارند، اظهار کرد: نظارت تنها جستجو برای نقاط ضعف نیست بلکه نقاط قوت و توانایی افراد نیز در نظارت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظارت نقش پررنگی در شناختن نقاط مثبت، استعداد و توانایی افراد، اتخاذ تصمیمات معقول درباره کارکنان و نقش‌های سازمانی آن‌ها دارد و به کارایی و موفقیت اداره و رشد و تکامل و پیشرفت کارکنان کمک خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تکامل و سعادت انسان در آموزه‌های دینی، تصریح کرد: اسلام مدیران مسلمان را به داشتن یک نظام دقیق، جدی و عادلانه برای نظارت و بازرسی توصیه می‌کند زیرا سلامت و موفقیت هر اداره‌ای وابسته به وجود نظام نظارتی در آن است.

وی اضافه کرد: یکی از سنت‌های الهی نظارت کامل، دقیق و مداوم بر اعمال و نیات انسان‌ها و بازرسی از آن‌ها است و بر مبنای همین نظارت است که خداوند در روز قیامت همه اقدامات را ارزیابی و کیفر و پاداش تعیین می‌کند.

فلاح خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم بارها مسئله نظارت بر بندگان را مطرح کرده و خود را شاهد و ناظر بندگان معرفی می‌کند اما تنها به نظارت صرف اکتفا نمی‌کند و پس از نظارت، اعمال و رفتار بندگان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی برنامه‌ریزی برای اداره شهر، رفاه و آسایش برای شهروندان و نظارت و هدایت برنامه‌ریزی‌ها را از وظایف شوراها دانست و گفت: باید در صورت مشاهده انحراف برای تصحیح آن اقدام شده و نظام مؤثر و دقیق نظارتی بر آن اعمال شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: وظیفه نظارت و کنترل در شورا با سایر وظایف ارتباطی تنگاتنگ دارد و از طریق آن می‌توان به صحت و درستی پیش‌بینی‌ها پی برد.

وی گفت: کمیته نظارتی در مناطق شهرداری در ادوار گذشته بر همین مبنا تشکیل شد اما به نظر می‌رسد وظایف اصلی خود را ازدست داده‌اند و اکنون به کارهای روزمره، دخالت در پرونده افراد و حیطه اجرا می‌پردازند و به عبارتی کمیته‌های نظارتی به شورای حل اختلاف تبدیل شده است.

فلاح از رئیس شورای شهر درخواست کرد که در وظایف و روند تشکیل کمیته‌های نظارتی تجدیدنظر کرده یا عملکرد آن‌ها در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق آسیب شناسی شود.

وی همچنین پیشنهاد داد که در پایان سال جاری مدیرانی که به وظایف خود عمل کرده و طبق بودجه پیش رفته‌اند تشویق شده و برای آن‌هایی که از وظایف خود عدول کرده‌اند، مجازات در نظر گرفته شود.

کد خبر 527860

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدرضا فلاح شورای شهر اصفهان نظارت بر شهرداری شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان کمیته های نظارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود