Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای بین مردم و مجتمع‌های قضایی و زندان‌ها نشان می‌دهد قوه قضاییه عزم جدی برای تحولات اساسی دارد و این تحول از سنوات گذشته شروع شده و در حال حاضر سرعت بیشتری را به خود گرفته است. حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در ۱۰۰ روز اول دوره «تحول و تعالی» به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بیان کرد: از چند سال گذشته رویکرد جدیدی در قوه قضاییه با حضور آیت‌الله رئیسی آغاز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای انصافاً این رویکرد تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در بین مردم و مجتمع‌های قضایی و زندان‌ها نشان دهنده این است که قوه قضاییه یک عزم جدی برای تحولات اساسی دارد که این تحول از سنوات گذشته در زمینه اصلاح روند‌ها و سامانه‌ها شروع شده و در حال حاضر سرعت بیشتری را با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به خود گرفته است.   وی تصریح کرد: باید به سمت کیفی‌سازی احکام صادره در قوه قضاییه پیش برویم؛ با این حال مجموع فعالیت‌های قوه قضاییه در صد روز گذشته بسیار مناسب بوده است.   فیروزی با اشاره به حمایت دستگاه قضا در صد روز گذشته از صنعتگران و تولیدکنندگان اظهار کرد: قوه قضاییه یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند به صورت مستقیم در حوزه تولید مؤثر باشد.   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در زمینه تخلفات واحد‌های متخلف تولیدی اقدامات باید به گونه‌ای باشد تا با مدیر متخلف برخورد شود و به واحد تولیدی آسیبی وارد نشود، لذا در حال حاضر بنده خودم شاهد هستم که قوه قضائیه و مجموعه دادگستری‌ها برای مجموعه‌هایی که در حال تعطیلی و رکود هستند وقت می‌گذارند تا مشکلاتشان را برطرف کنند و این اقدام، اقدام خوب و ارزنده‌ای است و در راستای مانع زدایی از تولید قلمداد می‌شود.   طی حدود ۱۰۰ روزی که از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه و آغاز دوره تحول و تعالی در دستگاه قضایی می‌گذرد، اقدامات مجدانه و پیگیرانه‌ای از سوی وی در رأس عدلیه صورت گرفته است؛ از بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی و ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که در متن حکم انتصاب صادره از سوی مقام معظم رهبری نیز بدان تاکید شده بود تا دستورات قاطع و اقدامان بدیع برای اصلاح برخی رویه‌های قضایی.   بیشتر بخوانید: نگاهی به اقدامات رئیس قوه قضاییه طی ۱۰۰ روز اخیر؛ از «تقویت رویکرد‌های کارشناسی و فنی در پرداخت به موضوعات قضائی و حقوقی» تا «بازدید‌های مستمر از مراکز قضایی و ارتباط با متن مردم»   انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام محسنی اژه ای عضو کمیسیون صنایع قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سی‌امین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رییس قوه قضاییه و سایر مسئولان عالی قضایی در این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ‌ـ‌ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین  از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان ، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک سفرهای استانی رییس قوه قضاییه در دوره جدید - اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت