Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:46:08 GMT

واکنش روسیه به اتهام تعلل ایران در آغاز مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۴۴۶۲

واکنش روسیه به اتهام تعلل ایران در آغاز مذاکرات وین

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز یکشنبه با انتشار پیامی توئیتری به اتهام‌زنی در خصوص تعلل ایران برای آغاز مذاکرات هسته ای وین واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص نوشت: به خاطر دقت در موضوع، نباید فراموش کنیم که دولت جدید ایران در پایان آگوست تشکیل شده است؛ به این مفهوم که کمتر از ۲ ماه از تشکیل آن می‌ گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میخائیل اولیانوف» در این باره اضافه کرد: ایالات متحده، ۲ ماه زمان بُرد که آماده مذاکرات وین (برای احیای برجام) شود. اما «لارنس» زمان آن رسیده است که این روند (مذاکرات وین) از سرگرفته شود.

پاسخِ این دیپلمات روسیه به پیام توییتری «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» است که در پیامی توییتری اتهام تعلل تهران در آغاز مذاکرات هسته ای در وین را متوجه دولت ایران کرده بود.

این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه (۱۶ مهر ماه) بار دیگر با تأکید بر قصد ایران برای بازگشت به مذاکرات وین گفت: در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در دولت جدید، (دولت سیزدهم) هستیم.

گفتنی است، تاکنون ۶ دُور از مذاکرات وین با هدف تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده؛ اما با وجود اذعان به پیشرفت‌هایی در این خصوص از سوی طرف‌های غربی، تاکنون نتیجه مشخصی به‌دست نیامده است.

کد خبر 5324196

منبع: مهر

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف نشست وین ایالات متحده امریکا ایران ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی انتخابات عراق فلسطین سوریه اتحادیه اروپا ایران تایوان لبنان طالبان ترکیه مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «والنتینا ماتوینکو» (Valentina Matviyenko) رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که آنچه غرب در خصوص نابودی روسیه در سر کی پروراند، تحقق پذیر نخواهد بود.

رئیس شورای فدراسیون روسیه در این خصوص ادامه داد: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه در این خصوص اضافه کرد: غرب مدت‌ها است رویای نابودی روسیه را در سر دارد؛ اما این رویا هرگز محقق نخواهد شد. روسیه یک کشور مستقل قدرتمند است که سیاست خارجی باز و مستقل خود را دنبال می کند.

وی پیشتر در سخنانی گفته بود: شرکت کشورهای سراسر جهان در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) تایید می کند که منزوی کردن روسیه غیرممکن است. علیرغم تلاش های غرب برای انزوای مسکو به ویژه پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اما آن ها هرگز نمی توانند کشورما را شکست دهند.

کد خبر 6091296

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم