Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا درباره جزئیات رسیدگی به پرونده محمود خاوری مدیر عامل اسبق بانک ملی که تحت تعقیب اینترپل ایران است و اینکه چرا تاکنون توسط پلیس دستگیر و به کشور استرداد نشده است، اظهار کرد: در زمان صدور هرگونه اعلان قرمزی کشوری که متهم در آن حضور دارد موظف به شناسایی و دستگیری وی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پرونده خاوری، پلیس ایران کار خود را انجام داده، اما انجام استرداد یک متهم از یک مبدا به یک مقصد به روابط دیپلماتیک کشور‌ها باز می‌گردد.

سردار شیرزاد با بیان اینکه تلاش ما برای عدم حذف اعلان قرمز خاوری انجام شده و در این زمینه موفق بودیم، تصریح کرد: برخی موانع وجود دارد که دستگیری متهم به تاخیر افتاده است، در وهله اول باید مرجع قضایی یک کشور حکم به استرداد متهم بدهد، سپس در صورت اعلام آزادی متهم این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است، در ابتدا این آزادی به معنی استرداد به کشور خودش است و متهم باید به کشور زادگاه خود بازگردد.

وی افزود: در ادامه اگر متهمی شهروند تابع کشور مورد نظر باشد از این طریق می‌تواند کارش را پیگیری کند که به کشور زادگاهش استرداد نشود؛ اما این امکان وجود دارد که متهم از کشور کانادا خارج شود و به کشور ثالثی برود و کشور سوم در همان گیت فرودگاه از نظر اینترپل به پرونده وی ورود کند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا در واکنش به اینکه این اماکن وجود دارد تا مجرمان با ارتکاب هرگونه جرمی به کشور‌های متخاصم پناه ببرند و در امان بمانند، گفت: خیلی از مجرمان فراری دستگیر شده که به کشور استرداد شدند، فکرش را نمی‌کردند که توسط پلیس دستگیر و به کشور بازگردانده شوند.

وی افزود: فردی که اعلان قرمز دارد در کشور‌های محل سکونت خود از دریافت خدمات اجتماعی منع می‌شوند و همواره تحت تعقیب هستند.

بیشتر بخوانید

خاوری همچنان تحت تعقیب پلیس اينترپل است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترپل بدهکاران بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

 

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد. یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد