Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ سیدجواد حسینی در نشست شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: با وجود تمامی تلاش های انجام شده برای دسترسی همه دانش‌آموزان نیازمند به وسایل هوشمند آموزشی اما هنوز این تعداد دانش آموز از دسترسی به وسایل هوشمند آموزشی محروم هستند و تامین این میزان نیازمند مشارگت گسترده همه آحاد مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سال گذشته طرح هدایت با هدف تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار در آموزش و پرورش کلید خورد و از آن زمان تاکنون با همت خیرین و مشارکت دستگاه ها و نهاد ها ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است، در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این تجهیزات اختصاص یافته است که این اعتبار از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به استان ها تخصیص داده خواهد شد و  بهتر است این اعتبار با مشارکت ۵۰ درصدی  استانداری، کمیته  حضرت امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، شورای شهر و شهرداری هزینه شود.

حسینی با ارئه آماری از استان هایی که بالاترین درصد اهدای تبلت نسبت به دانش آموزی را داشته اند، تصریح کرد: استان های یزد، مازندران، قزوین، شهر تهران، زنجان ، بوشهر، قم، خوزستان، همدان و اصفهان استان هایی هستند که که بالاترین درصد اهدای تبلت نسبت به دانش آموز را داشته اند.

وی افزود:  پیگیری استفاده از ظرفیت کامپیوترهای بلااستفاده مدارس و پیگیری پویش ها و مشارکت بخش هایی  نظیر انجمن اولیا و مربیان، شورای آموزش و پرورش، نذر هوشمند مهر بسیج ، خیرین مدرسه ساز و تشکل ها، اتحادیه انجمن های اسلامی و سازمان دانش آموزی  از مدیران کل استان ها مورد انتظار است.

جانشین وزیر در طرح هدایت به بیان ملاک ­ها و اولویت ­های توزیع تجهیزات هوشمند آموزشی پرداخت و گفت: خانواده دانش ­آموزانی که امکان دسترسی فرزندشان به تبلت را به دلیل فقر مالی ندارند، دانش ­آموزانی مدارسی که قادر به فراهم کردن امکانات آموزش مجازی نیستند، دانش آموزان مناطقی که امکان آموزش های حضوری فراهم نباشد، دانش ­آموزانی که از نظر مالی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. دانش ­آموزان ابتدایی پایه ­های چهارم، پنجــم و ششم در مناطق محروم روستایی و عشایری و حاشیه شهرها و دانش آموزان در خانواده­ های محروم با جمعیت دانش آموزی بیشتر در اولویت توزیع تجهیزات هوشمند آموزشی قرار دارند.

پوشش ۹۹ درصدی برنامه سنجش سلامت تحصیلی و آمادگی تحصیلی 

حسینی با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال ۷۱ با پوشش ۱.۵ درصدی آغاز و سال گذشته علی‌رغم شرایط کرونایی به ۹۸.۸ درصد رسید اظهار داشت: در سال جاری و با وجود کرونا تاکنون بیش از ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند و ۹۶ درصد نیز ارزیابی  شده اند اکنون شاخص پوشش ۹۹ درصدی در برنامه سنجش سال جاری محقق شده است و سنجش نوآموزان  پیش دبستانی که از سال ۸۴ آغاز شده بود  و در سال گذشته تقریبا متوقف شده بود در سال جاری با پوشش ۵۵ درصدی آغاز شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سنجش شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان، غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات ویژه یادگیری به صورت پایلوت در ۵ استان،  ایجاد پایگاه سنجش دائمی آکوستیک در تمامی استان ها و ایجاد مرکز جامع تشخیصی و خدمات توانبخشی، مشاوره و آموزش از جمله نوآوری های برنامه سنجش سال جاری است.

حسینی با ارائه نتایجی از برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال جاری گفت: نتایج سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری نشان داد ۷۱ هزار و ۷۷۸ نفر معادل با ۵.۰۴ درصد دیر آموز، ۵ هزار و ۵۴۱  نفر معادل با ۰.۳۹ درصد استثنایی، هزار و ۳۳۷  نفر معادل با ۰.۰۹ درصد تلفیقی و ۴۲۷ نفر معادل با ۰.۰۳ ارجاع به بهزیستی و یا سنجش در سال بعد هستند.

وی افزود: از نوآموزانی که به مدارس استثنایی هدایت شده اند ۴ هزار و ۸۸۱ نفر معادل با ۰.۳۴ درصد کم توان ذهنی، ۱۱۲ نفر معادل با ۰.۰۱ درصد با آسیب شنوایی، ۱۳۱نفر معادل ۰.۰۱ درصد با آسیب بینایی ، ۲۲۸ نفر معادل با ۰.۰۲ درصد جسمی حرکتی و  ۱۸۹ نفر معادل با ۰.۰۱ درصد اتیسم هستند.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری پوشش ۵۵ درصدی نوآموزان پیش دبستانی نیز در برنامه سنجش هدف گذاری شده است گفت: با توجه به مشکلات سامانه سیدا برای ثبت نام پیش دبستانی ها تاکنون  ۵۷ هزار و ۹۰۷ نفر معادل با ۱۰.۶۳ درصد از نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش نوبت گیری  کرده اند و ۳۸ هزار و ۸۰۷ نفر معادل با ۷.۱۳ درصد ارزیابی شده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به ارائه آماری از جهش تحصیلی پرداخت و گفت: در سال جاری  ۹هزار و ۶۱۴  دانش آموز برای  جهش تحصیلی ثبت نام کردند که از این تعداد ۹ هزار ۳۳۹ برای ارزیابی جهش تحصیلی مراجعه کرده اند.

معاون وزیر به بیان انتظارات  از مدیران کل استان ها در خصوص برنامه سنجش پرداخت و گفت: فعالیت بیشتر استان هایی که هنوز به شاخص تعیین شده نرسیده اند، همکاری در راه اندازی مرکز جامع تشخیصی و خدمات توانبخشی  و مشاوره و آموزشی، ثبت اطلاعات پیش دبستانی ها در سامانه سیدا وترغیب والدین نوآموزان پیش دبستانی برای مراجعه به پایگاه های سنجش از جمله انتظارات از مدیران کل استان ها است.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی مناطق محروم سید جواد حسینی بازگشایی مدارس آموزش غیرحضوری مدرسه آنلاین سازمان آموزش و پرورش استثنایی تبلت شبکه شاد دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مناطق محروم سید جواد حسینی سازمان بهزیستی مناطق محروم سید جواد حسینی بازگشایی مدارس آموزش غیرحضوری مدرسه آنلاین سازمان آموزش و پرورش استثنایی تبلت شبکه شاد دانش آموزان نوآموزان پیش دبستانی برنامه سنجش نفر معادل با ۰ هوشمند آموزشی آموزش و پرورش دانش آموزان سال جاری دانش آموز استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کردستان اظهار داشت: رویکرد مهارت‌آموزی از نکات مهم تحقق شعار  سال است و در این راستا تعهد داریم طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

 مهرداد عظیمی، با اشاره به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی در این راستا بوده و خادمان کشور باید به برخی موضوعات نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است، افزود: دشمن همواره در این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، لذا دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال گام بردارد.

 عظیمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار کارگاهی، با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید نیاز‌های اساسی کشور ضروری است و ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی سال‌جاری خواهد بود.

به گفته عظیمی، سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور است و این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آموزش نیروی کار کارآمد و متخصص در کشور بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از کردستان به عنوان سرزمین استعداد‌های درخشان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: این استان ظرفیت‌های خدادادی به ویژه نیروی انسانی توانمند و متخصصی دارد که باید به این ظرفیت‌ها در معرفی استان کردستان توجه شود.

وی گفت: مطالبات مردم کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت با تلاش‌های صورت گرفته جامه عمل پوشانده شده است که این اقدامات باید به خوبی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود