Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزات آموزش و پرورش گفت: استقرار سامانه «سیدا» روند ساماندهی منابع انسانی را منظم تر از گذشته خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سعید عسگری؛ طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و افزود: در سال تحصیلی جدید موفق به تولید سامانه جدید «سیدا» شدیم؛ اگرچه این سامانه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع مدارس ایجاد شد ولی معتقدم که «سیدا»، سامانه ارزشمندی برای کنترل گزارش گیری و اصلاح روند کارهایی است که در موضوع ساماندهی نیروی انسانی، کلاس بندی و پرداخت حقوق خواهد بود و نظم بیشتری را به امور آموزش و پرورش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش کنیم «سامانه سیدا» با قوّت کار خود را آغاز کند. این سامانه کمک خواهد کرد به هر نوع اطلاعاتی که نیاز داشته باشیم به روز و در سریع ترین زمان دست پیدا کنیم و گزارش دهی کاملی برای مراجع بالادستی داشته باشیم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزات آموزش و پرورش ادامه داد: مهم ترین موضوع در ایجاد سامانه یکپارچه، موضوع کلاس بندی بود که با قوّت پیش رفت و قبل از رونمایی از نسخه جدید شاد به خوبی انجام گرفت چرا که موضوع کلاس‌بندی تأثیر مستقیمی بر صدور ابلاغ و پرداخت حقوق همکاران داشت لذا از مدیران کل و رؤسای مناطق تقاضا می‌کنم در یکی دو روز آینده که باید لیست حقوق را به خزانه ارسال کنیم؛ کلاس بندی به صورت کامل انجام پذیرد.

عسگری تصریح کرد: در طی سه هفته اول مهر بسیاری از مشکلات سامانه سیدا حل شده است و اگر هم همکاران با مشکلی روبرو شدند موضوع را به گروه فناوری و طرح و برنامه انعکاس دهند تا در چند روز آینده مرتفع شود مطمئناً تا آذرماه نتایج خوبی از سامانه دریافت خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: پرداخت حقوق مهرماه اولویت اول معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع است. لذا مدیران مناطق دقت داشته باشند که حقوق هیچ همکار شاغلی قطع نشده باشد و هیچ ابلاغی در سطح منطقه باقی نماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلاس بندی حقوق فرهنگيان آموزش و پرورش پرداخت حقوق کلاس بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان