Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعیین تکلیف دو منتخب رد‌صلاحیت شده شورای شهر یاسوج توسط دیوان عدالت اداری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ یاسوج‌، سید حشمت‌الله احمدزاده عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه از قرار معلوم حکم دیوان عدالت اداری برای دو عضو منتخب شورای شهر یاسوج امروز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در صورتی‌که به رای صادر شده برای دو منتخب شورای شهر یاسوج، هیئت نظارت بر انتخابات کشور اعتراض نکند شورا با منتخبین اعلام شده آغاز به‌کار خواهد کرد.

احمدزاده ابراز کرد: هیئت نظارت بر انتخابات 10 روز وقت دارد به رای صادر شده اعتراض کند اگر در این 10 روز اعتراضی نشود شورا شروع به کار خواهد کرد، اما اگر اعتراض صورت گیرد و بعد رأی تغییر کند روند قانونی دنبال خواهد شد و دو عضو علی‌البدل جایگزین می‌شوند.

‌این روزها انتخاب شهرداران در استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از چالش‌های پیش‌روی شهروندان تبدیل شده‌ و یکی از دلایل عمده طولانی شدن انتخاب شهرداران شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اختلافات و حاشیه‌های در مجموعه شوراهای اسلامی شهرها است.

اعضای شورای شهر بوشهر در کارهای فرهنگی حضور موثر داشته باشنداعضای هیئت رئیسه شورای شهرستان اراک انتخاب شدتأکید عضو شورای شهر تهران بر تعیین بودجه طبق نیاز شهروندان

با گذشت بیش از سه ماه از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از شهرهای این استان به ویژه شهر یاسوج مرکز استان و شهر گچساران چشم انتظار تدبیر اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار هستند.

علاوه بر حواشی پیرامون انتخاب شهرداران در استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها دخالت مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در تأیید صلاحیت شهرداران غیرمتخصص معرفی شده توسط اعضای شورای به یکی از موضوعات داغ در فضای مجازی تبدیل شده‌ است.

علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  تایید صلاحیت شهرداران استان، اظهار داشت: در برخی از موارد شهرداران استان رشته‌های تحصیلی غیرمرتبط با مدیریت شهری بودند، اما اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به معرفی فردی به عنوان شهردار اصرار داشتند و ما به این جمع‌بندی رسیدیم برای آنکه شهرها بدون شهردار نمانند نسبت به تایید افراد اقدام شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای استان نظیر سی‌سخت و پاتاوه صلاحیت شهرداران مورد تأیید قرار گرفته است.

وی نسبت به تأیید شهردار در شهرهای یاسوج و گچساران گفت: دو عضو منتخب شورای شهر یاسوج در مراحل تأیید صلاحیت مشکل داشتند و منتظر تعیین تکلیف نهایی هستیم.

احمدزاده به انتخاب شهردار در گچساران پرداخت و گفت: اختلافی در بین اعضای شورای شهر برای انتخاب سرپرست شهرداری به وجود آمده بود که مقرر شد شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/542/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر انتخابات شورای شهر استان کهگیلویه و بویراحمد شورای شهر یاسوج انتخاب شهردار اعضای شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری، میان شهرها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به صورت وبینار برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار می‌شود و در ماه های آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفت‌وگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش‌بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیای بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 749269

دیگر خبرها

  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم