Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

پست قالیباف از مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید صداوسیما / روایتی از دیدارهای وزیر امورخارجه در لبنان

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را در فضای مجازی منتشر کرد:

" رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:
مسئولیت و مدیریت اصلی تنظیم بازار برعهده معاون اول رئیس جمهور است و ستاد تنظیم بازار باید زیر نظر معاون اول فعال‌تر و عملیاتی‌تر شود.

نظارت جدی و عملیاتی بر همه بانک‌ها از جمله بانک‌های خصوصی و هدایت نقدینگی از فعالیت‌های غیرمولد به فعالیت‌های تولیدی و ساماندهی نقدینگی با استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی از مهم‌ترین وظایف بانک مرکزی است.

وزارت اقتصاد فروش دارایی‌های مازاد دولت را در چارچوب قانون بودجه با جدیت پیگیری کند.

ضرورت اصلاح نظام مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی و لزوم کنترل و کاهش هزینه‌های دولت با مشارکت و اهتمام دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف مورد تاکید ما است.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نظرات و دیدگاه‌های اعضا درباره تنظیم بازار کالا‌های اساسی مطرح و بررسی شد."

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت:

" فرارسیدن هفتۀ ناجا را به تمامی مأموران سخت‌کوش و فداکار نیروی انتظامی تبریک می‌گویم. جوانانی که جان خود را برای دفاع از مردم و کشور خود کف دست گرفته‌اند و در این راه شهدای فراوانی نیز تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند.

امنیت اجتماعی شهر‌ها و محله‌ها مرهونِ نقش‌آفرینی پلیس است. امیدواریم نیروی انتظامی بتواند مشارکت‌های مردم را جلب کند و به شعار خود -یعنی «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» - جامۀ عمل بپوشاند.

برنامه‌ریزان نیرو‌های مسلح نیز باید به معیشت کارکنان خدوم نیروی انتظامی توجه کنند و حل مسائل استخدامی آن‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

عکس از، ولی محسنی، باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر شهدای نیروی انتظامی."

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس تصاویری از آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صداوسیما را منتشر کرد و نوشت:

" گزارش تصویری آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صداوسیما

آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صداوسیما با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مقامات کشوری و لشکری، هنرمندان، مدیران و کارکنان صداوسیما و خانواده معظم شهدا برگزار شد."

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت توئیتی را به مناسبت هفته نیروی انتظامی منتشر کرد:

" صفت گرانسنگ امین مردم بواقع برازنده نیروی انتظامی است و همکاری با مدافعان سلامت در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و همراهی در سرعت بخشی به روند واکسیناسیون، جلوه دیگری از مجاهدت‌های این نهاد جان برکف نظام جمهوری اسلامی است.

هفته نیروی انتظامی را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم."

حجت الله عبدالملکی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی را درباره بیمه اجتماعی نوشت:

" وزارت مردم در دولت سیزدهم به دنبال تحقق تامین اجتماعی فراگیر و گسترش بیمه‌های اجتماعی تا پایین‌ترین دهک‌های اقتصادی کشور است و گام اول آن با اجرای طرح‌ ملی بیمه‌ اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳ هزار میلیارد تومانی دولت حاصل شده است."

در پی پیروزی شب گذشته فرنگی کار کشورمان در رقابت های جهانی کشتی، چهره‌های سیاسی پست‎هایی را منتشر کردند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب:

" دلاوری و پهلوانی و مدال آوری قهرمانان کشتی مون یه طرف، نحوه حرف زدنشون در آن شرایط پر هیجان با نفس زدن‌های آنچنانی هم یه طرف.
تقریبا" همشون خیلی خوب صحبت می‌کنند.
آفرین به خودشون و مربیانشون"

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور:

" خدا قوت قهرمانان و پهلوانان طلایی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی نروژ، آقایان ساروی و یوسفی، جزاکما الله خیر الجزاء"

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی:

" کسب مدال طلا توسط پهلوان محمدهادی ساروی وهمچنین تاریخ سازی پهلوان علی‌اکبر یوسفی در کسب مدال طلای سنگین وزن جهانی را به مردم عزیز ایران، مربیان آن‌ها به خصوص آقای محمد بنا و مردم دوست‌داشتنی آمل و بابل تبریک می‌گویم.

برای سایر کشتی‌گیران ایرانی درمسابقات فردا آرزوی موفقیت دارم."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف وزیر بهداشت سیاسیون ایران ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تکریم و معارفه رئیس هفته نیروی انتظامی فضای مجازی رئیس جمهور رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ توضیحاتی را در پاسخ به اظهارات قالیباف درباره مدیریت اقتصادی و بازار ارز ارائه داد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

متن نامه معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
سلام علیکم؛

پیرو جلسات ارزی برگزار شده در دفتر جنابعالی با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و بیانات جنابعالی پس از برگزاری جلسه و ابراز انتقاداتی در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱. دیدگاه‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز و سیاستهای اقتصادی در چارچوب قوانین دایمی، قانون بودجه و برنامه هفتم لحاظ شده است. بدیهی است این مصوبات به عنوان قوانین بالادستی در اعمال سیاستهای اقتصادی و ارزی دولت مدنظر قرار گرفته است.

۲. سیاستهای اقتصادی و ارزی سال ۱۴۰۳ در چارچوب شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، با همکاری سه دستگاه اصلی اقتصادی (وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه) تهیه شده و در حال نهایی شدن در دولت می‌باشد.

۳. در سال ۱۴۰۲، سیاست‌های اقتصادی و ارزی در چارچوب اسناد بالادستی کشور تهیه و اجرا شد. این سیاستها موفق شدند نرخ رشد نقدینگی را از ۳۳.۱ درصد در فروردین به ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه، تورم تولیدکننده را از ۴۴.۷ درصد به ۲۴.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه مصرف کننده را از ۵۵.۵ درصد به ۳۲.۳ درصد کاهش دهند. در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد بانک مرکزی، تراز تجاری برابر ۲۰.۵ میلیارد دلار مثبت بوده است. تحقق این موفقیت‌ها در کنار تحقق نرخ رشد ۶ درصدی برای سال۱۴۰۲ (رشد ۹ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶.۷ درصد) بوده است. طبق گزارشات بین المللی، در سال گذشته میلادی، ایران توانست بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه داشته باشد و جزو بالاترین نرخ های رشد کشورهای جهان بوده است.

۴. در سال ۱۴۰۲، معادل ۶۹ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌ای با نرخ مصوب به موقع تامین شده است که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط آن طی۴ سال قبل بوده است. بخش عمده این ارزها به کالاهای سرمایه و مواد اولیه کارخانجات تولیدی اختصاص یافت. از طرف دیگر، اختصاص ارز ترجیحی به دارو معادل ۲۶ درصد افزایش یافت و تلاش شد ارز کلیه کالاهای اساسی به سرعت تخصیص و تأمین گردد به گونه ای که هیچ وقفه ای در بارگیری و تخلیه کشتی‌ها صورت نپذیرد.

۵. به منظور بهبود نظام توزیع کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی تأمین می‌شوند از طرح کالابرگ استفاده شد و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون نفر (۷ دهک درآمدی) از این طرح استفاده می‌کنند که طبق آن ۱۱ قلم کالای ضروری به قیمت سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

۶. علاوه بر این، بسیاری از نیازهای تأمین نشده در دهه ۹۰ از جمله واردات خودرو، سفر حج عمره، واردات کامیون و تاکسی های برقی در دستور کار دولت در سال ۱۴۰۲ قرار داشت و در سال جاری شاهد نتایج آن خواهیم بود.

۷. قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.

۸. یکی از دلایل اصلی آرامش بازارها پس از اجرای عملیات موفق "وعده صادق" و عدم تحقق برنامه دشمنان برای ایجاد اختلال در بازار ارز و کالا، بسترسازی مناسب ارزی و اقدامات انجام شده در بازار کالا بوده است. دشمنان پس از شکست خوردن در این حوزه با تقویت تحریم ها و اقدامات رسانه ای، به دنبال تشدید
انتظارات تورمی و اختلال در حوزه های اقتصادی بویژه بازارهای ارز و کالا می باشند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی با درایت و زمان شناسی مناسب همیشگی، دولت را در تحقق شعار سال یاری نماید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228508 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد