Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی از نوع انتخاباتی در ایالت «آیوا» به وضوح نشان داد که تمایل دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نامزد شود.

دونالد ترامپ که در جمع هزاران نفر از هواداران خود سخنرانی می کرد، شعار انتخاباتی اش برای آن سال را «عظمت را دوباره و دوباره به آمریکا بازمی گردانیم»، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اگرچه به طور رسمی از نامزدی اش برای انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر نداد، اما با شوخی و خنده به نوعی شعار سیاسی انتخاباتی اش را نیز انتخاب کرد.

ترامپ گفت که شعار انتخاباتی جدید با شعار سال ۲۰۲۰ که «عظمت آمریکا را حفظ کنیم» بود، فرق دارد زیرا به اعتقاد وی آمریکا اکنون از جایگاه بالایی برخوردار نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی در این خصوص نوشت: ترامپ در تجمع آیوا دست روی شکست های دولت جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا گذاشت و این موارد را شامل «تصاحب مرزهای ما از سوی بیگانگان غیرقانونی»، «گرفتن مشاغل ما از سوی چین»، تلاش های دموکرات ها برای پیش بردن لایحه هزینه های «سوسیالیستی» ۳.۵ تریلیون دلاری و موارد دیگر برشمرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: جمهوریخواهان باید قوی بمانند، مبارزه کنند و کشور را (به جایگاه قبل) بازگردانند. وی تاکید کرد که جمهوریخواهان باید قوی باشند و از بابت استیضاح شدن نگرانی نداشته باشند.

سنای آمریکا روز پنجشنبه به طرح افزایش موقت سقف بدهی ها به میزان ۴۸۰ میلیارد دلار رای داد که به دولت امکان می دهد صورتحساب هایش را تا ۳ دسامبر (۱۲ آذر) پرداخت کند. این رای موجب انتقاد سیاستمداران جمهوریخواه شد.

ترامپ همچنین از هواداران خود خواست درانتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا که نوامبر آینده برگزار می شود، به خروج دموکرات ها رای دهند.

ترامپ تاکید کرد که سیاست مالیاتی بایدن باعث شده است نرخ مالیاتی آمریکا یکی از بالاترین ارقام در جهان را تجربه کند.

قانونگذاران دموکرات پیش بینی کرده اند که مالیات شرکتی آمریکا از ۲۱ درصد به بیش از ۲۶ درصد افزایش یابد.

ترامپ همچنین از دموکرات ها به دلیل از بین بردن صنعت انرژی آمریکا به دلیل مالیات های بالای نفت و گاز انتقاد کرد.

به گزارش العالم، رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به افزایش شدید بهای گاز و نرخ تورم در این کشور، گفت که تورم در بالاترین رقم طی ۲۴ سال گذشته است و بیشتر نیز خواهد شد.

ترامپ در ادامه از بایدن به دلیل جا گذاشتن تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان پس از خارج کردن نظامیان آمریکایی از این کشور انتقاد کرد و گفت که تقصیر دموکرات ها بود که ۱۳ نظامی آمریکایی به تازگی در جریان حمله ای در فرودگاه کابل کشته شدند.

ترامپ همچنین در مورد تخلیه افغانستان، مدعی شد تنها سه درصد از همه افرادی که با پروازهای آمریکا از افغانستان خارج شدند، واجد شرایط ورود به آمریکا بودند.

وی افزود: ما شبیه کشوری هستیم توسط احمق ها اداره می شود. نظامیان ما از آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، دل شکسته اند. آنها می خواستند به آنها احترام گذاشته شود، آنها می خواستند قدرت خود را نشان دهند و ژنرال های تلویزیونی ما به آنها اجازه نمی دهند. چین به ما می خندد.

ترامپ نتیجه گیری کرد که عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان، بدترین تحقیر در تاریخ آمریکا بود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید

تیم ملی فوتسال افغانستان با غلبه‌بر قرقیزستان در فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا موفق شد به‌عنوان پنجمین تیم به جام‌جهانی صعود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز _یک‌شنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار پایانی پلی‌آف انتخابی تیم پنجم جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا که هفدهمین دوره آن در تایلند برگزار می‌شود، تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان در برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری پنج بر سه افغانستان به پایان رسید تا این تیم شگفتی‌سازی کرده و جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کند.

تیم ملی فوتسال افغانستان ابتدا توانست با گل قنبری از حریف خود پیش بیفتد و نیمه اول را با برتری به رختکن برود. با آغاز نیمه دوم هم افغانستان تیم برتر میدان بود و چند بار ضربات بازیکنان این تیم با بدشانسی به تیر دروازه اصابت کرد اما این تیم سرانجام توانست با گل غلامی برای دومین بار به گل برسد.

بازیکنان تیم ملی فوتسال قرقیزستان که جام‌جهانی را از دست رفته می‌دیدند توانستند در دقیقه ۳۰ یکی از گل‌ها را جبران کنند. در دقیقه ۳۱ اکبر کاظمی موفق شد سومین گل افغانستان را هم وارد دروازه قرقیزستان کند. در دقیقه ۳۵ در حالی بازیکنان قرقیزستان دست به پاورپلی زده بودند و با پنج بازیکن حمله می‌کردند توپ به بازیکنان افغانستان رسید و مهدی نوروزی از این فرصت استفاده کرد و دروازه خالی حریف را باز کرد.

در دقیقه ۳۷ این مسابقه تیم ملی فوتسال قرقیزستان توانست اختلاف را به دو گل کاهش دهد. در دقیقه ۳۹ هم مهران غلامی موفق شد پنجمین گل را برای افغانستان به ثمر برساند. قرقیزستان در ثانیه‌های پایانی یکی از گل‌ها را جبران کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان برسد.

گفتنی است تیم‌های ملی فوتسال تاجیکستان، عراق، ازبکستان به‌همراه ویتنام چهار تیمی بودند که در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا در برابر رقبای خود که به‌ترتیب تایلند، افغانستان، ایران و قرقیزستان بودند شکست خوردند تا رویاپردازی آن‌ها برای قهرمانی از بین برود.

باتوجه به اینکه رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا تعیین‌کننده سهمیه جام‌جهانی پیش‌رو نیز هست، چهار سهمیه آسیا با حضور چهار تیم در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها مشخص شدند و از سوی دیگر باتوجه به حضور ازبکستان در فینال که میزبان مسابقات جام‌جهانی در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، یک سهمیه دیگر هم آزاد شد تا چهار تیم حذف شده در مرحله یک‌چهارم نهایی برای کسب آن تلاش کنند و در نهایت این سهمیه به افغانستان رسید.

بدین ترتیب دیدارهای پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۴ در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شد و بر همین اساس تیم‌های ملی فوتسال ایران، تایلند، ازبکستان، ویتنام و افغانستان موفق شدند به‌عنوان پنج سهمیه از قاره آسیا جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۴ را به‌دست بیاورند.

کد خبر 748705

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد