Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:05:54 GMT

درخواست آیت الله مکارم از طالبان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۴۳۷

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در پیامی با محکومیت حادثه ترویستی مسجد شیعیان در قندوز افغانستان، از حاکمیت این کشور خواست گروه‌های تکفیری و مسلح لجام‌گسیخته را مهار کرده و در راه امنیت شهروندان بی پناه آن سرزمین تلاش کند. ناطقان: در پیام این مرجع تقلید که نسخه ای از آن عصر یکشنبه در اختیار قرار گرفت آمده است: اخبار هولناک و تکان دهنده انفجار مسجد قندوز در شمال افغانستان را دریافت کردم که مایه تاسف  و تالم بسیار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک این حادثه خونبار جنایتی ضد بشری است که باید مسلمین جهان و مجامع بین المللی در برابر آن موضع قاطع و عملی اتخاذ کنند؛ تا کی باید شاهد فاجعه نسل‌کشی مردم افغانستان از سوی تکفیری های از خدا بی‌خبر باشیم.؟

پیام ادامه یافته است: امروز ابتدایی‌ترین حق مردم افغانستان به آسانی پایمال می‌شود که قویا سوال برانگیز است. حاکمیت موجود باید توجه کند برای حیثیت و اعتبار خود هم که شده، گروه های تکفیری و مسلح لجام گسیخته را مهار کند و در راه امنیت شهروندان بی پناه آن سرزمین مظلوم بکوشد و اگر نه آینده سیاهی خدای ناکرده در انتظار مردم مسلمان و عزیز آن سامان خواهد بود.

در این پیام اضافه شده است: این فاجعه غم‌بار را به مردم مصیبت زده افغانستان خاصه خانواده‌های داغدیده و بستگان داغدار قربانیان تسلیت می‌گویم و امیدوارم با توافقی ملی و تشکیل حاکمیت فراگیر در افغانستان دست فتنه‌جویان قطع گردیده و پایانی برای این مصیبت های جانکاه رقم بخورد؛ به یقین جنایتکاران این حادثه پاسخ کار خود را خواهند دید.

ظهر جمعه هفته قبل هنگام ادای نماز جمعه در مسجد شیعیان در شهرستان سیدآباد انفجاری رخ داد که پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز افغانستان تاکنون تعداد شهدا را ۵۰ و زخمی‌ها را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.


گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای حمله انتحاری به یک مسجد شیعیان در شهرستان سیدآباد ولایت قندوز افغانستان را بر عهده گرفت.

پس از تسلط گروه طالبان بر تمام افغانستان این نخستین حمله انتحاری خونین در مسجد شیعیان است.

پیش‌ازاین نیز داعش مسوولیت حمله به فرودگاه کابل را که به کشته شدن ۱۷۰ تن انجامید، پذیرفته بود.

منبع: عصر ایران برچسب ها: درخواست ، آیت الله مکارم ، طالبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درخواست آیت الله مکارم طالبان مسجد شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • وقوع انفجار در کابل
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟