Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@16:21:07 GMT

شب آخر اسلو؛ دو طلا برای تاریخ سازی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۴۴۲

شب آخر اسلو؛ دو طلا برای تاریخ سازی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شب پایانی قهرمانی جهان دو فینالیست خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی جهان در اسلو دو ماه بعد از المپیک توکیو برگزار شد و امشب به پایان خواهد رسید. تیم ملی کشتی آزاد ایران هفته گذشته موفق شد با ۳ طلای حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، ۳ نقره علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی و یک مدال برنز مجتبی گلیج، با مجموع ۱۶۲ امتیاز بر سکوی سوم جهان بیاستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این عملکرد درخشان، فرنگی کاران کشورمان در اسلو حضور یافتند تا ادامه دهند راه کشتی آزاد باشند.

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برخلاف آزاد سرمربی خود را پس از المپیک حفظ کرد و با محمد بنا راهی اسلو شد. محمد بنا نسبت به توکیو 2 کشتی گیر را تغییر داد، دست به دو مدال آور المپیک نزد و محمدعلی گرایی را به عنوان تنها کشتی گیر بدون مدال حاضر در توکیو به اسلو برد. کشتی فرنگی ایران در وزن 87 کیلو نماینده ای نداشت اما با رامین طاهری در قهرمانی جهان حاضر شد.

 

 

بعد از آن شب رویایی...

روز اول مسابقات برای کشتی فرنگی ایران چندان خوب نبود اما در روز دوم با دو فینالیست و دو مدال برنز همه چیز تغییر کرد. محمد علی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم اولین مدال های ایران را در اسلو کسب کردند. شب گذشته نیز اتفاقاتی شیرین را شاهد بودیم؛ فرنگی ایران بعد از 7 سال اولین طلای خود را در قهرمانی جهان گرفت و در کنار آن شاهد ثبت اولین طلای تاریخ فوق سنگین جهان به نام ایران بودیم. محمد هادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌ اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی موفق شدند این دو طلا را برای ایران کسب کرده و عنوان دومی تیمی را قطعی کنند.

 

 

 

 

 

تاریخ سازی فرنگی، ماموریت همچنان ادامه دارد

 

در کشتی های شب گذشته، ایران صاحب دو فینالیست دیگر هم شد؛ فینالیست هایی که امشب به روی تشک خواهند رفت تا برای طلا بجنگند. در صورتی که این دو طلا را کسب کنیم، رتبه تیمی مان تغییری نخواهد کرد اما کشتی فرنگی ایران خواهد توانست برای اولین بار، قهرمانی جهان را با 4 طلا به پایان برساند. البته در حالت فعلی هم شاگردان بنا عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده اند؛ کشتی فرنگی ایران در سه دوره اخیر مسابقات به ترتیب چهارم، یازدهم و سوم شده بود.

 

 

و اما فینال های امشب که کسب طلا در آنها می تواند بعد از سه طلای فرنگی در المپیک لندن، یک بار دیگر این رشته را در کانون توجهات قرار دهد:

 

 

میثم دلخانی - لری آبولادزه (وزن 63 کیلوگرم)

 

میثم دلخانی، دارنده نقره و برنز آسیا نماینده 63 کیلوی ایران در جهانی بود؛ او یک حضور ناموفق در قهرمانی جهان 2019 داشت اما این بار مصمم به کسب مدال وارد مسابقات شد و توانست قدرتمندانه راهی دیدار پایانی شود.

دلخانی  پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف دنیز منیکسه از آلمان رفت و موفق شد در کمتر از دو دقیقه با کسب برد 9-0 کار حریف را تمام کند. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین قرار گرفت و در یک جدال سخت و دشوار با اینکه سه بر یک از حریف عقب افتاده بود، در فاصله یک دقیقه مانده به پایان توانست کشتی گیر اوکراینی را خاک کرده و نتیجه را سه بر سه کند. این نتیجه به معنای پیروزی دلخانی بود چون او امتیاز آخر را به دست آورد و راهی نیمه نهایی شد. در دیدار نیمه نهایی وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی برابر طالح ممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان قرار گرفت و بعد از یک دقیقه در خاک توانست با اجرای دو بارانداز و یک سالتوبارانداز زیبا، کشتی را 9 بر صفر کند و با یک توفان زودهنگام به فینال برسد. او در دیدار فینال به مصاف به مصاف لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان می رود.

 

 

نتایج دو کشتی گیر تا فینال:


نیمه نهایی: آبولادزه 7-1 توربا (مجارستان) / دلخانی 9-0 ممدوف (آذربایجان)
یک چهارم نهایی: آبولادزه 5-4 شیمیزو (ژاپن)/ دلخانی 3-3 تمیروف (اوکراین)
یک هشتم نهایی: آبولادزه 5-4 سلطان (قزاقستان)/ دلخانی 9-0 منیکسه (آلمان)

 

 

 

 

 

 

محمدرضا گرایی - نظیر عبداله یف (67 کیلوگرم)

 

بی هیچ تردیدی شماره یک تیم ملی کشتی فرنگی ایران در اسلو، محمدرضا گرایی بود؛ کشتی گیر دسته 67 کیلو که موفق به کسب مدال طلای المپیک توکیو شد بعد از دو ماه به دنبال کسب اولین طلای خود در رقابت های جهانی است؛ گرایی طلای امیدهای جهان، طلای قهرمانی آسیا و برنز بازی‌های آسیایی را نیز دارد. او برای رسیدن به فینال مبارزه های سنگینی انجام داد اما به هر ترتیبی که بود خود را به دیدار پایانی رساند.

گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل  تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن قرار گرفت و در یک کشتی عجیب و هیجان انگیز توانست حریف خود را ضربه فنی کند؛ اگر هوشیاری گرایی در لحظات حساس این کشتی به یاری اش نمی آمد، شاهد حذف زودهنگام قهرمان المپیک توکیو از دور مسابقات جهانی می بودیم که خوشبختانه چنین اتفاقی نیافتاد. در مرحله یک چهارم نهایی وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی مقابل جعفراف از آذربایجان قرار گرفت و این بار بی هیچ استرس و دردسری 11-0 پیروز شد. او در مرحله نیمه نهایی مقابل راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان قرار گرفت و طی یک مبارزه سخت  و نفس گیر 6-7 پیروز و فینالیست شد. گرایی امشب  برای کسب مدال طلا باید به مصاف نظیر عبداله یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه می رود.

 

 

نتایج دو کشتی گیر تا فینال:


نیمه نهایی: عبداله یف 10-5 کبیسپایف (قزاقستان)/ گرایی 7-6 راماز (گرجستان)
یک چهارم نهایی: عبداله یف 2-1 فیرات (ترکیه)/ گرایی 11-0 جعفراف (آذربایجان)
یک هشتم نهایی: عبداله یف 5-0 برناتک (لهستان)/ گرایی 6-5 شیمویامادا (ژاپن)

 

 

 

 

 

 

 

فینال های امشب چه تاثیری در رده بندی تیمی دارد؟

 

برخلاف مسابقات کشتی آزاد که هفته گذشته به پایان رسید و تا آخرین لحظات شاهد رقابت نزدیک ایران، روسیه و امریکا در جدول تیمی بودیم، تکلیف تیم های اول و دوم تیمی فرنگی پیش از کشتی های امشب روشن شده است. امشب رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال سه وزن 63، 67 و 87 کیلو  برگزار می شود که با بررسی وضعیت این سه وزن مشخص می شود قهرمانی روس ها از همین حالا قطعی است. روسیه با داشتن یک فینالیست در وزن 67 کیلوگرم حداقل 20 امتیاز دیگر کسب می کنند و 150 امتیازی خواهد شد. البته جدا از این آن ها در وزن 87 کیلو شانس کسب مدال برنز را هم خواهند داشت.  از سوی دیگر ایران که دو فینالیست دارد و در 87 کیلو هم نماینده ای نخواهد داشت، حداکثر می تواند 50 امتیاز کسب کند و نهایتا 146 امتیازی می شود و بازهم به روسیه نخواهد رسید.  البته با توجه به داشتن دو فینالیست و کسب حداقل 40 امتیاز دیگر، شاگردان محمد بنا نایب قهرمانی خود را قطعی کرده اند. در آخرین دوره مسابقات جهانی که در سال 2019 در قزاقستان برگزار شد، ایران با 75 امتیاز در رده چهارم ایستاده بود و حالا هم از نظر امتیازی و هم از نظر جایگاه صعود چشمگیری داشته است.

 

 

کشتی های امشب را طبق برنامه زیر دنبال کنید:

 

یکشنبه ۱۸ مهر:


ساعت ۸ تا ۸:۱۵: وزن کشی مجدد اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰: مسابقات شانس مجدد اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی
ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

کشتی فرنگی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی فرنگی ایران کیلوگرم کشتی فرنگی یک چهارم نهایی قهرمانی جهان تیم ملی کشتی دارنده مدال دو فینالیست قرار گرفت نیمه نهایی مدال برنز کسب مدال کشتی گیر 67 کیلو 87 کیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ میلیارد تومان پاداش قهرمانان کشتی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، این پاداش با توجه به مدال‌آوری کشتی گیران آزاد و فرنگی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های آسیایی و جهانی بود که به آنها تعلق گرفت.

فدراسیون کشتی بلافاصله پس از دریافت این پاداش از وزارت ورزش و جوانان، پاداش هر مدال آور را بر اساس رتبه بندی تعیین شده، به حساب آنها واریز کرد.

کد خبر 6099758

دیگر خبرها

  • باران پاداش نقدی بر سر کشتی‌گیران؛ ۲۳ میلیارد تومان برای مدال‌آوران سال ۱۴۰۲
  • ۲۳ میلیارد تومان پاداش قهرمانان کشتی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز