Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:48:57 GMT

چاه های آب استیجاری کشاورزان همدانی وارد مدار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۴۹۴

چاه های آب استیجاری کشاورزان همدانی وارد مدار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده یکشنبه در کمیته راهبردی مدیریت آب شهرستان همدان در محل فرمانداری همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تأمین اضطراری آب شهر همدان با همکاری اظهار کرد: این روزها، با بی سابقه ترین وضعیت خشکسالی و کمبود منابع آب در مرکز استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به این موضوع مطرح کرد: در حال حاضر، میزان ذخیره فعلی موجود در سد اکباتان ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون متر مکعب است که از این میزان حدود ۲ میلیون متر مکعب هم بعنوان حجم مرده قابل استفاده نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته از زمستان سال گذشته، سعی شد تا میزان برداشت آب از سد اکباتان را کاهش داد، گفت: هم اکنون، میزان برداشت آب این سد را از ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه به ۸۹۰ لیتر کاهش داده‌ایم و این برنامه ریزی خشک شدن سد اکباتان در تابستان را سه ماه به تأخیر انداخت.

ستوده با بیان اینکه به منظور ذخیره‌سازی آب سد اکباتان چاه‌های آب استیجاری کشاورزان وارد مدار می‌شوند، ادامه داد: ۲۶ حلقه چاه آب کشاورزی توسط تیم مشترک آب منطقه‌ای و آبفا با همکاری فرمانداری همدان، دادستان همدان و سایر مسئولین، قابل استفاده به منظور اجرای طرح اضطراری تأمین آب شرب شهر همدان شناسایی شد.

وی افزود: هم اکنون، تعداد ۵ حلقه چاه آب شرب طرح اضطراری و ۵ حلقه چاه کشاورزی اجاره‌ای با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه وارد مدار شده است و تلاش ما و شرکت آبفا این است که بخش عمده‌ای از کسری آب شرب همدان را ناشی از خشک شدن سد اکباتان ازمنابع مختلف تأمین کنیم.

وی در ادامه، خواستار همکاری شرکت توزیع برق استان همدان در راستای تسهیل در برقی کردن و بهره برداری برخی از چاه‌های کشاورزی استیجاری شد و خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از بهره برداران چاه‌های کشاورزی ضمن اعلام آمادگی، همراهی لازم را در این عرصه دارند و شرکت آب منطقه‌ای همدان و آبفا نیز حمایت‌های لازم از این کشاورزان را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که همکاری لازم را با شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا برای اجاره چاه‌های خود داشته باشند؛ در آینده مشمول امتیازات و سایر مساعدت‌های این دو شرکت خواهند بود.

کد خبر 5324310

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان شرکت آب منطقه ای همدان چاه آب بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا هفته ناجا خطبه های نماز جمعه امام رضا ع شیوع کرونا عکس استانها مشهد هفته نیروی انتظامی ایلام آب منطقه ای سد اکباتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر روز یکشنبه کودکی با نام یسنا دیدار به همراه مادر خود به زمین کشاورزی می رود که حوالی ساعت ۱۷ عصر خبر مفقود شدن کودک به نیروهای هلال احمر استان علام می شود.

وی با اشاره به اینکه از همان ساعات ابتدایی تمامی نیروهای مردمی در کنار تیم های امدادی قرار گرفته و منطقه را برای پیدا کردن کودک چهارساله گشتند، افزود: ۳۸۷ نیرو مردمی، انتظامی و هلال احمر در منطقه مشغول جست و جو هستند.

فرماندار کلاله وسعت محل مفقودی را بین پنج تا هفت هزار هکتار زمین کشاورزی اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه محصولات کشاورزی باعث شده تا کار جست و جو کمی با سختی انجام شود امروز تیم های تخصص به همراه سگ های زنده یاب و بالگرد سبک از استان سمنان وارد منطقه شدند.

وی یادآور شد: تمامی برکه ها و آبگیرهای موجود تخلیه شدند و حتی لانه های حیوانات با بیل تراکتوری تخلیه شد اما تا این لحظه هیچ اثری از این کودک پیدا نشده است.

شیبک با اشاره به اینکه جستجو همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: برای یافتن این کودک چهار ساله مردم شهرهای مراوه تپه، مینودشت و گنبد وارد منطقه شدند و جست و جو همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امشب نیروهای بسیج و سپاه با دوربین های حرارتی وارد منطقه خواهند شد و دوباره جست و جو خواهند کرد که بتوانیم این کودک را سالم پیدا کنیم و به آغوش خانواده برگردانیم.

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه در مفقود شدن این کودک امکان هر احتمالی وجود دارد، گفت: در کنار نیروهای تخصصی و مردمی جست و جو نیروهای پلیس و آگاهی هم مشغول بررسی هستند و امیدواریم هرچه زودتر این کودک در سلامت پیدا کنیم و تحویل خانواده دهیم.

کد خبر 6093438

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان