Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:12:41 GMT

ثبت جهانی کاروانسرای یام مرند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۶۳۳

ثبت جهانی کاروانسرای یام مرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی طی بازدید از این کاروانسرا گفت: ۵۶ عدد از کاروانسرا‌های ایران در فهرست یونسکو نامزد ثبت جهانی شدند که از این تعداد ۴ کاروانسرا از استان آذربایجان شرقی هستند.

او افزود: کاروانسرای یام مرند، خواجه نظر جلفا، جمال آباد میانه و گویجه بئل در مسیر اهر نامزد ثبت جهانی در فهرست یونسکو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوگفت:ارزیابان سازمان یونسکو در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مهرماه سال جاری جهت ارزیابی و ثبت این آثار به کشور ایران و استان آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی افزود:از کشور ایران تاکنون ۲۶ اثر در فهرست یونسکو ثبت شده است که با ثبت کاروانسرای یام مرند این تعداد به ۲۷ اثر خواهد رسید.

لازم به ذکر است کلیسا‌های آذربایجان و بازار تبریز از استان آذربایجان شرقی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری کاروانسرای تاریخی استان آذربایجان شرقی فهرست یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی