Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در سفر امروز (۱۸ مهر) به اسلام آبادغرب از فرآیند بتن ریزی پروژه عظیم پتروشیمی زاگرس، طرح سرمایه گذاری خارجی فروآلیاژ منگنز و کارخانه خمیرمایه «پاک مایه» بازدید کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در بازدید از کارخانه فروآلیاژ منگنز (متحد شرق آسیا) به عنوان اولین طرح بزرگ سرمایه گذاری خارجی استان گفت : این پروژه عظیم با ۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی توسط شرکتی چینی اجرا و هم اکنون با تأمین و تکمیل زیرساخت‌های لازم در آستانه بهره برداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال زایی پایدار و رشد اقتصادی منطقه ضرورت دارد و با اجرای این پروژه که صرفه جویی ارزی فراوانی برای کشور در پی دارد، ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

او ضمن اشاره به اینکه پروژه فروسیلیس منیزیم گام بزرگی برای تأمین بخشی از نیاز‌های کارخانه‌های فولاد کشور است، افزود: بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز این شرکت با تلاش‌های معاونت اقتصادی استانداری، اداره اقتصاد و دارایی استان، سازمان صمت، برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق فراهم شده است.

او افزود: عملیات اجرایی پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آبادغرب اواخر سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی توسط یک سرمایه گذار چینی آغاز شد که ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن در سال و امکان اشتغال زایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم دارد و هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.

روند مطلوب اجرای عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم کرمانشاه در اسلام آباد غرب

استاندار کرمانشاه در ادامه سفر به اسلام آباد غرب روند اجرای یکی از طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز استان را بررسی و از عملیات بتن ریزی مخازن ٧۵ هزار متر مکعبی طرح GTPP (پتروشیمی اسلام آباد غرب) بازدید کرد.

 بازوند ضمن تقدیر از تلاش­های شبانه روزی، جهادی و کوشش مستمر مدیرعامل و کارکنان پتروشیمی زاگرس گفت: روند عملیات اجرایی این پروژه با همکاری و تعامل مسوولین رضایت بخش است و این طرح توسعه ­ای و امیدآفرین می‌تواند در آینده سبب رونق اقتصادی و تحول منطقه شود.

استاندار کرمانشاه که از روند عملیات بتن‌ریزی مخازن طرح GTPP اسلام‌آباد غرب بازدید می ­کرد افزود: عملیات بتن‌ریزی فونداسیون رینگ مخازن ۷۵ هزار مترمکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب هم اکنون با سرعت خوبی در حال اجرا است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برای این پروژه­ ۵۴۵ میلیون دلاری که با یک مدیریت جهادی پیگیری می­ شود تاکنون ۱۲۵۰ میلیارد تومان هزینه و بسیاری از قطعات نیز خریداری شده است.

او گفت: این پروژه نقطه عطفی در صنعت نفت و گاز در استان کرمانشاه است و به عنوان یک پروژه توسعه‌ای بسیار بزرگ و عظیم ثمرات بسیار خوبی برای اسلام آباد غرب و منطقه خواهد داشت.

بازوند افزود: عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب بهمن ماه سال ١٣٩٩ به عنوان نخستین طرح تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در کشور آغاز شد و یکی از ۱۵ پروژه طرح توسعه‌ای ۷۳ هزار میلیارد تومانی نفت و گاز استان کرمانشاه است.

چرخ کارخانه تولید خمیرمایه اسلام آباد غرب دوباره به حرکت در می‌آید

 بازوند در حاشیه بازدید از کارخانه پاک مایه اسلام آباد غرب گفت: با پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام دادیم این پروژه پس از ۱۰ سال رکود توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی دوباره در مسیر تولید قرار گرفته است.

او افزود: این پروژه با یک تیم فنی بسیار خوب در آستانه راه اندازی است و بنا به گفته مدیر مجموعه، ۱۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

او گفت: این واحد که در شهرک صنعتی اسلام‌آبادغرب واقع شده ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ٢٠٠ تن خمیرمایه را دارد. خط تولید و تجهیزات این واحد صنعتی که در اسلام آبادغرب واقع شده مدرن و بر اساس تکنولوژی روز دنیا است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی سرمایه گذاری سرمایه گذاری خارجی استاندار کرمانشاه اسلام آباد غرب اسلام آبادغرب عملیات اجرایی بتن ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت:محصولات فرعی جنگلی و مرتعی نیشابور به ویژه گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی نیازمند توجه، حفاظت بیشتر و بهره‌برداری اصولی هستند. در حالیکه محصولات جنگلی و مرتعی نیشابور رو به نابودی هستند.
حسین سهرابی افزود: بهره‌برداری و استحصال محصولات فرعی جنگل‌ها و مراتع از دیرباز مورد توجه بوده است. امروزه نیز این محصولات نقش مهمی در جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور‌های دارای اکوسیستم‌های جنگلی و مرتعی ایفا می‌کنند.
وی گفت: در کشور ما با توجه به تنوع شرایط اقلیمی گونه‌های مختلف محصولات از جنگل‌ها و مراتع قابل استحصال بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد خانوار‌های بهره‌مند از این منابع دارد.
سهرابی افزود: طی سال‌های گذشته نادیده گرفتن بهره‌برداری صحیح از جنگل‌ها و مراتع و محصولات فرعی حاصل از آن همراه با افزایش جمعیت و تقاضای بیشتر از یک سو و نیز بروز خشکسالی‌های متوالی از سوی دیگر سبب انحطاط و در معرض خطر جدی قرار گرفتن این سرمایه‌های باارزش ملی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: مهم‌ترین مسأله در بهره‌برداری این محصولات تناسب تولید و برداشت است که باید به نحوی صورت گیرد که آسیبی به رویشگاه‌ها وارد نشود و دوام بقای این گونه‌های مرتعی و جنگلی حفظ شود.
وی افزود: هرگونه بهره برداری و برداشت از محصولات فرعی مرتعی و جنگلی تنها با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: بهره‌برداری از محصولات مرتعی نیشابور از جمله آنغوزه شیرین، باریجه، کلپوره، کنگر، ریواس، موسیر، آویشن (کاکوتی)، چای چوپان، سریش، بومادران، زیره سیاه، وشاء- کتیرا، همچنین انواع میوه و گل درختان جنگلی بادام جنگلی (کوهی)، پسته جنگلی، بنه، میوه زرشک وحشی، سماق، زالزالک و میوه نسترن وحشی به طورکلی ممنوع و غیر قانونی است.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد