Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:27:13 GMT

تعامل؛ راه توسعه هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۹۳۷

تعامل؛ راه توسعه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر ابراهیم بهادری فعال اجتماعی و فرهنگی استان هرمزگان در یادداشتی آورده است:

از همان روزهای نخست انتخاب استاندار هرمزگان زمزمه‌هایی مبنی بر جبهه‌گیری برخی از نمایندگان استان در مقابل این انتخاب هیأت وزیران به گوش می‌رسید، این رفتار مخالفت علنی با سیاست‌های توسعه‌ای گام دوم انقلاب بود و با آنچه مقام معظم رهبری فرمودند کاملاً در متضاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال که با این انتخاب پسندیده هیأت دولت مواجه شده‌ایم بایستی با ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین سیاستمداران استان و البته مردم فهیم و بابصیرت هرمزگان، زمینه توسعه را فراهم آوریم.

اینک بسیار خرسندیم که کدورت‌ها کنار رفته و دوستی و نمایندگان، دست بیعت همدیگر را فشرده و برای توسعه هرمزگان هم‌قسم شده‌اند. آنها قرار است به مراسم معارفه او هم بیایند که این خود مایه آرامش استان است.

بایستی با دوستی و همدلی زمینه ایجاد سرنوشتی واحد را در جامعه هرمزگان تقویت و آرامش را بر استان حاکم ساخت و اختلاف نظرها را برای دستیابی به منطقه‌ای متحد کنار گذاشت.

تمامی افراد اجتماع می‌بایست از لحاظ سیاسی به این انتخاب وفادار بوده و خود را وقف آن نمایند و با انتخاب راه تعامل و همکاری، با دوستی به توسعه‌ای پایدار برسند.

حال که به‌صورت کاملا آگاهانه از سوی هیأت وزیران، استانداری مسلط به امور اقتصادی و عمرانی برای هرمزگان انتخاب شده است، ما نیز با کمک وی به‌سوی برقراری عدالت اقتصادی در جامعه خواهیم شتافت تا با دوستی جامعه‌ای به‌وجود آوریم که افراد آن سهم برابری از ثروت استان داشته و همگی در پیشرفت اقتصادی آن سهیم باشند زیرا تا زمانی که پیشرفت و رشد اقتصادی از آنِ یک طبقه خاص و عقب‌ماندگی و فقر، مختص یک گروه و طیف دیگری تصور شود، پیشرفت حاصل نمی‌گردد.

بنده معتقدم  بسیار ضروری و منطقی است که به دور از سهم‌خواهی و از طریق فراهم‌سازی فرصت‌های اقتصادی یکسان با ابزار قانونی، دسترسی یکسان افراد به زیرساخت‌ها، خدمات اجتماعی را فراهم نموده، فرهنگ صحیح اقتصادی را ترویج و منابع انسانی را توسعه داده و از این طریق اختلاف درآمد گروه‌های مختلف را به حداقل رساند.

در پایان آنچه از استاندار منتخب هرمزگان انتظار می‌رود این است که با ایجاد زمینه دوستی با یکایک مردم هرمزگان، زمینه توسعه پایدار برای این مرزنشینان غیور را فراهم آورد.

برخی از این انتظارات شامل موارد زیر می‌باشد:

1- لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نخبگان منطقه در بدنه مدیریت‌های اجرایی استان
2- الزام مجامع صنعتی هرمزگان در جهت رفع بیکاری جوانان
3- توجه مجامع صنعتی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای
4- الزام صنایع به‌ویژه بنادر به پرداخت مالیات در استان
5- توجه به مسؤولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع
6- توجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نیروهای بومی
7- رفع مشکلات عدیده کشاورزان هرمزگانی
8- حمایت مستمر از برخورد با صید غیرقانونی ترال
9- رسیدگی به مشکلات بیکاری جوانان سوخت‌کِش در جهت رفع معضل قاچاق سوخت

به امید داشتن استانی شکوفا به دور از هرگونه سهم‌خواهی

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان هرمزگان توسعه رشد اقتصادی مهدی دوستی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکار‌های تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

 رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشور‌های آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم