Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس امارات دستوری را درباره تدوین اصول ده گانه این کشور برای ۵۰ سال آتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات"وام"، براساس این دستور تمام وزارتخانه‌ها، طرف‌ها و دستگاه‌های دولتی محلی و مرکزی باید به این اصول در تصمیماتشان پایبند باشند و برای اجرای آن از طریق استراتژی‌ها و برنامه‌های خود تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری وام اعلام کرد: اصول ده گانه مرجع تمام نهادها در امارات برای تقویت ستون اتحاد و ایجاد اقتصاد پایدار و استفاده از تمام منابع برای جامعه‌ای شکوفاتر و تقویت روابط منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق منافع عالی کشور و حمایت از اصول صلح و ثبات در جهان است.

این خبرگزاری این اصول ده‌گانه را منتشر کرد که عبارتند از:

-اصل اول: اولویت اصلی و بزرگ تقویت نهادها، قانونگذاری‌ها، اختیارات و بودجه و تقویت تمام مناطق از نظر عمرانی، توسعه و اقتصاد است که سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای تحکیم اتحاد امارات محسوب می‌شود.

-اصل دوم: تمرکز کامل طی دوره آتی بر اقتصاد بهتر و کارآمدتر در جهان، توسعه اقتصادی کشور منفعت عالی ملی است و تمام نهادها باید به مسؤولیت خود برای ایجاد بهترین فضای اقتصادی جهانی و حفظ دستاوردهایی که طی ۵۰ سال پیش محقق شده، عمل کنند.

-اصل سوم: سیاست خارجی امارات ابزار خدمت به اهداف ملی و در رأس آن منافع اقتصادی کشور است. هدف سیاست خدمت به اقتصاد و هدف اقتصاد فراهم کردن بهترین زندگی برای مردم است.

-اصل چهارم: محرک اصلی آینده برای رشد سرمایه انسانی است. تقویت آموزش، جذب استعدادها، حفظ متخصصان و بازسازی مستمر مهارت‌ها راه حفظ برتری امارات است.

-اصل پنجم: حسن همجواری پایه و اساس ثبات است. محیط جغرافیایی، مردمی و فرهنگی که در آن هستیم خط دفاع اول از امنیت و آینده توسعه است. تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و مردمی باثبات و مثبت با این محیط یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی امارات است.

-اصل ششم: تحکیم وجهه جهانی امارات مأموریت ملی برای تمام نهادها است. نهادهای ملی باید به یکپارچگی تلاش‌ها و استفاده مشترک از امکانات و تلاش برای ایجاد نهادهای فراقاره‌ای بپردازند.

-اصل هفتم: برتری دیجیتالی، فنی و علمی امارات مرزهای توسعه و اقتصاد آن را ترسیم می‌کند و تحکیم آن به عنوان پایتخت استعدادها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه‌ها پایتخت را به یک مرکز جهانی در آینده تبدیل می‌کند.

-اصل هشتم: نظام ارزش‌ها در امارات براساس تسامح و حفظ حقوق و تحکیم عدالت، کرامت انسانی، احترام به فرهنگ‌ها، تحکیم انسانیت و هویت ملی است. امارات از طریق سیاست خارجی خود از تمام طرح‌ها و نهادهای جهانی حامی صلح و برادری حمایت می‌کند.

-اصل نهم: کمک‌های انسانی خارجی از امارات بخش جدایی ناپذیر از مسیر و تعهدات اخلاقی در قبال مردم است. کمک‌های انسانی خارجی به دین، نژاد، رنگ یا فرهنگ و اختلاف سیاسی مربوط نیست.

-اصل دهم: دعوت به صلح، مذاکرات و گفت‌وگو برای حل تمام اختلافات اساس سیاست خارجی امارات است. تلاش با شرکای منطقه‌ای و دوستان جهانی برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی محرک اساسی برای سیاست خارجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده اصول ده گانه سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد