Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: ۴۹۸ هزار و ۵۲۵ مرسوله پستی طی نیمه نخست امسال از خراسان جنوبی به استان‌های کشور ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

علی الهامی، امروز یکشنبه ۱۸ مهر در نشست خبری با اشاره به به راه‌اندازی سرویس پستی درخواست غیرحضوری مدارک پایان تحصیلی برای جامعه دانشگاهی و دانش‌آموختگان، اظهار کرد: این سامانه برای دانشگاه‌های بیرجند، علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی بیرجند راه‌اندازی شده و تاکنون چهار هزار دانشجو از آن استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرکل پست خراسان جنوبی بیان کرد: در این ارتباط دانشجویان برای تحویل گرفتن مدرک‌شان مشخصات خود را در سایت وارد کرده و سپس مدرک تحصیلی به نشانی دانش‌آموخته ارسال خواهد شد که این خدمت فقط در خراسان جنوبی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ترافیک وارده محصولات به استان در این مدت ۸۳۷ هزار و ۵۰۵ مرسوله بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: خرید اینترنتی صادره از خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست سال جاری، ۶ هزار و ۲۷۳ مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش یافت و خرید اینترنتی وارده به استان با ۳۹ هزار مرسوله در این مدت ۱۷ درصد رشد داشت.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون ۱۳۵ فروشگاه اینترنتی در این استان دارای غرفه مجازی از پست هستند که به‌صورت اینترنتی کار خود را انجام می‌دهند، اظهار کرد: پست نقش اساسی در تجارت الکترونیکی دارد و شبکه منظمی است که در دوران ارتباطات مجازی و الکترونیکی نقش اصلی تجارت الکترونیکی را بازی می‌کند.

الهامی با بیان اینکه در دوران تحریم مرسولات پستی به همه کشورهای دنیا جز اسراییل در حال ارسال است گفت: پست کهن‌ترین تشکل ارتباطی است که از دیرباز تاکنون فعالیت می‌کند و ورود فناوری ارتباطات در پست هم تاثیر گذاشته است از این رو کسب و کارهایی که به سمت اینترنت سوق داده نشود در آینده دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا حوزه ارتباطات پست با افزایش ترافیک مواجه شد افزود: در این مدت مرسولات پستی وارده ۲ برابر و مرسولات صادره، ۲.۵ برابر افرایش یافت.

وی گفت: کارکنان پست در وضعیت کرونایی بدون وقفه به مردم ارائه خدمت می‌کنند و مرسولات را در کمترین زمان ممکن به مقصد می‌رسانند از طرفی بستری را فراهم کرده تا تامین مایحتاج زندگی مردم به‌صورت اینترنتی انجام شود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی اظهار کرد: اداره کل پست استان به لحاظ  شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرد و در این راستا شاخص‌هایی از جمله میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسولات، ضریب تعادل درآمد بر هزینه، کیفیت خدمات پستی، فرایندهای داخلی و رضایت مشتریان بررسی و پایش شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پست کرونا در ایران مدیرکل پست خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به صادرات، ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را تا دو هزار درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در جریان بازدید از پایون استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور است و یک درصد جمعیت کشور را دارد.

وی با اشاره به فاصله زیاد این استان با کانون‌های جمیعتی کشور، افزود: تراکم جمعیتی استان هم پایین است و در شرقی‌ترین نقطه کشور واقع شده و ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و معدنی داشته و بزرگان و علمای خوبی در حوزه های علمی و دینی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رتبه‌های برتر استان در تولید محصولات استراتژیک، گفت: در تولید محصولات استراتژیکی مانند زرشک و عناب رتبه اول کشور و جهان و در محصول زعفران رتبه دوم کشور را داریم، همچنین با ۸۰۰ نوع گیاه دارویی، رتبه سوم کشور را داریم.

وی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری را در تولید پنبه و رتبه پنجم را در تولید گل نرگس و پسته و رتبه هشتم در تولید انار را دارد، افزود: ذخایر معدنی فراوانی داریم از جمله ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور و ۸۵ درصد بنتونییت خاورمیانه در خراسان جنوبی است و این استان در حوزه های طلا، گرانیت، نقره، مس، آلومینیوم و… غنی است.

قناعت از ۹ اثر ثبت جهانی استان خبر داد و گفت: این ۹ اثر نشان‌دهنده اصالت استان است و از منظر گردشگری هم توجه خاصی به خراسان جنوبی شده است.

وی با بیان اینکه استان ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، گفت: چهار گذرگاه مرزی داریم که یکی از این مرزها ماهیرود و فعال است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ۳۵ درصد صادرات جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش و ۴۰ تا ۵۰ درصد به لحاظ وزنی از مرز ماهیرود سربیشه انجام می‌شود که بسیار هم استراتژیک است.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل چرخه فرآوری محصولات استان، عنوان کرد: یکی از راهکارهای توسعه خراسان جنوبی توجه به زنجیره ارزش محصولات استان است و توجه ویژه ما هم بر محصولات راهبردی و توسعه ها متمرکز است.

قناعت با اشاره به طرح زنجیره‌های ارزش استان‌ها در وزارت کشور، گفت: زمانی که این طرح آغاز شد ما دوره کاری را تشکیل دادیم و در کنار ظرفیت‌های مختلفی که داریم روی دو محصول زرشک و گوهرسنگ بیشتر متمرکز شدیم و در کنار همه ظرفیت‌ها، این محصولات در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی هم غرفه دارند.

وی از ۹۹ درصد تولید زرشک ایران و جهان در استان گفت و اظهار داشت: با حدود ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت زرشک، سالانه ۱۱۶ هزار تن زرشک تر و ۲۵ تا ۳۰ هزار تن هم زرشک خشک و صادراتی داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در حوزه صادرات محصول زرشک اتفاقات خوبی در گذشته نیفتاده، گفت: ۷۵۰ تن یعنی تنها ۲.۵ درصد زرشک استان صادر می‌شود که هدف گذاری شده با تکمیل زنجیره ارزش و واحدهای فناوری، صادرات زرشک را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر توسعه محصول و صادرات و برندسازی زرشک را داشته باشیم، ارزش افزوده از ۵۰ تا ۷۰ درصد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش می‌یابد، این مورد هدف‌گذاری ما برای نمایشگاه سال آینده هم است.

قناعت درخصوص گوهرسنگ‌های استان هم گفت: معادن از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی است، ذخایر معدنی شناسایی شده ما بیش از ۷ میلیون تن است و رتبه ما از لحاظ تعداد معادن فعال چهارم و از لحاظ ذخایر هفتم است.

وی از ثبت ملی ۵ گوهرسنگ استان خراسان جنوبی از جمله عقیق پاییزی سرایان، شکوفه فردوس، فلورین طبس و عقیق نهبندان خبر داد و گفت: ارزش افزوده ما در گوهرسنگ‌ها هزار درصد است که اگر به صادرات توجه شود، می توانیم تا ارزش افزوده این محصول را دو هزار درصد افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما بازارچه تخصصی گوهرسنگ را در دو شهرستان داریم و شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم.

قناعت در پایان با بیان اینکه چشم‌اندازی که برای نمایشگاه ۲۰۲۵ داریم این است که با هماهنگی وزارت کشور تمرکز بر روی محصول زرشک و گوهر سنگ باشد، گفت: برای سال بعد تکمیل زنجیره این دو محصول، دانش بنیانی کردن و افزایش صادرات این محصولات هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 749145

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد